tdi fen написа:в никакъв случай не шлайфай цилиндрите
Напълно вярно, послушай колегата. Има доста дълга тема за това как се прави този блок и какво става като го "изчегърташ" (доста информация бях написал и аз по този въпрос в темата). По-добре го остави леко елипсовиден, от колкото да го шлайфаш. При AKL макар с елипсовиден блок, след ремонт (смяна на сегменти, водачи на клапани и гумички), свалихме разхода на масло до около 0.5Л за 10 000км, което е доста успешно, спряло литър за 1000км, както беше преди ремонта.
Останалото са стандартни части - гарнитури, биелни лагери и т.н. всичко необходимо. Излиза около 600-900лв с качествени части за тези мотори.
Ако блока е много заминал - помисли за смяна с друг, но там вече ремонта ще мине 1500лв със сигурност и не знам до колко е оправдано.
По въпроса с марките - сложи сегменти Kolbenschmidt (оправен е проблема с кофти материала на заводските ти), биелни лагери на същара марка. Г-ри и семеринги ползвай Reinz (по-добри са от Elring в момента). Смени болтовете на глава към блока, около 60лв бяха к-т, вземи си Reinz, Kolbenschmidt или Elring (всичките са хубави, стига да не са от евтините ментаци).
Имай предвид, че г-та на главата е метална, многослойна и иска перфектно почистен блок за да стане добре.
Ако ти трябват още подробности и съвети - питай, само че понеже влизам рядко да чета из темите, драскай Лс.
