Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него
Здравейте колеги преди да почна ще кажа че изчетох темите за акумулатори и тн , но не успях да си харесам проблем като моя. Та на кратко от една седмица всеки ден гася колата в 17:00 и на сутринта 7-8 - ток няма тръгва да върти и до там , подам ли ток с кабелите пали от раз . През деня стои пред работата и си пали без проблем после .И преди го имаше този проблем но зимата и го отдадох на студа . Свалях акумулатора и нямах проблем . Писна ми и взех този на бащата и о чудо .... същия проблем . Цял ден каране а на сутринта - дядов. Днес мерих утечки - поне аз не успях да намера 0,01-2 мА мися не е страшно. Преди малко я запалих и отново се натъкнах на стар .. може би проблем - лампата на акумулатора мъждука съвсем леко ,едвам загатва че свети и в момента в който има някакъв консуматор ( било то спирачка ,мигач и тн ) лампата гасне . Когато изфорсирам също гасне и под 1200 пак мъждука . Сега свалих едната клема и ще видя утре дали ще запали . Давайте предложения пт какво може да пада така - аларма не пускам ,само с централното заключвам , плафоните половината са без крушки и от тях не е . Малко дълго стана ама вече се чуда какво да правя .
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Замери колко волта ти вади алтернатора. Отделно на моя ААЗ проблема редовно идваше от клеясал кабел(съжалявам че не мога точно да ти го обясня, просто мина много време), просто огледай за дебел черен кабел хванат за алтернатора (пристегнат с гайка) и почисти ръждата и клеясването по него. Въпреки че работата по-скоро си мирише на ревизия на самия алтернатор.
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.
- Traytor
- Мнения: 1975
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Провери тоя кабел който така живописно ти обясних 

- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Да не би да имаш проблем и с масата? Позачисти клемата на минуса, дето е на мотора. Не знам, не съм имал никога такъв проблем и не съм сигурен в съвета си
.

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
brazy написа:да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.
Това са съвсем нормални стойности, така че търси проблема по кабелите. Не си писал дали си правил профилактика на стартера, ако не си направи го
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
brazy написа:да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.
13.4-13.7V е ниско напрежение, особенно при градско каране, дори и лятото.
Проблемът може да е в генератора.
Интересно ми е какво ще стане утре, след като си свалил едната клема. Макар че тази проба няма да ти даде еднозначен отговор дали генератора е ОК.
ПП 13.7V не е фатално ниско напрежение, но в комбинация с мъждукаща "ламба" може да означава дефектен силов диод на генератора

- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Не не съм правил профилактика на стартера , в интерес на истината моя беше решил да направи вътре салата от зъбните колелца и сложих втора ръка . А тея 13,7-4 са при включени абсолютно всички консуматори горе съм забравил и парно , но ще проверя всичко по трасето . Четох в една тема че се получавало от някакво синьо кабелче ако е започнало да се прокъсва .
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Та сега ходих да запаля снощи го оставих на 12,8в преди да запаля замерих 12,75в . От тук ме навежда на мисълта ,че може някоя от машинките на централното да дава проблеми днес ще видя да си поиграя и за замеря по дълго . Кабела който колегата Трайтор така живописно ми описа го видях няма грам ръжда и клеясване по него прегледах и кабелите на стартера и по тях няма клеясване . Нещо дърпа тока и то само вечер . Мисля да реша проблема с един ключ маса ако скоро не намеря проблема
- georgebonev
- Мнения: 3111
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
brazy написа:...от една седмица всеки ден гася колата в 17:00 и на сутринта 7-8 - ток няма тръгва да върти и до там...
През деня стои пред работата и си пали без проблем после...
Каква е разликата когато стои през деня и вечер - на работата не пускаш централното?
Нещо да си променял преди седмица, когато се е появил проблема?
Казваш, че под 1200 оборота лампата мъждука - евентуално реле-регулатора на алтернатора/четките/шайбата...
Аз бих пробвал следното - отиваш на работа и мериш на акумулатора колко волта показва. Включваш централното (както го правиш вечер) и след няколко часа - по обед например, мериш пак акумулатора. Кажи какво става... Ако пада - кабели и машинки централно евентуално. Но, пак остава въпроса за под 1200 об.

- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
на работа пак заключвам с централното стои без да се пипа от 8 до 16:30 и пали от раз дори съм я отключвал с алармата после пак заключвам с центр. и няма проблем . Иначе проблема го има от много време просто от една седмица го прави всеки ден . При заключване има спад на 11,7-9 и после пак си го качва до 12,8 . При палене пада до 9,8 . А лампата не го прави всеки път - когато си поиска , снощи като палих пак мъждукаше и си зареждаше на 14,2 както обикновенно.
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Цитирам:
Неизправности в генератора
При изправен генератор и зареден акумулатор, след включване на запалването лампата за зареждане светва и двигателят се пуска без понижаване на честотата на въртене на двигателя. След пускане на двигателя лампата изгасва и при честота на въртене, по-голяма от тази на празен ход, остава слабо светене.
Повреди:
- лампата свети след изключване на запалването – късо в диода с плюс на маса (в ротора);
- лампата не изгасва след пускане на двигателя – късо в диода с минус на маса (в статора);
- след пускане на двигателя лампата силно намалява светенето, но не изгасва – късо в диодите на възбудителната намотка;
- лампата изгасва след повишаване честотата на въртене на двигателя – повреда на една от фазите на статора;
- лампата свети слабо в целия обхват на честотата на въртене – повреда на свързването във възбудителната намотка;
- лампата на светва или след повишаване честотата на въртене свети по-силно от нормалното – повреден регулатор на напрежението.
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.
Неизправности в генератора
При изправен генератор и зареден акумулатор, след включване на запалването лампата за зареждане светва и двигателят се пуска без понижаване на честотата на въртене на двигателя. След пускане на двигателя лампата изгасва и при честота на въртене, по-голяма от тази на празен ход, остава слабо светене.
Повреди:
- лампата свети след изключване на запалването – късо в диода с плюс на маса (в ротора);
- лампата не изгасва след пускане на двигателя – късо в диода с минус на маса (в статора);
- след пускане на двигателя лампата силно намалява светенето, но не изгасва – късо в диодите на възбудителната намотка;
- лампата изгасва след повишаване честотата на въртене на двигателя – повреда на една от фазите на статора;
- лампата свети слабо в целия обхват на честотата на въртене – повреда на свързването във възбудителната намотка;
- лампата на светва или след повишаване честотата на въртене свети по-силно от нормалното – повреден регулатор на напрежението.
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
а от тези повреди може ли да пада аку-то ? иначе като го чета това явно е алтернатора и ще бъде прегледан . Остава да намеря утечката от къде е . Благодаря колега за помоща
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
Предполагам пробил диод,но все пак нека го погледне майстор.Успех!
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него
такааа сега се прибрах с бащата мерихме утечки алармата държеше малко повечко и я изхвърлих от колата . после имахме съмнение в плафона - имаше 0,40 след махането му 0,05. после го върнах и се беше оправило . Централното също отпадна . Ще видиме утре как е положението и така . Искрено благодаря на отзовалите се



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта