Здравейте, колеги.
До сега карах автомобил с горивна система комънрейл, сега май ще взимам такъв с помпа-дюза. Какво да очаквам? Чета че ПД са по-шумни и май не толкова надеждни? Някакви мнения?
Помпа-дюза vs Комънрейл
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Всичко опира до това на какво ще попаднеш. Аз карам "най-проблемния двигател помпа дюза- според всички", но за над 30 000 освен консумативи друго не съм сменял, или съм попаднал на кола - неразрушим екземпляр
Най-проблемен най-вече според хора, които дори не са се качвали в кола с такъв мотор, а само чули, че е много проблемен и така
така че мненията без сериозен аргумент не ги вземай на сериозно

Най-проблемен най-вече според хора, които дори не са се качвали в кола с такъв мотор, а само чули, че е много проблемен и така

така че мненията без сериозен аргумент не ги вземай на сериозно

-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Аз също карам пд 1.9 131 avf. Имам над 60 000 и досега освен О пръстени на дюзи нищо не е пипано. Мотора си работи супер и надежно ме носи къде ли не. Всичко е до късмет дали предишния собсвеник е бил съвестен към подръжката на колата си.
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
qm_parket написа: Чета че ПД са по-шумни и май не толкова надеждни?
един чул, друг видял, трети чел....... и така, ако вземеш кола милионер, каквато и да е технологията резултата ще е един и същ
ПП да не ти отговарям и в другата тема дето си пуснал, ще ти кажа в тази- 2.0тди и със 140 и с 170 к.с. все си е помпа-дюза, следващата версия на тези мотори е комънрейл и там пак е със същата мощност
- fermer 10
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
- Автомобил:
- Двигател: AFN ABU
- Местоположение: РАЗГРАД
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Здрасти колега ,ето малко материал за обща култура http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=111419
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
ПД е измислена през ВСВ от немците и е въведена в техните танкове! В последствие се отказват, защото са нямали компютри да управляват системата! Сега са я въвели отново поради модерните компютри и лесния начин за управление на тази система с новите технологии, но конкуренцията ги принуждава пак да се откажат от ПД и както виждаш новите им мотори са команреал! Така че избора си е твой, но техническия прогрес сочи че комарейла е по -добрия вариант!
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
polovera_9n3 написа:... 30 000 ... неразрушим екземпляр![]()
ти ако за 30хил я "разрушиш" ... това са километри за половин до една година нормален пробег
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
ПД технологията е най-подходяща за нискооборотни ( и с големи кубатури ) двигатели . Примерно за камион, локомотив, кораб и т.н. Там са най-ефективни. За леки коли/малки мотори обаче....
.
КР технологията е застъпена в почти вс.дизелови коли, в последните години и е много по-доброто решение

КР технологията е застъпена в почти вс.дизелови коли, в последните години и е много по-доброто решение

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Ако ВАГ бяха се нагърбили да направят второ поколение ПД вместо да интегрират КР в по-новите си дизели знае ли се... можеше да стане интересно, ама явно финансово не им изнася 

- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Доколкото се сещам, въртеше се из нета инфо от този род, но явно са попремислили нещата. И добре са направили, като чета коментарите в немско...
И да не съм напълно офф. Повозиха ме в Октавия комби с 1.6- КР мотор ( мисля 110 к.с. беше) Останах много очарован
много тиха и лека работа, е да, все пак става въпрос за кола на няма и годинка, учудващо доста е еластичен двигателят. А и по думите на собственика му, не е имал кола която за размерите си, да има толкова нисък разход. Спомена ми цифри, които не смея да ги споделя 
И да не съм напълно офф. Повозиха ме в Октавия комби с 1.6- КР мотор ( мисля 110 к.с. беше) Останах много очарован


- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Разход на гориво - градско 3.8 л./100 км.
Разход на гориво - извънградско 3.0 л./100 км.
Разход на гориво - комбиниран 3.2 л./100 км.
Това пише в ауто датата.
Чакам голф 7 да стане на 13-15 години да си го купя
.Пак комби
Дано мойто ahu да изкара още 10тина годинки.Пък може и по скоро знае ли човек.
Че има и 90 кончета ,малкия данък.
Разход на гориво - извънградско 3.0 л./100 км.
Разход на гориво - комбиниран 3.2 л./100 км.
Това пише в ауто датата.
Чакам голф 7 да стане на 13-15 години да си го купя


Дано мойто ahu да изкара още 10тина годинки.Пък може и по скоро знае ли човек.
Че има и 90 кончета ,малкия данък.

- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Дизелите със система помпа-дюза са с по-високо КПД от останалите, поради простите причини, че налягането на горивото се създава при всеки цилиндър точно, когато е необходимо и липсват загуби по пренасянето му под налягане. Доколкото знам, налягането при на горивото при двигателите помпа-дюза е между 1850 и 2000 бара, докато на комън-рейл технологията й трябваше да премине през няколко поколения на усъвършенстване да достигне такова налягане.
Основните 2 причини ВАГ да се откажат от тази технология(помпа-дюза) са, че развойната дейност им излиза много скъпо, тъй като никой друг масов производител не залага и развива тази технология. За другата причина ми се върти нещо в главата, че имаше нужда при филтрите за твърди частици да се впръсква гориво при изхвърлянето на изгорелите газове и сложността това да се осъществи при помпа-дюза.
Основните 2 причини ВАГ да се откажат от тази технология(помпа-дюза) са, че развойната дейност им излиза много скъпо, тъй като никой друг масов производител не залага и развива тази технология. За другата причина ми се върти нещо в главата, че имаше нужда при филтрите за твърди частици да се впръсква гориво при изхвърлянето на изгорелите газове и сложността това да се осъществи при помпа-дюза.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Dagestan написа:Дизелите със система помпа-дюза са с по-високо КПД от останалите, поради простите причини, че налягането на горивото се създава при всеки цилиндър точно, когато е необходимо и липсват загуби по пренасянето му под налягане. Доколкото знам, налягането при на горивото при двигателите помпа-дюза е между 1850 и 2000 бара, докато на комън-рейл технологията й трябваше да премине през няколко поколения на усъвършенстване да достигне такова налягане.
Основните 2 причини ВАГ да се откажат от тази технология(помпа-дюза) са, че развойната дейност им излиза много скъпо, тъй като никой друг масов производител не залага и развива тази технология. За другата причина ми се върти нещо в главата, че имаше нужда при филтрите за твърди частици да се впръсква гориво при изхвърлянето на изгорелите газове и сложността това да се осъществи при помпа-дюза.
КПД то надали ще се определи от това кой къде си нагнетява горивото

- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Помпа-дюза vs Комънрейл
Потвърждавам общото мнение за разликата между PD и CR... и споделям моето виждане:
1. По отношение на шума- наистина е така, CR наистина е с по-ниско ниво на шума;
2. По отношение на разхода на гориво, CR също печели по-предни позиции от PD;
3. По отношение на динамиката - CR губи а PD печели в първоначалния момент на ускоряване...
За 90 - 100х км нищо не е пипано по двигателя AVF 131кс, освен почистван EGR и гарнитура на капака...
За CR .. тепърва ще видим, но се надявам и там да не се пипа!
1. По отношение на шума- наистина е така, CR наистина е с по-ниско ниво на шума;
2. По отношение на разхода на гориво, CR също печели по-предни позиции от PD;
3. По отношение на динамиката - CR губи а PD печели в първоначалния момент на ускоряване...
За 90 - 100х км нищо не е пипано по двигателя AVF 131кс, освен почистван EGR и гарнитура на капака...
За CR .. тепърва ще видим, но се надявам и там да не се пипа!

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта