Привет на всички! Първо се извинявам, ако съм публикувал в грешния раздел, или повтарям темата. Аз поне от седмица чета постоянно за пушенето и не открих такава тема. Извинявам се още веднъж за което, ако се дублира - моля уведомете ме на ЛС или в темата и я изтрийте.
Да карам по същество. От 2 години бях мераклия на VW Golf 4 ASZ 131 коня, помпа дюза. Във форума съм от година, може би и изчетох много за този двигател. От март 2015г. съм горд собственик на този автомобил.Проблема е, че със всеки изминат ден, колата все повече и повече започва да пуши като загрее. Колата е купена от автокъща. Там я закачих на компютър и всичко беше ОК. Преди месец някъде смених всички филтри и маслото в двигателя. Сипах му Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 Titanium FST по спецификация 505.01 за помпа дюза. Не мога обаче да се сетя кога започна проблема. Имам бегъл спомен, че колата пропушваше леко преди смяната на маслото, или веднага след това.. Може би се бъркам вече. Факт е обаче, че когато е студена не пуши. Пушенето започва, когато температурата достигне почти 70 градуса. Преди беше само на първа при потегляне и наемане до 2500 оборота. След това започна и на 2-ра. Днес се изкачвах по наклон, виждах кълбета от дим през цялото време. Работя в сервиз, не съм стъбилно навътре в нещата, но си играх един ден с колата. Махнах тръбите от входящия колектор, по стените имаше омасляване. Свалях кулер за профилактика - в него имаше може би около 100 грама масло. Ужасът настъпи когато развих 3-те болта от топлата част на турбото към катализатора. Подложих ламринка срещу турбото, помолих едно приятелче да я запали и да я изфорсира. На студен двигател само с едно форсиране, ламарината, която държах стана цялата черна в масло. Катализаторът е може би избушен. Вижда се, че е свалян от меката връзка и отварян. По заварките си личи, че има черни петна - масло.Когато запаля колата със и без генерация се чува едно съскане,свистене от гърнетата, все едно е с права тръба. Турбината има радиален луфт (нагоре/надолу), но не и аксиален (наляво/надясно). Въпросът ми е нова турбина ли да търся (с поръчка от германия за 1400лв) без доставка. Да рециклирам тази за 400-700лв, като сменя само вътрешните неща. Или освен там да търся проблема в гумички на клапани, а в най - лошия случаи и сегменти. Маслото е на 500км след смяна и още си е на максимума. Кажете какво да правя, спрял съм я за момента, не искам да я карам така, но не мога и без нея, трябва ми. Срам ме хваща когато спра на светофара и светне зелено да потегля и като тръгна, отзад всичко да е в димна завеса, колите да отбиват в дясно и да ми свирят.
П.с. Извинявам се за дългия пост. Благодаря ви предварително и ви поздравявам за прекрасния форум! :)
Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо!
Вземи си втора употреба.Намират се читави.
А Каква е ???
А Каква е ???
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо!
Така....ето две теми, едната от които е моя и проблема го смятам за решен след смяна средна част турбина
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=329573 и http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=433942 Всичко, което казваш ми намирисва на моя случай, но може би по-фрапиращо! Спекло сегментче на оста откъм топла част, без луфтове, оттам маслото по нагорещената перка и лопатки и....става димна завеса! Генерацията би трябвало да ти е мазна като бръкнеш отзад из "човките"! При мен беше доста и чак може би сега, след 2000 км. пробег гледам е поизчистило!
Попрочети.....ще хванеш от някъде връзка и с твоя проблем......и няма смисъл, поне според мен, да се дават над 1000 лв. за турбина, има варианти нещата да станат с по-малко средства!

Попрочети.....ще хванеш от някъде връзка и с твоя проблем......и няма смисъл, поне според мен, да се дават над 1000 лв. за турбина, има варианти нещата да станат с по-малко средства!
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо!
Не знам дали ще успея да намеря читава 2-ра употреба.Предлагат ми за 300-400лв вътрешните части от турбото, като си запазвам охлюва и колекторите. И гаранция 6 месеца. Обаче няколко човека ме съветват да не го правя, защото те са патили от такова нещо и накрая са плащали солено. Нямам представа каква е турбината, мисля, че е Гарет 1749VA, може да е и KKK.. На диагностика показва, че на празен ход, турбото работи на 1050mbar ± ,020 или нещо такова. Не знам дали е нормално. RadoShopa, твоята тема съм я изчел основно, снощи прочетох и другата. Да разбирам, че проблема е в турбото, така ли?
Като грешки ми изкара тези неща:
17664 Engine coolant temp sensor (G62)
P1256 - 35-10 - Open or start to plus - intermittent
18261 - Powertrain Data Bus
P1853 -35-10 - Impulsable message from ABS controller - intermittent
17654 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 -35-10 - Open/Short to Ground
16569 - Manifold Temp Sensor (G72)
P1161 - 35-00 - Open or Short to Plus
Програма за диагностика VCDS 12.12
Като грешки ми изкара тези неща:
17664 Engine coolant temp sensor (G62)
P1256 - 35-10 - Open or start to plus - intermittent
18261 - Powertrain Data Bus
P1853 -35-10 - Impulsable message from ABS controller - intermittent
17654 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 -35-10 - Open/Short to Ground
16569 - Manifold Temp Sensor (G72)
P1161 - 35-00 - Open or Short to Plus
Програма за диагностика VCDS 12.12
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Средната част е ротора. Да модела на турбината при ASZ e GT1749VA, щом ще сменяш турбо, направо си търси GT1749VB, това е турбо от ARL 1.9(150к.с.) и BPX 1.9(160к.с.). Мотора ти е идентичен и всичко си пасва, след време ако решиш да слагаш чип ще имаш едни 185-190к.с.
Ако решиш да си рециклирваш твоята турбина, има вариант да се направи т.нар. хибридна турбина, на твоята си турбина се престъргва студената част(компресорната) и се слага по-голяма перка, която е по-дебитна и осигурява повече въздух. Така се пести място и се спестява преправяне, когато се монтирва по-голяма турбина, защото турбината си ти е същата, но в нейния охлюв е поместена по-голяма перка
Ако решиш да си рециклирваш твоята турбина, има вариант да се направи т.нар. хибридна турбина, на твоята си турбина се престъргва студената част(компресорната) и се слага по-голяма перка, която е по-дебитна и осигурява повече въздух. Така се пести място и се спестява преправяне, когато се монтирва по-голяма турбина, защото турбината си ти е същата, но в нейния охлюв е поместена по-голяма перка

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Еми.....за да разбереш най-точно, свали турбината, разглоби топлата част и ако видиш масълце под перката по термощита (термощита е една голяма шайба) значи тя приплюва
Щом си разгледал темата добре, там има снимки, които ясно показват сълзенето! Каза, че що годе пипаш, значи ще се справиш
и този опит, където викаш, че с откачена тръба от турбото направо цапа при газ + това пушека се появява силно изразено при загряло положение, демек напекат ли се перка и лопатки......70-80 % ще е турбото! Все пак всичко е догатки, без разглобяване няма да разберем! Грешките не се отнасят за работата на турбо и двигател, нещо по датчици ще да е, но да кажат хора по в час с програмите....аз имам, но нещо не отбирам
Иначе ремонтните сервизи са 2, едниния е http://adler-turbo.bg/home.html в гр. Годеч, а другото е в София, кв. "Орландовци".....всичко останало поне на мен не ми допадна, проучвах сигурно 2 седмици до като стигна до този извод 





- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Аз едната грешка си я знам, за температурата. Не ми показва градусите на таблото. Колата е така още от както я купих. Грешката на мап сензора е сигурно от интеркулера, понеже го свалях и го чистих. Датчика на АБС-а може би е стара грешка, понеже си сменях лагера преди 2 месеца.Както и да е, аз ги изчистих. Чувам разни приказки обаче, че когато колата е топла, турбината би трябвало да не гори масло - демек по - малко да са пушаците. И че първо пробивала към кулера, после назад към генерацията. Да, по меката връзка и към катализатора има черни петна, там където са заваряли джамбазите. При опит да ги премахна те бяха като мазут. Турбо на голф 4 го свалям за 30мин. Не ми е за пръв път, свалил съм сигурно над 15 бройки. Като ми остане време ще сваля турбината. Вероятно в събота, или неделя. Ще ви държа в течение! :)
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
A чува ли се характерното свистене на турбото, защото при нещата който казваш би трябвало да виеш като линейка! И казваш,че в кулера е имало 100 гр. масло ( съвсем в реда на нещата) а ако хвърля толкоз масло турбото, вярвай ми, че много бързо кулера ще стане втори картер. Та преди да сменяш турбината си оправи температурния датчик и мап-а и виж какво иска АБС-а. И да знаеш, че турбото е като ел. крушка, или работи или не, само пази да не пусне много масло и да го качи в мотора, че тогава и да врътнеш ключа няма да угасне.
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
mitkovbg написа:Когато запаля колата със и без генерация се чува едно съскане,свистене от гърнетата, все едно е с права тръба.
Имам чувството, че когато колата работи турбината все едно стърже в нещо.

П.п. Един приятел си рециклира турбината и му качи масло в двигателя. За късмет баща му я карал. Не се сетил обаче да даде на 5-та и да пусне бавно съединителя, държейки спирачката. Вместо това хакнал 1-ва, чупил полуоска и двигателя до там..... Колата беше Октавия 1.9 110 коня.
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
То от това ли се получава едно подобно на задържане на високи обороти? Или бъркам ?
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
ПД-мотор с махнат катализатор е нормално да се чува звук от разтоварването на турбината. А ако има стържене от турбото то вече да се е споминало
и все пак най-меродавния тест е да понастъпиш колата насам-натам, ако колата си има мощност всички приказки досега са ала-бала. Картерни газове, EGR-a, сегменти, все неща от който колата може да пуши синьо. Аз бих оставил турбината за накрая.

- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Още от 1100 - 1200 оборота започвам да чувам турбината. Усеща се като свистене. Не ми остана време да я сваля и да я огледам.Знам само, че когато колата загрее или я почна да я ръчкам, като спра на място и я изфорсирам няколко пъти турбото става по - шумно и се звукът от разтоварването на турбината се чува по - ясно. Имам въпрос към всички, които са сменяли турбо на Голф 4 ASZ 131к.с. Преди да пристъпя към каквото и да е било, ще сваля турбината и ще я огледам за да съм убеден в нея. Какво да търся, за какво да се оглеждам като я сваля и разглобя, освен луфта в средната част.Ако всичкия тоя къдилник е от него - решил съм да взема ново. В Ауто+ ми предлагат по номер на рама турбина за 2000лв. без доставка, неоригинална. От Германия ми я дават за 4. Говорих с двама неофициални търговци, но внасящи части от Германия. Единия ми иска 1700лв. за германска оригинална турбина, която на клиентска цена върви към 2000лв. Друг ми иска 1400 +/- 100,200лв. също за оригинална (което не ми се вярва много, много)... За 2-ра употреба не съм много нахъсан, понеже няма никаква гаранция колко време ще живее.Кажете нещо за рециклирането, къде, колко, струва ли си? На тия турбини дето ми ги предлагат гаранцията им е 1 година. На рециклираните ми дават 6 месеца. Говорим за средна част, пристига в кутийка запечатана, нова, но си мисля, че няма да е балансирана, а може и да се бъркам...
П.п. Дайте по едно мнение. Събота и неделя я карах колата и и навъртях близо 200км. Пушенето понамалява, после пак се появява.. Понякога си пропушва повече, понякога по - малко... Не искам да я карам така. :)
П.п. Дайте по едно мнение. Събота и неделя я карах колата и и навъртях близо 200км. Пушенето понамалява, после пак се появява.. Понякога си пропушва повече, понякога по - малко... Не искам да я карам така. :)
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Аз ти казах през какво преминах, в темата ясно съм описал....и конкретно - симптомите са същите, особенно с т'ва, където на моменти пуши много, на моменти се губи
За цени:
1."РЕАЛ Турбо" цитат - Здравейте,
Можем да Ви предложим ново турбо на Гарет – 1280,00 лв с ддс и рециклирано турбо с връщане на старото – 780,00 лв с ддс
Гаранция и при двата варианта 6 месеца.
Проверката на турбото се състои в дефектация след като е свалено от автомобила.
Поздрави
Реал Турбо ЕООД
2. Адлер Ауто - 550 лв. нова средна част с баланс и гаранция (мисля 6 месеца)
3. Ventoman в "Орландовци" (моя случай) - 725 лв. ново тяло марка "MELETT" готово балансирано, но отделно баланс/настройка на хода на актуатора, така наречената flowbench машина! Демонтаж/монтаж от мен....сигурно и в Адлер е така за тази цена!
В крайна сметка колата ми върви и се държи много по-добре, няма пушеци, генерацията е суха и с по-малко бууст (според уреда ми) по-добро ускорение

За цени:
1."РЕАЛ Турбо" цитат - Здравейте,
Можем да Ви предложим ново турбо на Гарет – 1280,00 лв с ддс и рециклирано турбо с връщане на старото – 780,00 лв с ддс
Гаранция и при двата варианта 6 месеца.
Проверката на турбото се състои в дефектация след като е свалено от автомобила.
Поздрави
Реал Турбо ЕООД
2. Адлер Ауто - 550 лв. нова средна част с баланс и гаранция (мисля 6 месеца)
3. Ventoman в "Орландовци" (моя случай) - 725 лв. ново тяло марка "MELETT" готово балансирано, но отделно баланс/настройка на хода на актуатора, така наречената flowbench машина! Демонтаж/монтаж от мен....сигурно и в Адлер е така за тази цена!
В крайна сметка колата ми върви и се държи много по-добре, няма пушеци, генерацията е суха и с по-малко бууст (според уреда ми) по-добро ускорение

- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
И последно... Нормално ли е като извадя маркуча с бързата връзка от капака на двг. към входящата тръба на въздушния филтър към турбото там да има масло. Свалях тръбата и я огледах цялата. Там където се хваща с бърза скоба към студената част на турбото - като я издърпах видях, че има събрано малко количество масло. Тръбата я погледнах на светло отвътре. От страната на въздушния филтър, след входа, където влиза маркуча от капака, надолу към турбото има следи от стичало се масло. Турбото го погледнах отново външно само. Цялото е омаслено. Впечатление ми направи, че и около първи цилиндър на изпускателните колектори и в долната част на всички е омаслено. По ЕГР-а също има следи от омазняване. Извадих изходящата тръба на гърнетата, бръкнах с две ръце и проверих луфта. Има го, може би милиметър - два, но ме навежда на мисълта, че може и да не е само там проблема... Почва да ме избива студена пот. За навъртяни 300 - 400км. маслото не е мръднало от максимума! Получава се някаква аномалия. 
Едит: Маслото е намаляло, 3мм е под максимума. Аномалията вече е решена, маслото излиза през ауспуха.

Едит: Маслото е намаляло, 3мм е под максимума. Аномалията вече е решена, маслото излиза през ауспуха.
Re: Голф 4 - ASZ 131hp. пуши синьо
Oмасляването може да е от картерните газове или EGR-a, аз не бих бързал със смяна на турбото но ти си знаеш. От всичките турбини който съм свалял, и мой и на приятели, никога не се случвало точно в маркуча от турбото до кулера да няма масло или някакви мазни гадости, така че за мен това е нормално. И да ти кажа това със гаранцията е малко бошлав работа. По принцип е има, ама за турбо винаги може да кажат, ама това-ама онова ( реално погледнато има хиляди причини едно турбо да сдаде багажа, та дори и ново). Аз, за 2000лв ще си купя 5 турбини втора ръка дето ще надживеят новата, но това си е лично мнение и не ангажирам никого с него.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта