Като си купих колата си беше чист и хубав.
Сега като се замисля може би след поставяне на газовото е почнал да се замърсява.
Никога не съм карал само с вода.
Първите пъти с дестилирана го разреждах, но последния път с чешмяна.
С какво и как трябва да се промива системата?
Golf MK3 2.0 150hp ABF Мръсен/зацапан антифриз?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
drotomir написа:А антифриза с обикновена водица ли го разреждате , което е непрепоръчително , концентрата се разрежда задължително с дестилирана или дейонизирана вода.
И колега ако всичко ти е било наред защо си промивал с маркуча системата и то с чешмяна водица , беше ли мръсен антифриза тогава.
Сигурен ли си в мнението си колега


Негативите основно на G12 антифризите са, че ако колата е била преди с менте антифриз дълго време, при подмяната му с червен, се появяват течове. Поради недобрите си показатели обикновените антифризи причиняват корозия и котлен камък, също и микропукнатини/дупчици. Често не показват признаци, че точно там има такива дупчици, просто са "запушени" от котлен камък/ръжда и др.такива налепи. При слагането на червения G12, се разтварят тези наслоявания напълно, след по-малко и от 300-500км и почват неприятни течове. Това е. Ама , че било кофти да се промива с чешмяна вода

-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Разбира се че съм сигурен , изключително вредно е в двигателя да влиза вода различна от дестилирана или дейонизирана , във всяка една чешмянка има различни разтворени примеси като варовик разни минерали и други такива(не съм химик) къде мислиш че се отлагат всички тия работи. Отделно се различават по киселииност и други показатели. При промивка с обикновена вода по лошото е че от нея си остава в мотора независимо че се източва най накрая.
При Колите си винаги съм спазвал едно правило , промивка 1 или 2 пъти с дестилат , после зареждане с качествен антифриз разреден с дестилат отново.
Не се чудете после защо всичко е ръжда и мръсотия , има си основни принципи при автомобилите които трябва да се спазват при подръжката.
Най вероятно някои си мислят и че спирачната течност не се сменя и е вечна.
При Колите си винаги съм спазвал едно правило , промивка 1 или 2 пъти с дестилат , после зареждане с качествен антифриз разреден с дестилат отново.
Не се чудете после защо всичко е ръжда и мръсотия , има си основни принципи при автомобилите които трябва да се спазват при подръжката.
Най вероятно някои си мислят и че спирачната течност не се сменя и е вечна.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Нека не намесваме тук спирачната течност, както и други течности. Сега говорим за охладителната течност. Аз на няколко пъти споменах, че G12 разтваря котления камък напълно, т.е. омекотява я напълно! Ако смятате, че водата ( питейната ви) е много твърда-преварете я, след изстиване, я смесете в желаното съотношение. Аз не съм за 3-5 лв и т.н. поддържам си колите с качествени консумативи, мислите ли, че бих допуснал умишлено да си "скапя" колата?! Просто ми е странно, че се налага едно мнение, видиш ли ако смесиш в антифриза обикновена вода , е
Преди малко слязох до гаража, имам G12 на Хепу, чета какво пише и никъде не прочетох, че водата която се добавя трябва да е дестилирана/дейонизирана . Моля покажи ми къде пише, че водата трябва да е дестилирана, приемам само ако е от официалният производител, а именно Хепу! Логично би било, че ако е адски вредно да е различна от дестилирана, да го пише нали, ама не пише, пише просто-вода ! Впрочем намерих, ами не пише, да е дестилирана http://www.hepu.de/cms/controls/document/docrender.aspx?ID=221 Отделно да не забравяме и, че водата, която се добавя е еднократна , в смисъл не влиза постоянно вода и тя да отлага непрекъснато котлен камък , това не е бойлер за баня , един път омекотена е завинаги омекотена.
Иначе и аз си ползвам дестилирана вода, но в казанчето за стъкломиялките и акумулатора. Сори за оффтопика.
?!drotomir написа: изключително вредно е в двигателя да влиза вода различна от дестилирана или дейонизирана
Преди малко слязох до гаража, имам G12 на Хепу, чета какво пише и никъде не прочетох, че водата която се добавя трябва да е дестилирана/дейонизирана . Моля покажи ми къде пише, че водата трябва да е дестилирана, приемам само ако е от официалният производител, а именно Хепу! Логично би било, че ако е адски вредно да е различна от дестилирана, да го пише нали, ама не пише, пише просто-вода ! Впрочем намерих, ами не пише, да е дестилирана http://www.hepu.de/cms/controls/document/docrender.aspx?ID=221 Отделно да не забравяме и, че водата, която се добавя е еднократна , в смисъл не влиза постоянно вода и тя да отлага непрекъснато котлен камък , това не е бойлер за баня , един път омекотена е завинаги омекотена.
Иначе и аз си ползвам дестилирана вода, но в казанчето за стъкломиялките и акумулатора. Сори за оффтопика.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Гледам колегата е от София, и да е промил с вода, софийската вода е мека (ако е доставена от "Софийска вода") и с ниско съдържание на котлен камък. Не е навредил кой знае колко 

-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Всеки решава как да си подържа колата , за някои хора колата е просто средство за придвижване и не полагат каквито и да е грижи за нея , за други това освен средство за превоз е и хоби , удоволствие от каране и стриктна подръжка .
Аз съм от втория тип хора , при мен колите се подържат винаги на топ ниво , както има една поговорка по колата ще познаеш мъжа какъв е.
Аз съм от втория тип хора , при мен колите се подържат винаги на топ ниво , както има една поговорка по колата ще познаеш мъжа какъв е.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Добрите антифризи имат необходимите добавки за неутрализиране на минералните компоненти в питейната вода.
А тези води, които се продават като дейонизирани, или омекотени, не се различават от водата от кана Брита.
А тези води, които се продават като дейонизирани, или омекотени, не се различават от водата от кана Брита.
- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Не знаех, че чешмяната вода е толкова вредно и опасно нещо. Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана за да не се прецака нещо 

-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
megatone написа: Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана
Иди си налей от Княжево,тъкмо ще подхраниш боята.



-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
megatone написа:Не знаех, че чешмяната вода е толкова вредно и опасно нещо. Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана за да не се прецака нещо
Малко се откланям от темата, но считам за важно да отбележа, че чешмяната е вредна за охл. с-ма, защото е проводник(съдържа проводящи йони). И както при бойлерите, в охл. система на ДВГ се получава галванична корозия- метали(алумин, чугун, месинг) с различен потенциал в проводяща среда, която разлика в потенциалите води до пренос на задяди(частици) между металите. При случая с бойелра не те бърка , защото за целта имаш катодна защита, а в колата се налага да сменяш радиатори и оядени тръби и фланци. Затова реномираните производители на антифриз, освен замръзването, изследват и публикуват каква загуба на маса(корозия) причинява на различните метали и сплави. В интернет има доста информация и излседвания , например: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/263790-Antifreeze-Experiment-amp-Testing
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?
Колега, то ако трябва да сме стриктни не трябва да пълним и горива от България, ама... А и става въпрос само за промивка с вода. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта