Golf MK3 2.0 150hp ABF Мръсен/зацапан антифриз?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
VasillP
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 20 май 2008 18:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот VasillP » Сря 10 юни 2015 20:25


Като си купих колата си беше чист и хубав.
Сега като се замисля може би след поставяне на газовото е почнал да се замърсява.

Никога не съм карал само с вода.
Първите пъти с дестилирана го разреждах, но последния път с чешмяна.

С какво и как трябва да се промива системата?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 юни 2015 20:28


drotomir написа:А антифриза с обикновена водица ли го разреждате , което е непрепоръчително , концентрата се разрежда задължително с дестилирана или дейонизирана вода.

И колега ако всичко ти е било наред защо си промивал с маркуча системата и то с чешмяна водица , беше ли мръсен антифриза тогава.


Сигурен ли си в мнението си колега :wink ? Нищо не се влошава от чешмяната вода. Пък и червения антифриз спокойно се разрежда с обикновена вода ( като не е налична дестилирана примерно ), без никакви последствия! И един път заредена с G12 никога не се появява ръжда , поне не и през първите 50-60к.км ( просто тогава се поизчерпват показателите му и се препоръчва смяна с нов, и така до следващата му подмяна , т.е. нови 50-60к.км и пак ) . Мисля дори мернах един G12 със ресурс 250к.км :eek и тогава смяна с нов.
Негативите основно на G12 антифризите са, че ако колата е била преди с менте антифриз дълго време, при подмяната му с червен, се появяват течове. Поради недобрите си показатели обикновените антифризи причиняват корозия и котлен камък, също и микропукнатини/дупчици. Често не показват признаци, че точно там има такива дупчици, просто са "запушени" от котлен камък/ръжда и др.такива налепи. При слагането на червения G12, се разтварят тези наслоявания напълно, след по-малко и от 300-500км и почват неприятни течове. Това е. Ама , че било кофти да се промива с чешмяна вода :no няма такова нещо.


drotomir
Мнения: 653
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот drotomir » Сря 10 юни 2015 21:43


Разбира се че съм сигурен , изключително вредно е в двигателя да влиза вода различна от дестилирана или дейонизирана , във всяка една чешмянка има различни разтворени примеси като варовик разни минерали и други такива(не съм химик) къде мислиш че се отлагат всички тия работи. Отделно се различават по киселииност и други показатели. При промивка с обикновена вода по лошото е че от нея си остава в мотора независимо че се източва най накрая.
При Колите си винаги съм спазвал едно правило , промивка 1 или 2 пъти с дестилат , после зареждане с качествен антифриз разреден с дестилат отново.
Не се чудете после защо всичко е ръжда и мръсотия , има си основни принципи при автомобилите които трябва да се спазват при подръжката.
Най вероятно някои си мислят и че спирачната течност не се сменя и е вечна.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 юни 2015 23:36


Нека не намесваме тук спирачната течност, както и други течности. Сега говорим за охладителната течност. Аз на няколко пъти споменах, че G12 разтваря котления камък напълно, т.е. омекотява я напълно! Ако смятате, че водата ( питейната ви) е много твърда-преварете я, след изстиване, я смесете в желаното съотношение. Аз не съм за 3-5 лв и т.н. поддържам си колите с качествени консумативи, мислите ли, че бих допуснал умишлено да си "скапя" колата?! Просто ми е странно, че се налага едно мнение, видиш ли ако смесиш в антифриза обикновена вода , е
drotomir написа: изключително вредно е в двигателя да влиза вода различна от дестилирана или дейонизирана
?!
Преди малко слязох до гаража, имам G12 на Хепу, чета какво пише и никъде не прочетох, че водата която се добавя трябва да е дестилирана/дейонизирана . Моля покажи ми къде пише, че водата трябва да е дестилирана, приемам само ако е от официалният производител, а именно Хепу! Логично би било, че ако е адски вредно да е различна от дестилирана, да го пише нали, ама не пише, пише просто-вода ! Впрочем намерих, ами не пише, да е дестилирана http://www.hepu.de/cms/controls/document/docrender.aspx?ID=221 Отделно да не забравяме и, че водата, която се добавя е еднократна , в смисъл не влиза постоянно вода и тя да отлага непрекъснато котлен камък , това не е бойлер за баня , един път омекотена е завинаги омекотена.
Иначе и аз си ползвам дестилирана вода, но в казанчето за стъкломиялките и акумулатора. Сори за оффтопика.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот toraborat » Чет 11 юни 2015 7:11


Гледам колегата е от София, и да е промил с вода, софийската вода е мека (ако е доставена от "Софийска вода") и с ниско съдържание на котлен камък. Не е навредил кой знае колко :beer


drotomir
Мнения: 653
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот drotomir » Чет 11 юни 2015 16:12


Всеки решава как да си подържа колата , за някои хора колата е просто средство за придвижване и не полагат каквито и да е грижи за нея , за други това освен средство за превоз е и хоби , удоволствие от каране и стриктна подръжка .
Аз съм от втория тип хора , при мен колите се подържат винаги на топ ниво , както има една поговорка по колата ще познаеш мъжа какъв е.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот muns61 » Чет 11 юни 2015 16:20


Добрите антифризи имат необходимите добавки за неутрализиране на минералните компоненти в питейната вода.
А тези води, които се продават като дейонизирани, или омекотени, не се различават от водата от кана Брита.


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот megatone » Чет 11 юни 2015 20:33


Не знаех, че чешмяната вода е толкова вредно и опасно нещо. Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана за да не се прецака нещо :rolleyes


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 12 юни 2015 6:24


megatone написа: Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана


Иди си налей от Княжево,тъкмо ще подхраниш боята.
:mhihi :mhihi :mhihi


desert_fox
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот desert_fox » Пет 12 юни 2015 7:24


megatone написа:Не знаех, че чешмяната вода е толкова вредно и опасно нещо. Утре мислех да си мия колата, дали да не купя дестилирана за да не се прецака нещо :rolleyes

Малко се откланям от темата, но считам за важно да отбележа, че чешмяната е вредна за охл. с-ма, защото е проводник(съдържа проводящи йони). И както при бойлерите, в охл. система на ДВГ се получава галванична корозия- метали(алумин, чугун, месинг) с различен потенциал в проводяща среда, която разлика в потенциалите води до пренос на задяди(частици) между металите. При случая с бойелра не те бърка , защото за целта имаш катодна защита, а в колата се налага да сменяш радиатори и оядени тръби и фланци. Затова реномираните производители на антифриз, освен замръзването, изследват и публикуват каква загуба на маса(корозия) причинява на различните метали и сплави. В интернет има доста информация и излседвания , например: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/263790-Antifreeze-Experiment-amp-Testing


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 3 2.0 150 к.с.абф Мръсен/зацапан антифриз?

Мнениеот toraborat » Пет 12 юни 2015 21:48


Колега, то ако трябва да сме стриктни не трябва да пълним и горива от България, ама... А и става въпрос само за промивка с вода. :love.vwclub



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта