Помпа-дюза vs Комънрейл

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот samo_pechka » Пон 29 юни 2015 12:53


:mhihi :beer
fermer 10 написа:Защото според мен половин милион километра е максималния изцеден с компромиси и магии/почистващи и незнам кви добавки/ пробег , а за един милион км вече ме навява мисалта за некаква извънземна технология на ПД ма знае ли човек.Боша ,че е корав да ,то и Майк Тайсън беше корав ама на времето
:Mr Green Fun :th_up




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот novatora » Пон 29 юни 2015 13:18


Моя б5.5 avf 131 коня е на 400 000 км. Не пипа масло. Проблеми с дюзи нямам. За 70 000 км само О пръстени на дюзи са сменени че пушлявеше сутрин при първо палене. Аз съм доволен от колата.


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот qm_parket » Пон 29 юни 2015 20:51


Ок, лошото е, че ако искам комънрейл или трябва да си взема нещо старо, или някаква ламя над 150 к.с. ('щото 30 000 + лв за нова кола нямам). Та ако е помпа-дюза от кой двигател да бягам? Предполагам доста се различават като качество на сглобката?! Примерно 1.9 101 к.с. как е? А 2.0 140 к.с.?


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот кон12 » Пон 29 юни 2015 21:26


Бягаш от помпа-дюза като цяло.....като 2.5TDI имат слава на баш трошляци.Ако имаш време разрови се из форума и прочети през какви работи са минавали собственици на коли с тия мотори....косата ще ти се изправи.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот betaserk » Пон 29 юни 2015 21:49


И аз мислих за комън рейл, но се отказах, всички са над 150 коня което е много за мен като данак, помпа дюзите са си ок и има хора който карат с години и само сменят масло, и с комън рейл има, но много коне и много данак и като се развали е по скъпо и от помпа дюза, Всичко се разваля, трябва да е пазена кола а не карана с 250 по магистралата до откат и после да се оттърват от нея, та взимай каквото искаш, но гледай да е пазена и гледана кола, ако нямаш опит, викни някой с опит! Мотора със 131 коня е най-здравия, естественно са много рядко добри екземпляри. Ако намериш някоя за 3000 лв и ти казват колко страхотна е, едва ли е така! Или ако пръска от щеката за маслото като водоструйка бягай на следващата. То и рено лагуна 2 мисля, че се води е с комън рейл и комщията си купи една такава и след 1 година ходене по мъките си купи пасат като моя, много интересно като са толко скапани тези дизели пасати помпа дюзи, защо всеки взима такива а други марки и модели и комън рейли не искат! Не питай старило, питай патило! Пред очите ми е всеки ден, пуши като трактор и върви като трактор и за нищо не става, а колко пасати пушат на пътя, оглеждай се като караш и ще видиш, не казвам, че са супер супер супер, не са! Старички са, вярно е! На много км, вярно е! Ако имаш пари купи си нещо по ново, но и това не е гаранция! Та на късмет си е цялата работа, като жена е, взимаш я, обичаш си я, има кусури, но си е твоето, няма съвършенни неша на тоя свят! Така че взимай каквото харесваш и така.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот samo_pechka » Пон 29 юни 2015 22:03


От европейските с малка кубатура признавам най-вече моторите на Фиат 1.9JTD , слагат се и на доста други марки коли. Другите от този клас- Тойота 2.0 КР мотори. За малко по-големи кубатури с КР мотори, пак тойота 3 литра и от европейските- на БМВ - 3 литровите примерно. За още по-големи , не съм се интересувал и не зная .


Потребителски аватар
qm_parket
Мнения: 406
Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
Двигател: D40
Местоположение: Варна

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот qm_parket » Вто 30 юни 2015 3:04


То на BMW 3.0л дизел е даден като един от най-здравите дизелови мотори правени някога заедно с дизела на Мерцедец. Тойотата там също присъства като мотор, но не при дизелите, а при бензините с нейния 2.0 двигател.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот lz2aii » Вто 30 юни 2015 8:48


qm_parket написа:...Примерно 1.9 101 к.с. как е?...

С такъв мотор съм и досега не съм имал особени проблеми. Сменял съм една дюза, щото спря да й работи електромагнитния клапан и спря да впръсква гориво. Придвижих се до сервиза на три цилиндъра, ама се придвижих. Ако това се беше случило с мотор с роторна помпа и се прецака помпата, щях да остана на място и да се наложи да ме влачат. Пък един авер с Пежо 407 ХДИ, по път за морето по вагистралата, при 140 км/ч. му изгасна колата тотално. Наложило се да отбива в аварийната лента и да рестартира мотора...и така два пъти до морето. Така и до сега никой не му каза какво му е на колата. Така, че не е много сигурно кое е по-надеждно като технология. В смисъл, казвам, че и при КР може да се случат подобни проблеми. До колко на мен ми е известно, ВАГ преустановяват производството на агрегати с елементи помпа-дюза, защото тези мотори не могат да изпълнят изискванията за еконорми Евро 5. Та това е причината, не че не са надеждни или нещо друго.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот fox_vt » Вто 30 юни 2015 20:37


С такъв мотор съм и досега не съм имал особени проблеми. Сменял съм една дюза, щото спря да й работи електромагнитния клапан и спря да впръсква гориво. Придвижих се до сервиза на три цилиндъра, ама се придвижих. Ако това се беше случило с мотор с роторна помпа и се прецака помпата, щях да остана на място и да се наложи да ме влачат....


Така е но това е едната страна на монетата :biggrin След ремонта на твоята дюза и на другата кола с роторната помпа,другата кола си джитка спокойно xxx км а ти се чудиш да излезеш ли извън града понеже още три броя дюзи очевидно са на път да последват първата :mhihi


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот кон12 » Вто 30 юни 2015 21:49


То при помпа-дюза моторите тия дюзи са едни "евтини" та чак са две за лев(усещате ли иронията?)


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот lz2aii » Сря 01 юли 2015 5:53


Не са чак пък толкова скъпи. Преди две години като я взех втора ръка беше 120 лева, сега гледам по форума тук, че ги има и за по 100 лева парчето.
fox_vt написа:
...а ти се чудиш да излезеш ли извън града понеже още три броя дюзи очевидно са на път да последват първата :mhihi

Прав си. Машина е. Риска го има при всички коли в различна степен. Най-гадното е, че няма симптоми. А иначе ако човек трябва да се притеснява като тръгне на дълъг път, то може и гума да спука и ремък да скъса, генератора да спре да зарежда, термостата да не отвори и куп други сюжети, ама хайде да сме реалисти. Тук във форума има много колеги с ПД. Освен мен и още един колега, дето вчера пусна тема, аз не се сещам за друг, дето му е гръмнала ПД. Може и да се лъжа де, ама нека ако има колеги с гръмнали ПД да споделят тук и да се преброим.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот novatora » Сря 01 юли 2015 8:56


Забелязъл съм че масово хора с пд мотори карат масла които не са по спецификация за пд мотор. После почват оплакванията за дюзи и тен подобни. Това е все едно като лекаря ти е изписар лекарство, ти да вземеш квото ти скимне и да лекуваш конкретната диагноза. Иначе дюза не се ремонтира в бг. Единствено бош сервизите могът да ги изпратят в немско и да ги оправят, но цената е все едно да си купиш горе долу нови. Не си заслужава. Намираш читави втора ръка от форума, сипваш хубава нафта и масло и така 100-200 000 км.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот Dagestan » Сря 01 юли 2015 14:52


1.9тди помпа-дюза с оригинален съединител, без нищо пипано или сменяно по двигател/трансмисия:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html обърнете внимание на средния разход за всичките километри.
http://www.carscoops.com/2013/07/german-owner-drives-skoda-fabia-diesel.html


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот valiosport » Сря 01 юли 2015 17:10


fermer 10 написа:Извинявай колега ,стана ми интересно относно стойностите от половин и един милион километра ,тези цифри случайно ли ти дойдоха в главата или твърдиш , че е възможен такъв пробег .Защото според мен половин милион километра е максималния изцеден с компромиси и магии

И каиш не може да врътне 1 000 000 км. Помпа-дюзата? Ето ти едно клипче да се убедиш в здравината на немската сила VW https://youtu.be/VUqBMDgLCRc
Ако се кара с правилни масла, сменят се навреме, не се презорва, не се прегрява, даже ще подмине 1 000 000км. Все пак това е немската сила VW :vwknee :vwknee :vwknee
Проблема идва от там че масово не се сменят маслата ако ще се сменя автомобила, което скъсява драстично пробега.
Дюзите на този двигател не се развалят, проблема идва от едностранното закрепване на помпа-дюзите, разбиват се леглата, но самите дюзи им няма нищо. Сменят се О-пръстените и газ. Друг проблем който наблюдавам е че се износва разпределителния вал, няколко познати сменяха вал. Голяма е вероятността износването да идва от неправилно масло.
За мен това е ЖЕЛЕЗЕН мотор и е може би най-добрия дизелов агрегат за тунинг :vw_shamp :vwknee


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Помпа-дюза vs Комънрейл

Мнениеот Stivi » Сря 01 юли 2015 19:40


Всяка кола може да врътне милион килметра,въпроса е колко ще ти струва "удоволствието" да я поддържаш след определени километри :a045 А този с разход 3/100 и милионите с оригиналния съединител си е съвсем отделен случай нямащ нищо общо с масовата практика,на бас че са го скъсвали от псуване докато се е влачел по пътищата :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 71 госта