Здравейте, колеги,
От скоро съм собственик на Пасат с въпросния мотор. Днес ходих да си закупувам части за обслужването и като
проверявахме по рама в каталога излиза, че матора е 16V, аз от изчетеното тук останах с впечатлението, че е 8V.
Също другото, което ми направи впечатление, че по каталог излиза, че маслената помпа е със зъбни колела, а
до колкото разбрах, на BKP моторите е с верига (там с онзи привод къде се сменя)...
Как да разбера със сигурност?
2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
- Steels
- Мнения: 421
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Мотора е 16V, маслената помпа от първите години е с верига, след 2007 някъде почват да я правят със зъбно колела. Шестограма и в двата случая стои на едно и също място.
Ако знаех EN, ще се оправиш :) http://vagparts.tictail.com/product/oil-pump-shaft-drive-key-for-audivwskodaseat-20-tdi-new-oem
Ако знаех EN, ще се оправиш :) http://vagparts.tictail.com/product/oil-pump-shaft-drive-key-for-audivwskodaseat-20-tdi-new-oem
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Не е проблема само в шестограма. Износват се зъбите на зъбните колела на коляновия вал и/или на единия вал на маслената помпа. Износва се и веригата, но по-рядко. Следва неработеща маслена помпа, не се маже двигателя и в крайна сметка блокира поради липса на смазване.
На 16 клапановите (BKP означение) по принцип са им проблемни главите на клапаните (пукат се) и дюзите на горивото (горят).
Фолксваген имат сервизна акция за дюзите и е силно препоръчително, дори задължително, да се възползваш, ако все още не си.
На 16 клапановите (BKP означение) по принцип са им проблемни главите на клапаните (пукат се) и дюзите на горивото (горят).
Фолксваген имат сервизна акция за дюзите и е силно препоръчително, дори задължително, да се възползваш, ако все още не си.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 13:46
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: 06 2.0 TDI BKP
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Дюзите са сменени 2013г. Надявам се да нямам проблеми :)
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Само да спомена,че моят пасат е 11.2006 г и маслената помпа е със зъбни колела.При първите модели с верига които са,проблема е че веригата се разтяга/охлабва/.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Аз съм го написал. Не е само веригата. Износват се зъбите на зъбчатката на коляновия вал и/или тази на единия вал на маслената помпа.
Стане ли подобно нещо, ремонта не е от най-евтините.
Просто е хубаво превантивно да се подмени маслената помпа с по-новия вариант, или да се преправи на него.
Пореден минус за "инженерите" на Фолксваген.
Защото не изкарва дори и гаранционните километри.
Неслучайно от края на 2006 слагат нов тип маслена помпа.
Стане ли подобно нещо, ремонта не е от най-евтините.
Просто е хубаво превантивно да се подмени маслената помпа с по-новия вариант, или да се преправи на него.
Пореден минус за "инженерите" на Фолксваген.
Защото не изкарва дори и гаранционните километри.
Неслучайно от края на 2006 слагат нов тип маслена помпа.
- Pagemakerboy
- Мнения: 491
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Aimbotfan написа:На 16 клапановите (BKP означение) по принцип са им проблемни главите на клапаните (пукат се) и дюзите на горивото (горят).
Това за главите е вярно и не само за БКП, но не се отнася за произведените след средата на 2006-та година и почти не засяга тези от първата половина.
Това с дюзите ми писна да го чета като проблем, при положение, че имаше и има сервизна акция и някой трябва да е много голям тупан да не го е направил.
Сигурен ли си за маслената помпа, че не е от модела с веригата твоят?
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: 2,0 TDI BKP Какъв ми е мотора?
Не съм се изказал правилно.
На варианта с верига, проблем не е само веригата, но и самите зъбни колела, които я движат.
Написал съм го в първото си мнение.
На варианта с верига, проблем не е само веригата, но и самите зъбни колела, които я движат.
Написал съм го в първото си мнение.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта