Помпа-дюза vs Комънрейл

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот qm_parket » Пет 26 юни 2015 6:22


Здравейте, колеги.
До сега карах автомобил с горивна система комънрейл, сега май ще взимам такъв с помпа-дюза. Какво да очаквам? Чета че ПД са по-шумни и май не толкова надеждни? Някакви мнения?




Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот polovera_9n3 » Пет 26 юни 2015 6:34


Всичко опира до това на какво ще попаднеш. Аз карам "най-проблемния двигател помпа дюза- според всички", но за над 30 000 освен консумативи друго не съм сменял, или съм попаднал на кола - неразрушим екземпляр :bowdown
Най-проблемен най-вече според хора, които дори не са се качвали в кола с такъв мотор, а само чули, че е много проблемен и така :mhihi
така че мненията без сериозен аргумент не ги вземай на сериозно :th_up


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот novatora » Пет 26 юни 2015 8:14


Аз също карам пд 1.9 131 avf. Имам над 60 000 и досега освен О пръстени на дюзи нищо не е пипано. Мотора си работи супер и надежно ме носи къде ли не. Всичко е до късмет дали предишния собсвеник е бил съвестен към подръжката на колата си.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот hvp800 » Пет 26 юни 2015 8:30


qm_parket написа: Чета че ПД са по-шумни и май не толкова надеждни?

един чул, друг видял, трети чел....... и така, ако вземеш кола милионер, каквато и да е технологията резултата ще е един и същ
ПП да не ти отговарям и в другата тема дето си пуснал, ще ти кажа в тази- 2.0тди и със 140 и с 170 к.с. все си е помпа-дюза, следващата версия на тези мотори е комънрейл и там пак е със същата мощност


Потребителски аватар
fermer 10
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
Автомобил:
Двигател: AFN ABU
Местоположение: РАЗГРАД

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот fermer 10 » Пет 26 юни 2015 8:56


Здрасти колега ,ето малко материал за обща култура http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=111419


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот xxx_man » Пет 26 юни 2015 8:59


ПД е измислена през ВСВ от немците и е въведена в техните танкове! В последствие се отказват, защото са нямали компютри да управляват системата! Сега са я въвели отново поради модерните компютри и лесния начин за управление на тази система с новите технологии, но конкуренцията ги принуждава пак да се откажат от ПД и както виждаш новите им мотори са команреал! Така че избора си е твой, но техническия прогрес сочи че комарейла е по -добрия вариант!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 юни 2015 9:19


polovera_9n3 написа:... 30 000 ... неразрушим екземпляр :bowdown


ти ако за 30хил я "разрушиш" ... това са километри за половин до една година нормален пробег


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 юни 2015 9:34


ПД технологията е най-подходяща за нискооборотни ( и с големи кубатури ) двигатели . Примерно за камион, локомотив, кораб и т.н. Там са най-ефективни. За леки коли/малки мотори обаче.... :no .
КР технологията е застъпена в почти вс.дизелови коли, в последните години и е много по-доброто решение :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот stefan4o » Пет 26 юни 2015 9:38


Ако ВАГ бяха се нагърбили да направят второ поколение ПД вместо да интегрират КР в по-новите си дизели знае ли се... можеше да стане интересно, ама явно финансово не им изнася :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 юни 2015 9:51


Доколкото се сещам, въртеше се из нета инфо от този род, но явно са попремислили нещата. И добре са направили, като чета коментарите в немско...
И да не съм напълно офф. Повозиха ме в Октавия комби с 1.6- КР мотор ( мисля 110 к.с. беше) Останах много очарован :bowdown много тиха и лека работа, е да, все пак става въпрос за кола на няма и годинка, учудващо доста е еластичен двигателят. А и по думите на собственика му, не е имал кола която за размерите си, да има толкова нисък разход. Спомена ми цифри, които не смея да ги споделя :icon_lol


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот hristodj » Пет 26 юни 2015 10:22


Разход на гориво - градско 3.8 л./100 км.
Разход на гориво - извънградско 3.0 л./100 км.
Разход на гориво - комбиниран 3.2 л./100 км.
Това пише в ауто датата.
Чакам голф 7 да стане на 13-15 години да си го купя :mhihi .Пак комби :beer
Дано мойто ahu да изкара още 10тина годинки.Пък може и по скоро знае ли човек.
Че има и 90 кончета ,малкия данък. :12


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот Dagestan » Пет 26 юни 2015 10:35


Дизелите със система помпа-дюза са с по-високо КПД от останалите, поради простите причини, че налягането на горивото се създава при всеки цилиндър точно, когато е необходимо и липсват загуби по пренасянето му под налягане. Доколкото знам, налягането при на горивото при двигателите помпа-дюза е между 1850 и 2000 бара, докато на комън-рейл технологията й трябваше да премине през няколко поколения на усъвършенстване да достигне такова налягане.
Основните 2 причини ВАГ да се откажат от тази технология(помпа-дюза) са, че развойната дейност им излиза много скъпо, тъй като никой друг масов производител не залага и развива тази технология. За другата причина ми се върти нещо в главата, че имаше нужда при филтрите за твърди частици да се впръсква гориво при изхвърлянето на изгорелите газове и сложността това да се осъществи при помпа-дюза.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот i.e.i » Пет 26 юни 2015 14:20


Комънрейл се е доказал,а мощност/разход е без коментар.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот fox_vt » Пет 26 юни 2015 20:26


Dagestan написа:Дизелите със система помпа-дюза са с по-високо КПД от останалите, поради простите причини, че налягането на горивото се създава при всеки цилиндър точно, когато е необходимо и липсват загуби по пренасянето му под налягане. Доколкото знам, налягането при на горивото при двигателите помпа-дюза е между 1850 и 2000 бара, докато на комън-рейл технологията й трябваше да премине през няколко поколения на усъвършенстване да достигне такова налягане.
Основните 2 причини ВАГ да се откажат от тази технология(помпа-дюза) са, че развойната дейност им излиза много скъпо, тъй като никой друг масов производител не залага и развива тази технология. За другата причина ми се върти нещо в главата, че имаше нужда при филтрите за твърди частици да се впръсква гориво при изхвърлянето на изгорелите газове и сложността това да се осъществи при помпа-дюза.


КПД то надали ще се определи от това кой къде си нагнетява горивото :wink Може в началото ПД да е била наистина по добра но както е била в началото така си е и сега.Няма накъде да се развива като е полумеханика полуелектроника.Сегашните КР могат да впръскват до 8 пъти за един такт и това е огромен + откъм мощност и екология и даже и шум,за което ПД може само да мечтае.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот krraynov » Пет 26 юни 2015 22:43


Потвърждавам общото мнение за разликата между PD и CR... и споделям моето виждане:
1. По отношение на шума- наистина е така, CR наистина е с по-ниско ниво на шума;
2. По отношение на разхода на гориво, CR също печели по-предни позиции от PD;
3. По отношение на динамиката - CR губи а PD печели в първоначалния момент на ускоряване...

За 90 - 100х км нищо не е пипано по двигателя AVF 131кс, освен почистван EGR и гарнитура на капака...
За CR .. тепърва ще видим, но се надявам и там да не се пипа! :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Димитър75 и 69 госта