Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Пет 12 юни 2015 21:33


Здравейте колеги преди да почна ще кажа че изчетох темите за акумулатори и тн , но не успях да си харесам проблем като моя. Та на кратко от една седмица всеки ден гася колата в 17:00 и на сутринта 7-8 - ток няма тръгва да върти и до там , подам ли ток с кабелите пали от раз . През деня стои пред работата и си пали без проблем после .И преди го имаше този проблем но зимата и го отдадох на студа . Свалях акумулатора и нямах проблем . Писна ми и взех този на бащата и о чудо .... същия проблем . Цял ден каране а на сутринта - дядов. Днес мерих утечки - поне аз не успях да намера 0,01-2 мА мися не е страшно. Преди малко я запалих и отново се натъкнах на стар .. може би проблем - лампата на акумулатора мъждука съвсем леко ,едвам загатва че свети и в момента в който има някакъв консуматор ( било то спирачка ,мигач и тн ) лампата гасне . Когато изфорсирам също гасне и под 1200 пак мъждука . Сега свалих едната клема и ще видя утре дали ще запали . Давайте предложения пт какво може да пада така - аларма не пускам ,само с централното заключвам , плафоните половината са без крушки и от тях не е . Малко дълго стана ама вече се чуда какво да правя .




Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1976
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот Traytor » Пет 12 юни 2015 21:40


Замери колко волта ти вади алтернатора. Отделно на моя ААЗ проблема редовно идваше от клеясал кабел(съжалявам че не мога точно да ти го обясня, просто мина много време), просто огледай за дебел черен кабел хванат за алтернатора (пристегнат с гайка) и почисти ръждата и клеясването по него. Въпреки че работата по-скоро си мирише на ревизия на самия алтернатор.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Пет 12 юни 2015 21:45


да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1976
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот Traytor » Пет 12 юни 2015 21:46


Провери тоя кабел който така живописно ти обясних :Mr Green Fun


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот samo_pechka » Пет 12 юни 2015 23:01


Да не би да имаш проблем и с масата? Позачисти клемата на минуса, дето е на мотора. Не знам, не съм имал никога такъв проблем и не съм сигурен в съвета си :redface .


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот hvp800 » Пет 12 юни 2015 23:45


brazy написа:да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.

Това са съвсем нормални стойности, така че търси проблема по кабелите. Не си писал дали си правил профилактика на стартера, ако не си направи го


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот milmar » Съб 13 юни 2015 0:06


brazy написа:да това забравих да кажа без консуматори на празен ход 14,2в , с включени дълги радио и аварийки 13,7-4в . Като изгася мотора и след 10 мин измеря самия акумулатор е 12,8-7в.

13.4-13.7V е ниско напрежение, особенно при градско каране, дори и лятото.
Проблемът може да е в генератора.
Интересно ми е какво ще стане утре, след като си свалил едната клема. Макар че тази проба няма да ти даде еднозначен отговор дали генератора е ОК.

ПП 13.7V не е фатално ниско напрежение, но в комбинация с мъждукаща "ламба" може да означава дефектен силов диод на генератора icon_idea .


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Съб 13 юни 2015 6:16


Не не съм правил профилактика на стартера , в интерес на истината моя беше решил да направи вътре салата от зъбните колелца и сложих втора ръка . А тея 13,7-4 са при включени абсолютно всички консуматори горе съм забравил и парно , но ще проверя всичко по трасето . Четох в една тема че се получавало от някакво синьо кабелче ако е започнало да се прокъсва .


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Съб 13 юни 2015 10:15


Та сега ходих да запаля снощи го оставих на 12,8в преди да запаля замерих 12,75в . От тук ме навежда на мисълта ,че може някоя от машинките на централното да дава проблеми днес ще видя да си поиграя и за замеря по дълго . Кабела който колегата Трайтор така живописно ми описа го видях няма грам ръжда и клеясване по него прегледах и кабелите на стартера и по тях няма клеясване . Нещо дърпа тока и то само вечер . Мисля да реша проблема с един ключ маса ако скоро не намеря проблема


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот georgebonev » Съб 13 юни 2015 11:36


brazy написа:...от една седмица всеки ден гася колата в 17:00 и на сутринта 7-8 - ток няма тръгва да върти и до там...
През деня стои пред работата и си пали без проблем после...

Каква е разликата когато стои през деня и вечер - на работата не пускаш централното?
Нещо да си променял преди седмица, когато се е появил проблема?
Казваш, че под 1200 оборота лампата мъждука - евентуално реле-регулатора на алтернатора/четките/шайбата...

Аз бих пробвал следното - отиваш на работа и мериш на акумулатора колко волта показва. Включваш централното (както го правиш вечер) и след няколко часа - по обед например, мериш пак акумулатора. Кажи какво става... Ако пада - кабели и машинки централно евентуално. Но, пак остава въпроса за под 1200 об. :gruebel


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Съб 13 юни 2015 12:11


на работа пак заключвам с централното стои без да се пипа от 8 до 16:30 и пали от раз дори съм я отключвал с алармата после пак заключвам с центр. и няма проблем . Иначе проблема го има от много време просто от една седмица го прави всеки ден . При заключване има спад на 11,7-9 и после пак си го качва до 12,8 . При палене пада до 9,8 . А лампата не го прави всеки път - когато си поиска , снощи като палих пак мъждукаше и си зареждаше на 14,2 както обикновенно.


plam71en
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 25 ное 2014 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот plam71en » Съб 13 юни 2015 12:30


Цитирам:
Неизправности в генератора
При изправен генератор и зареден акумулатор, след включване на запалването лампата за зареждане светва и двигателят се пуска без понижаване на честотата на въртене на двигателя. След пускане на двигателя лампата изгасва и при честота на въртене, по-голяма от тази на празен ход, остава слабо светене.
Повреди:
- лампата свети след изключване на запалването – късо в диода с плюс на маса (в ротора);
- лампата не изгасва след пускане на двигателя – късо в диода с минус на маса (в статора);
- след пускане на двигателя лампата силно намалява светенето, но не изгасва – късо в диодите на възбудителната намотка;
- лампата изгасва след повишаване честотата на въртене на двигателя – повреда на една от фазите на статора;
- лампата свети слабо в целия обхват на честотата на въртене – повреда на свързването във възбудителната намотка;
- лампата на светва или след повишаване честотата на въртене свети по-силно от нормалното – повреден регулатор на напрежението.

Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Съб 13 юни 2015 12:38


а от тези повреди може ли да пада аку-то ? иначе като го чета това явно е алтернатора и ще бъде прегледан . Остава да намеря утечката от къде е . Благодаря колега за помоща


plam71en
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 25 ное 2014 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот plam71en » Съб 13 юни 2015 17:08


Предполагам пробил диод,но все пак нека го погледне майстор.Успех!


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: 1,9 TD проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Съб 13 юни 2015 18:08


такааа сега се прибрах с бащата мерихме утечки алармата държеше малко повечко и я изхвърлих от колата . после имахме съмнение в плафона - имаше 0,40 след махането му 0,05. после го върнах и се беше оправило . Централното също отпадна . Ще видиме утре как е положението и така . Искрено благодаря на отзовалите се :love.vwclub :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта