


2.0tdi, BKD, 140 к.с. - претриса при палене
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
2.0tdi, BKD, 140 к.с. - претриса при палене
Колеги, имам питане за двигател 2.0 BKD. Значи колата пали на четвърт оборот винаги, без изключение, но въпреки това има едно леко претрисане понякога. Прави го почти винаги когато е студена и понякога, когато е топла, но не е задължително и честотата е хаотична.Според мен някой от цилиндрите пропуска такт. Въртя, пали и претриса, като се успокоява до 1-2 секунди тресенето... Програмата нищо не показва.. (пренадув на турбото показва, но това според мен не е релевантно) Идеи какво може да е? Маховик или цилиндър как да разбера.. гаси супер мазно, не трепва. Двигателя няма абс. никакви забележки. Претрисането не може да бъде усетено от човек който не я е карал..
Последна промяна от sveto_bg на Пон 03 авг 2015 17:28, променено общо 1 път.
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Някакви странични шумове да има? Като пускаш на скорост без газ, усеща ли се някакво претрисане?
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Колега, колата е автоматик.. никакви шумове и претрисания няма.. единствено от 1 година.. от както я имам при движение по магистрала заби нос при скорост около 150 за половин секунда и после пак си продължи. Друго нищо не е правила притеснително никога. Има ли логика да пали на 3 цилиндъра или това е само в моето въображение? Маховик си мислех от начало, но няма никакви чукания и тресенета и подобни никога освен при палене.
- boichopavlov
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Антифриз губи ли двигателя? Този мотор по принцип страда от глава - пропуск на антифриз от пукнатина пред смукателните клапани на цилиндъра. А вследствие на този антифриз по турбото се появяват едни бели отлагания като котлен камък и ти се получава трудно подвижна геометрия на турбото! Дано съм бил полезен.
Пропуснах, че точно този антифриз се натрупва пред клапана или в цилиндъра при неработещ двигател и това е възможна причина за неработещия в началото цилиндър.
Пропуснах, че точно този антифриз се натрупва пред клапана или в цилиндъра при неработещ двигател и това е възможна причина за неработещия в началото цилиндър.
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Благодаря колега, за споделеното мнение. Двигателя не губи антифриз. Изглежда бистър и розов. За 20тина хил км. не съм долял и милилитър. Факт е че е малко над минимума, но той там си стой от както съм я купил. Колата е 2007ма година а тогава вече проблемните глави са извадени от производство.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Я си замери акумулатора при студен старт на колко волта пада!?
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Благодаря, колега ще го направя това което препоръчваш. Трябва да измеря напрежението на клемите на акумолатора с мултицет нали? Това притрисане сега в топлото много много рядко се случва при палене.
Възможно ли е от недостатъчно задържане на ключа за запалване да става? Щото по някого само го врътвам и го пускам .. без да задържам.. Или пък не изчаквам да загасне лампичката и въртя? Мерси.
Възможно ли е от недостатъчно задържане на ключа за запалване да става? Щото по някого само го врътвам и го пускам .. без да задържам.. Или пък не изчаквам да загасне лампичката и въртя? Мерси.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Не е от задържането.Иначе за пробата ще ти трябва още един човек да пали и гаси колата!Закачаш мултицета на акумулатора и гледаш колко пада напрежението в момента на въртене преди да запали колата!
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Това с пренадуването не е добре защо не го правиш?
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Ок, колега още днес ще го измеря при възможност.
Ами за турбото, не ми пречи като шофирам, колата се движи перфектно, просто това с пренадуването е някаква грешка записана в паметта на компютъра(която изтрих). Защо да си създавам проблеми и да разбутвам един отлично работещ автомобил (сигурно е зацапала геометрия от многото градско). Ако има проблем тя ще влезне в лимп мод и тогава ще се разправям. Поне така мисля. Според теб какъв проблем може да възникне?
Ами за турбото, не ми пречи като шофирам, колата се движи перфектно, просто това с пренадуването е някаква грешка записана в паметта на компютъра(която изтрих). Защо да си създавам проблеми и да разбутвам един отлично работещ автомобил (сигурно е зацапала геометрия от многото градско). Ако има проблем тя ще влезне в лимп мод и тогава ще се разправям. Поне така мисля. Според теб какъв проблем може да възникне?
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Ако не забива и не влиза в авариен режим няма смисъл да я закачаш!Като направиш измерването пиши какви са стойностите!
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Виж си стартера за проблема с претрисането при палене. Ако пропусне такт при палене, ще набива грешка.
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Ето теста..
В покой акумолатора показва 12.11 волта, при даване на контакт пада до 11.64 волта, при запалване пада до 9.84 волта в режим на работещ двигател показва 13.90 волта.
Това е някакви идеи? На мен ми изглежда ОК.
Ами що трябва да има грешка в програмата, значи.. остава да е маховик
.. как да го проверим.. някакви идеи за синдроми?
В покой акумолатора показва 12.11 волта, при даване на контакт пада до 11.64 волта, при запалване пада до 9.84 волта в режим на работещ двигател показва 13.90 волта.
Това е някакви идеи? На мен ми изглежда ОК.
Ами що трябва да има грешка в програмата, значи.. остава да е маховик

-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - 1 цилиндър пропуска такт при пал
Колега ако е маховика би трябвало и в режим на работа на скорост на определен диапазон от обороти пак да притриса. Сигурен ли си че дюзите са ок? При мен понякога при първо палене претриса леко за 10 секунди. Това е някоя дюза. Докато позагрее след това влиза в параметрите и колкото искаш пали гаси проблема изчезва. След като ти претриса гледай кюнеца макар и минимално дали ще прокади. Ако да може и дюза да е.
- sveto_bg
- Мнения: 11
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2.0tdi, BKD, 140 к.с. - притрисане при палене
Колега, благодаря за отговора. Претрисането е много късо 1-2 секунди някъде. Примерно - един тласък, втори тласък и се успокоява. Освен това е леко трябва да си и свикнал на колата, за да го усетиш. Не винаги се появява. Не пуши при палене, изпушва леко при яко настъпване (нормално за дизел
) Дюзите по спомен добре бяха, явно пак трябва да се закача на диагностика да ги погледна специфично.
Това притрисане знам, че не е нормално, защото същата кола, със същия двигател съм сравнявал и при другата кола паленето е гладко и плавно. Но пък при мен гасенето е доста равно и без никаква вибрацийка..

Това притрисане знам, че не е нормално, защото същата кола, със същия двигател съм сравнявал и при другата кола паленето е гладко и плавно. Но пък при мен гасенето е доста равно и без никаква вибрацийка..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта