
Ламбда контрол система-направи си сам!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
pas1.8mi написа:В общи линии смятам,че си прав,Но Ламбда сондата дава завишени стойности (над 1в) при работа на газ!
Така е, знам го това нещо, но мисля че с един потенциометър свързан към сондата биха могли да се коригират нещата, а предполагам съотношенията на напр. съответстващи за бедна и богата смес ще се запазт:)
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
този метод да се гледа сигнала от компира е най-удачен, от една страна и най-тежък от друга...
ПРедимства
-Прави се алгоритъм за работа САМО на базата на една входна величина а именно времето за отваряне на дюзите....
-Най-малко инвазии в системата..
-не правим наново алгоритъм за съставяне на горивната смес в зависимост от милион и един параметра.. разчитаме на ЕКУ то.
Недостатъци
-Силно специфично за различните компири
-Трявбва да се направи алгоритъм съответсващ на това, колко газ требе да се подава при определен сигнал от компира.. /който може да не е прост линеен/ и то за всеки модел кола
-следователно у-то трябва да е лесно програмируемо
-при настройка със сигурност, трябва да се гледат показанията от ламбда сондата, и още куп други показатели..
но все още си мисля, че въпреки по-сложен за реализация, е по-елегантен и някак си по-разбираем с колата.
ПРедимства
-Прави се алгоритъм за работа САМО на базата на една входна величина а именно времето за отваряне на дюзите....
-Най-малко инвазии в системата..
-не правим наново алгоритъм за съставяне на горивната смес в зависимост от милион и един параметра.. разчитаме на ЕКУ то.
Недостатъци
-Силно специфично за различните компири
-Трявбва да се направи алгоритъм съответсващ на това, колко газ требе да се подава при определен сигнал от компира.. /който може да не е прост линеен/ и то за всеки модел кола
-следователно у-то трябва да е лесно програмируемо
-при настройка със сигурност, трябва да се гледат показанията от ламбда сондата, и още куп други показатели..
но все още си мисля, че въпреки по-сложен за реализация, е по-елегантен и някак си по-разбираем с колата.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Здравеите колеги,вчера говорих с едно доста начетено момче от Ланча форума,та тои ме светна за някои неща около управлението на дюзата , и ми се струва че нещата ще бъдат доста трудни - да се използва оригиналния комп. на автомобила за за управление на степ мотора, или поне аз не съм в състояние да "перефразирам" алгоритъмът на сигнала които се подава към инжектора за нашата цел.Та предлагам да се спрем на нашата схемка.
Бих изкал да помоля колегите qnis или ivo123, ако могат да кажат доло горе за колко секунди един степ мотор трябва да отваря клапичката си от 0 до мах.?
Бих изкал да помоля колегите qnis или ivo123, ако могат да кажат доло горе за колко секунди един степ мотор трябва да отваря клапичката си от 0 до мах.?
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
mafiota написа:ще очакваме и колегата qnis да се изкаже![]()
Здравейте колеги. За ламбда контрола има няколко режима на степ. мотора. Единия е когато е с постоянно отворена ТПС *не се движи* и регулира качеството на сместа тогава се движи с 30 стъпки в секунда *а степ мотора има 255 стъпки* другия е когато движиш ТПС там скоростта е в зависимост от скоростта на движени на клапата тогава скоростта варира 30/100 стъпки в секунда и третия е когато рязко отпуснеш газта тогава степ мотора застава в изходно положение за по малко от секунда. При ЛОВАТО ЛОВ*У* скоростта *около 30 стъпки в секунда* е еднаква във всички режими *понеже няма впръска с ТПС* и според мен може да направите точно него и мисля че ще постигнете успех е с някой недостатъци *по бавна реакция* но ще постигнете желания ефект.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, захванах се най-сетне с това.
Днес си купих MC3479 - от Пулсатор в студентски град, 13.70лв.
Изрових из моите боклуци много интересно стъпково моторче - от много стар принтер Brother, ама *много* дърт - от "маргаритковите" - въртял е "маргаритката" някога.
Хубавото е че е биполярен мотор, че на старите флопита например са еднополярни, а MC3479 е само за биполярни. (Това трябва да се има предвид като се подбира стъпков мотор).
Интересното е че на вала си има допълнителен електромагнит който мести една муфа (която се и върти от моторчето) напред-назад. Та мисля да ползвам електромагнита за функцията "икономайзер", защото ще е много по-бърз от моторчето, което е важно при "излизане" от режим икономайзер.
Самата муфа се върти в широка тръба, и там лесно ще изработя клапа.
Другата седмица почвам да правя схемата, измислил съм я донякъде, вероятно ще се различава доста от оригиналната в началото на темата.
Ще я пост-на накрая разбира се, но ако ползвам електромагнита за икономайзер, ще е трудно да се използва 1:1 от друг (нереално е да се намери друго подобно моторче). Доста екстри съм замислил в схемата ама ще видим, накрая ще останат само тези които имат практически ефект.
Иначе вчера бая рових из нет-а с надежда да намеря друг чип за управление на стъпков мотор който хем да е достъпен, хем да е или по-евтин или с по-интересни възможности, ама май няма. То има и други, и малко по-евтини, но те пък искат външно крайно стъпало и т.н.
Май поне за биполярни моторчета този е най-добър.
Ако някой реши да ползва еднополярно - в сайта на пулсатор може да потърси по ключова дума "stepper" - излизат доста чипове и някой от тях стават и за еднополярни.

Днес си купих MC3479 - от Пулсатор в студентски град, 13.70лв.
Изрових из моите боклуци много интересно стъпково моторче - от много стар принтер Brother, ама *много* дърт - от "маргаритковите" - въртял е "маргаритката" някога.

Интересното е че на вала си има допълнителен електромагнит който мести една муфа (която се и върти от моторчето) напред-назад. Та мисля да ползвам електромагнита за функцията "икономайзер", защото ще е много по-бърз от моторчето, което е важно при "излизане" от режим икономайзер.

Другата седмица почвам да правя схемата, измислил съм я донякъде, вероятно ще се различава доста от оригиналната в началото на темата.


Иначе вчера бая рових из нет-а с надежда да намеря друг чип за управление на стъпков мотор който хем да е достъпен, хем да е или по-евтин или с по-интересни възможности, ама май няма. То има и други, и малко по-евтини, но те пък искат външно крайно стъпало и т.н.

Ако някой реши да ползва еднополярно - в сайта на пулсатор може да потърси по ключова дума "stepper" - излизат доста чипове и някой от тях стават и за еднополярни.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колега блазе ти ,че си намерил време
, ами относно друг тип чип нали дават че може да се използва и SAA1042! Аз си намерих едно стъпково моторче двуполярно от покер машинка, аме е бая голям туч на AEG. Ето тея хора тук:
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... f5d080a26f
и те умуват нещичко , даже във зип фаила има разрез на степ моторче. Но аз първо ще видя как се изменят показанията на Ламбда сондата ми и изобчо дали е читава , и тогава ще продължавам напред!
Още веднъж благодарност на колегата Янко за инфото

http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... f5d080a26f
и те умуват нещичко , даже във зип фаила има разрез на степ моторче. Но аз първо ще видя как се изменят показанията на Ламбда сондата ми и изобчо дали е читава , и тогава ще продължавам напред!
Още веднъж благодарност на колегата Янко за инфото

-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
mafiota написа:Колега блазе ти ,че си намерил време, ами относно друг тип чип нали дават че може да се използва и SAA1042! Аз си намерих едно стъпково моторче двуполярно от покер машинка, аме е бая голям туч на AEG. Ето тея хора тук:
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... f5d080a26f
и те умуват нещичко , даже във зип фаила има разрез на степ моторче. Но аз първо ще видя как се изменят показанията на Ламбда сондата ми и изобчо дали е читава , и тогава ще продължавам напред!
Още веднъж благодарност на колегата Янко за инфото
Колеги има една ламбда контрол *ГАСТЕК*която има едно много интересно решение на сте мотора. Та там е направено така че се върти на четвърт оборот *като на крановете тип четвърт оборот и на някой инжекции обходния въздух* но мисля че така ще стане най лесно за изпълнение при домашни условия. Ще се опитам да направя някоя снимка на степ мотора но не мога да обещая кога. Успех на всички ентусиасти!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Ламбда контрол ...
Пожелавам успех на всички ви, които сте се заели с разработването на ламбда-контрол.
Изчетох цялата тема и с удоволствие бих си закупил от вас крайният продукт за моето Ловато.
Извинете, че е извън темата, но ме зарадва вашата находчивост и желание да разработите този необходим за газифицираните VW компонент.
Леки почивни дни.

Изчетох цялата тема и с удоволствие бих си закупил от вас крайният продукт за моето Ловато.
Извинете, че е извън темата, но ме зарадва вашата находчивост и желание да разработите този необходим за газифицираните VW компонент.
Леки почивни дни.
Здравейте !
Да се включа и аз. Най-добрата и разбираема информация по въпроса за ламбда симулаторите до сега съм намерил тук:
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... aec18c0e2d
Айде със здраве.
Г.
Да се включа и аз. Най-добрата и разбираема информация по въпроса за ламбда симулаторите до сега съм намерил тук:
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... aec18c0e2d
Айде със здраве.

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта