Обогатителна клапа на моноинжекцията???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Обогатителна клапа на моноинжекцията???

Мнениеот K22 » Пет 26 яну 2007 15:26


Във форума на Ауди прочетох това:
"а моноинжекционните системи и мат обогатителна клапа(на карбураторите автоматичен смукач), която се изключва на 80-90 градуса(като загрее колата),"
Въпроса ми е имам ли такова нещо на моя мотор?Питам защото след смяната на термостата разхода- извънградско ми падна (средно 8/100 газ) , а на градско май си остава 14-15/100,та се чудя защо?Верно че карам по 2-3км без да има време да загрее мотора ама чак толкова..




Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пет 26 яну 2007 15:54


Ами кратките разстояния са причина за високия разход, имаш регулатор на празния ход, който в зависимост от температурата на охл.течност променя състава на гориво въздушната смес :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 26 яну 2007 16:33


georgipass написа:Ами кратките разстояния са причина за високия разход, имаш регулатор на празния ход, който в зависимост от температурата на охл.течност променя състава на гориво въздушната смес :wink:

Това и стъпковото моторче едно и също ли е?И Опелите карах по същия маршрут , ама такава голяма разлика :shock


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 26 яну 2007 22:47


обогатителна клапа е по-скоро клапата за топъл/студен въздух, която е с термоклапанче и служи в студените дни, при работа на бензин да помага за по-доброто му разпръскване. Има също така и реотан от долна страна на всмукателния колектор на моното със същата цел.
Клапата за топъл/студен въздух има отношение към датчика на температурата на засмуквания въздух /по-бързо да затопля датчика и съответно целия двигател, като се подава въздух подгрят от изпускателните колектори/
Незнам дали си ме разбрал, но при газ е хубаво тази клапа да смуче само студен въздух, може и реотана да е изключен - за газ колкото по-студен въздух, толкова повече мощност :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обогатителна клапа на моноинжекцията???

Мнениеот vaskoto1 » Съб 27 яну 2007 0:21


k22 написа:
"а моноинжекционните системи и мат обогатителна клапа(на карбураторите автоматичен смукач), която се изключва на 80-90 градуса(като загрее колата),"


глупости... или по скоро дори Глупости


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 27 яну 2007 9:38


Васе, нямат ли клапа за топъл студен въдух, която да спомага за по бързото загряване на ДВГ като вкарва топъл въздух и реотан на моното, който при 50 или 60 градуса изключва?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Мнениеот dancing_niki » Съб 27 яну 2007 9:43


Ми така казано, обогатителна клапа аз си мисля за обогатяване на горивото, демек повече гориво, а повече гориво ако се подава от втора дюза става дуо инжекция, а не моно. Че има нагревател на входящия колектор, има. А може наистина на момчето да са му говорили за въпросната клапа която е при кутията на филтъра, която може да взема топъл въздух загрят от двигателя. Ма и това не е много нужен елемент, защото нали знаете, колкото по-студен въздуха, толкова повече кислород в него в единица обем, демек може да гори повече гориво.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 27 яну 2007 10:46


ivo123 написа:Васе, нямат ли клапа за топъл студен въдух, която да спомага за по бързото загряване на ДВГ като вкарва топъл въздух и реотан на моното, който при 50 или 60 градуса изключва?


това е за против обледяване на възд филтър и е напълно безполезна система-аз ги елиминирам а в по новите дори не ги слагат вече.
реотан на моното няма има таралежа отдолу който си грее и целта му е да изпарява бензина в друго агрегатно състояние за по добра и икономична работа.
смукача на моното е в компира и зависи само от датчика на охл. течност. изразява се в удължено време на впръскване на дюзата=преобогатена смес която трябва за работа на студено. въздушните клапи на карбовете компенсират невъзможността да увеличиш много бензина и затова правиш каквото можеш и после спираш и въздуха за да стигнеш необходимата смес.
аман от хора, пишещи наизуст и още по аман от такива които им вярват безрезервно...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 28 яну 2007 12:39


благодаря за разясненията, но все пак таралежа нали е реотан /това имах впредвид/. :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 29 яну 2007 8:38


ivo123 написа:благодаря за разясненията, но все пак таралежа нали е реотан /това имах впредвид/. :)

Тоя таралеж с ток ли се нагрява?Може ли да е изгорял?Само когато е студен двигателя ли работи? Има ли значение при работа на газ?Лесен ли е достъпа да него?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 29 яну 2007 9:44


на извода на трябва да има съпротивление 0,25 - 0,50 ома
буксата се намира точно до ТПС /една бяла, а кабела от реотана е розово-червен/
захранването трябва да има волтажа на акумулатора до 50 градуса някъде, след което изключва /т.е. не работи реотана/



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта