Ламбда контрол система-направи си сам!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пон 29 яну 2007 11:57


В общи линии смятам,че си прав,Но Ламбда сондата дава завишени стойности (над 1в) при работа на газ! :roll:




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 29 яну 2007 14:55


pas1.8mi написа:В общи линии смятам,че си прав,Но Ламбда сондата дава завишени стойности (над 1в) при работа на газ! :roll:


Така е, знам го това нещо, но мисля че с един потенциометър свързан към сондата биха могли да се коригират нещата, а предполагам съотношенията на напр. съответстващи за бедна и богата смес ще се запазт:)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 29 яну 2007 15:16


този метод да се гледа сигнала от компира е най-удачен, от една страна и най-тежък от друга...
ПРедимства
-Прави се алгоритъм за работа САМО на базата на една входна величина а именно времето за отваряне на дюзите....
-Най-малко инвазии в системата..
-не правим наново алгоритъм за съставяне на горивната смес в зависимост от милион и един параметра.. разчитаме на ЕКУ то.

Недостатъци
-Силно специфично за различните компири
-Трявбва да се направи алгоритъм съответсващ на това, колко газ требе да се подава при определен сигнал от компира.. /който може да не е прост линеен/ и то за всеки модел кола
-следователно у-то трябва да е лесно програмируемо
-при настройка със сигурност, трябва да се гледат показанията от ламбда сондата, и още куп други показатели..

но все още си мисля, че въпреки по-сложен за реализация, е по-елегантен и някак си по-разбираем с колата.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 30 яну 2007 8:34


Здравеите колеги,вчера говорих с едно доста начетено момче от Ланча форума,та тои ме светна за някои неща около управлението на дюзата , и ми се струва че нещата ще бъдат доста трудни - да се използва оригиналния комп. на автомобила за за управление на степ мотора, или поне аз не съм в състояние да "перефразирам" алгоритъмът на сигнала които се подава към инжектора за нашата цел.Та предлагам да се спрем на нашата схемка.
Бих изкал да помоля колегите qnis или ivo123, ако могат да кажат доло горе за колко секунди един степ мотор трябва да отваря клапичката си от 0 до мах.?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 30 яну 2007 10:54


не мога да кажа, защото не съм го измервал никога, но мисля около секунда че е нужно. Колегата Qnis се занивама с това и вероятно е запознат а и ламбда контролите които се управляват и от ТПС вероятно за по-кратко време го постигат при ритане на газта.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 30 яну 2007 11:04


ще очакваме и колегата qnis да се изкаже :lol: :roll:


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Сря 31 яну 2007 0:29


mafiota написа:ще очакваме и колегата qnis да се изкаже :lol: :roll:

Здравейте колеги. За ламбда контрола има няколко режима на степ. мотора. Единия е когато е с постоянно отворена ТПС *не се движи* и регулира качеството на сместа тогава се движи с 30 стъпки в секунда *а степ мотора има 255 стъпки* другия е когато движиш ТПС там скоростта е в зависимост от скоростта на движени на клапата тогава скоростта варира 30/100 стъпки в секунда и третия е когато рязко отпуснеш газта тогава степ мотора застава в изходно положение за по малко от секунда. При ЛОВАТО ЛОВ*У* скоростта *около 30 стъпки в секунда* е еднаква във всички режими *понеже няма впръска с ТПС* и според мен може да направите точно него и мисля че ще постигнете успех е с някой недостатъци *по бавна реакция* но ще постигнете желания ефект.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 02 фев 2007 11:23


Колеги, захванах се най-сетне с това. :-)

Днес си купих MC3479 - от Пулсатор в студентски град, 13.70лв.

Изрових из моите боклуци много интересно стъпково моторче - от много стар принтер Brother, ама *много* дърт - от "маргаритковите" - въртял е "маргаритката" някога. :-) Хубавото е че е биполярен мотор, че на старите флопита например са еднополярни, а MC3479 е само за биполярни. (Това трябва да се има предвид като се подбира стъпков мотор).

Интересното е че на вала си има допълнителен електромагнит който мести една муфа (която се и върти от моторчето) напред-назад. Та мисля да ползвам електромагнита за функцията "икономайзер", защото ще е много по-бърз от моторчето, което е важно при "излизане" от режим икономайзер. :-) Самата муфа се върти в широка тръба, и там лесно ще изработя клапа.

Другата седмица почвам да правя схемата, измислил съм я донякъде, вероятно ще се различава доста от оригиналната в началото на темата. :-) Ще я пост-на накрая разбира се, но ако ползвам електромагнита за икономайзер, ще е трудно да се използва 1:1 от друг (нереално е да се намери друго подобно моторче). Доста екстри съм замислил в схемата ама ще видим, накрая ще останат само тези които имат практически ефект. :-)

Иначе вчера бая рових из нет-а с надежда да намеря друг чип за управление на стъпков мотор който хем да е достъпен, хем да е или по-евтин или с по-интересни възможности, ама май няма. То има и други, и малко по-евтини, но те пък искат външно крайно стъпало и т.н. :-( Май поне за биполярни моторчета този е най-добър.
Ако някой реши да ползва еднополярно - в сайта на пулсатор може да потърси по ключова дума "stepper" - излизат доста чипове и някой от тях стават и за еднополярни.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 02 фев 2007 14:51


Колега блазе ти ,че си намерил време :), ами относно друг тип чип нали дават че може да се използва и SAA1042! Аз си намерих едно стъпково моторче двуполярно от покер машинка, аме е бая голям туч на AEG. Ето тея хора тук:

http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... f5d080a26f

и те умуват нещичко , даже във зип фаила има разрез на степ моторче. Но аз първо ще видя как се изменят показанията на Ламбда сондата ми и изобчо дали е читава , и тогава ще продължавам напред!
Още веднъж благодарност на колегата Янко за инфото :wink:


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 02 фев 2007 15:47


mafiota написа:Колега блазе ти ,че си намерил време :), ами относно друг тип чип нали дават че може да се използва и SAA1042! Аз си намерих едно стъпково моторче двуполярно от покер машинка, аме е бая голям туч на AEG. Ето тея хора тук:

http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... f5d080a26f

и те умуват нещичко , даже във зип фаила има разрез на степ моторче. Но аз първо ще видя как се изменят показанията на Ламбда сондата ми и изобчо дали е читава , и тогава ще продължавам напред!
Още веднъж благодарност на колегата Янко за инфото :wink:

Колеги има една ламбда контрол *ГАСТЕК*която има едно много интересно решение на сте мотора. Та там е направено така че се върти на четвърт оборот *като на крановете тип четвърт оборот и на някой инжекции обходния въздух* но мисля че така ще стане най лесно за изпълнение при домашни условия. Ще се опитам да направя някоя снимка на степ мотора но не мога да обещая кога. Успех на всички ентусиасти!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Ламбда контрол ...

Мнениеот Dpop » Пет 02 фев 2007 17:18


Пожелавам успех на всички ви, които сте се заели с разработването на ламбда-контрол. :D
Изчетох цялата тема и с удоволствие бих си закупил от вас крайният продукт за моето Ловато.

Извинете, че е извън темата, но ме зарадва вашата находчивост и желание да разработите този необходим за газифицираните VW компонент.
Леки почивни дни.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 05 фев 2007 11:55


Абе видях го SAA1042, ама поне в пулсатор е *много* скъп.

Иначе засега не съм намерил кой знае какво време, монтирал съм MC3479 + един таймер 555 за генериране на сигнал "clock", и пасивните елементи към тях, вързал съм ги за моторчето, работят, върти се моторчето, но то това беше по-лесната част. :-)


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 05 фев 2007 12:25


още в началото ви казах че SAA е много скъпа а и МС3479 върши същата работа, единствено има промяна в крачетата и.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 06 фев 2007 23:01


!@%!^, в комет електроникс има някакъв чип за управляние на стъпков двигател BA6845FS на ROHM за смешната цена от левче!
Как не го видях по рано.... :-( Не е съвсем същия, но вероятно може да се използва. Да му се невиди как се пре...ах. :-)
За бъдещи версии сигурно този е за предпочитане с такава цена...


gojco
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот gojco » Сря 07 фев 2007 16:50


Здравейте !
Да се включа и аз. Най-добрата и разбираема информация по въпроса за ламбда симулаторите до сега съм намерил тук:

http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopi ... aec18c0e2d

Айде със здраве. :) Г.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта