Във форума на Ауди прочетох това:
"а моноинжекционните системи и мат обогатителна клапа(на карбураторите автоматичен смукач), която се изключва на 80-90 градуса(като загрее колата),"
Въпроса ми е имам ли такова нещо на моя мотор?Питам защото след смяната на термостата разхода- извънградско ми падна (средно 8/100 газ) , а на градско май си остава 14-15/100,та се чудя защо?Верно че карам по 2-3км без да има време да загрее мотора ама чак толкова..
Обогатителна клапа на моноинжекцията???
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
обогатителна клапа е по-скоро клапата за топъл/студен въздух, която е с термоклапанче и служи в студените дни, при работа на бензин да помага за по-доброто му разпръскване. Има също така и реотан от долна страна на всмукателния колектор на моното със същата цел.
Клапата за топъл/студен въздух има отношение към датчика на температурата на засмуквания въздух /по-бързо да затопля датчика и съответно целия двигател, като се подава въздух подгрят от изпускателните колектори/
Незнам дали си ме разбрал, но при газ е хубаво тази клапа да смуче само студен въздух, може и реотана да е изключен - за газ колкото по-студен въздух, толкова повече мощност
Клапата за топъл/студен въздух има отношение към датчика на температурата на засмуквания въздух /по-бързо да затопля датчика и съответно целия двигател, като се подава въздух подгрят от изпускателните колектори/
Незнам дали си ме разбрал, но при газ е хубаво тази клапа да смуче само студен въздух, може и реотана да е изключен - за газ колкото по-студен въздух, толкова повече мощност

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обогатителна клапа на моноинжекцията???
k22 написа:
"а моноинжекционните системи и мат обогатителна клапа(на карбураторите автоматичен смукач), която се изключва на 80-90 градуса(като загрее колата),"
глупости... или по скоро дори Глупости
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Ми така казано, обогатителна клапа аз си мисля за обогатяване на горивото, демек повече гориво, а повече гориво ако се подава от втора дюза става дуо инжекция, а не моно. Че има нагревател на входящия колектор, има. А може наистина на момчето да са му говорили за въпросната клапа която е при кутията на филтъра, която може да взема топъл въздух загрят от двигателя. Ма и това не е много нужен елемент, защото нали знаете, колкото по-студен въздуха, толкова повече кислород в него в единица обем, демек може да гори повече гориво.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ivo123 написа:Васе, нямат ли клапа за топъл студен въдух, която да спомага за по бързото загряване на ДВГ като вкарва топъл въздух и реотан на моното, който при 50 или 60 градуса изключва?
това е за против обледяване на възд филтър и е напълно безполезна система-аз ги елиминирам а в по новите дори не ги слагат вече.
реотан на моното няма има таралежа отдолу който си грее и целта му е да изпарява бензина в друго агрегатно състояние за по добра и икономична работа.
смукача на моното е в компира и зависи само от датчика на охл. течност. изразява се в удължено време на впръскване на дюзата=преобогатена смес която трябва за работа на студено. въздушните клапи на карбовете компенсират невъзможността да увеличиш много бензина и затова правиш каквото можеш и после спираш и въздуха за да стигнеш необходимата смес.
аман от хора, пишещи наизуст и още по аман от такива които им вярват безрезервно...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта