прочетох тази новина и нищо не разбрах. Може ли малко разяснения как точно работи (или поне се предполага, че би трябвало да работи) правосъдната ни система ?
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/recidivistyt-iaro-imal-dve-vlezli-v-sila-prisydi-6041803
Този автоджамбазин явно са го заклещили, заради това, че е станало прекалено публичното цялото нещо.
Но гледам имал няколко присъди, всяка с изпитателен срок, коя условно, коя не ...
как може да има неусловна присъда с изпитателен срок ?.
как може да имаш втора услвона присъда с изпитателен срок, за нещо което си нарушил в изпитателния срок на първата ? Не би ли трябвало директно в паднелата + първата ?
как така като те изловят накрая, ще лежиш само една от присъдите (най-голямата) ? т.е. ако съм направил 10 кражби всяка на по една година, ще лежа като за 1 год като за една кражба (и то само ако ме хванат)!?
Правосъдната ни система
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Правосъдната ни система
Как работи - за собствена сметка. Или казано с друг термин - корупция.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Правосъдната ни система
Тва изобщо не става с ключ, особено за новите коли! Колите се отключват от далеко с дистанционно, което преди това е прихванало сигнала от оригиналното дистанционно, след това го следят, виждат къде паркира, вечерта в тъмните часове отиват при колата и изчезват за секунди с колата/колите
Така се крадът BMW-тата за стотни, дори и ти можеш да си купиш у-вото, руснаците са го измислили отдавна. Виж Мерцедесите май се крадът по-трудно, всички тия екстри с пръст. отпечатъци и т.н. се елиминират за секунди, виж че само се качва и след 2 сек колата вече тръгва. Най-новата техн беше, постоянно да се прегенерира нов ключ по някакъв алгоритъм, нооо дори и тях отдавна има у-ва които много бързо успяват да хванат новия ключ, нищо че постоянно се сменят.
Инак хората са го казали, което не става с пари, става с много пари, а което не става и така, става с още повече + връзки

Инак хората са го казали, което не става с пари, става с много пари, а което не става и така, става с още повече + връзки

Re: Правосъдната ни система
Баси, преди малко и аз я четох тази статия и се зачудих има ли неусловна присъда с изпитателен срок...Според мен има ли изпитателен срок, следва винаги да е условна. Иначе по другия въпрос май е ясно как действа системата...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Правосъдната ни система
С други думи - заради удобството на потребителя - да не вади ключ, да не прави еди какво си, сигурността на заключването върви надолу вместо нагоре. При старите изпитани механични методи пак се разбиват ключалки, но се иска повече време и физически усилия и умения. Докато новото е въпрос на инвестиция и натискане на копче. Производителите не се вълнуват от такива неща - нито плащат застраховки, нито пострадват от това, че някоя продадена кола си е сменила собственика.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Правосъдната ни система
Значи ще се опитам да внеса разяснение по темата. На основание чл. 66 от НК, когато подсъдимия е осъден на наказание ЛОС до три години, съдът, по своя преценка и когато кумулативно са налице няколко основания, може да отложи наказанието за срок от 3 до 5 години. Периода, за който е отложено наказанието се нарича "изпитателен срок". В случая с "Яро" предполагам, че това се е получило защото когато е извършил второто деяние, по отношение на него не е имало влязла в сила присъда по първото.
Останалото от въпроса на автора на темата е уредено в чл. 25 от НК, а именно когато лицето е осъдено с отделни присъди, се прилагат разпоредбите на чл. 23 и чл. 24 от НК - т.е ако лицето е извършило няколко отделни престъпления, преди да е имало влязла в сила присъда, за което и да е от тях, съдът, след като определи присъда за всяко деяние отделно, налага най-тежкото от тях.
Останалото от въпроса на автора на темата е уредено в чл. 25 от НК, а именно когато лицето е осъдено с отделни присъди, се прилагат разпоредбите на чл. 23 и чл. 24 от НК - т.е ако лицето е извършило няколко отделни престъпления, преди да е имало влязла в сила присъда, за което и да е от тях, съдът, след като определи присъда за всяко деяние отделно, налага най-тежкото от тях.
Последна промяна от lz2aii на Пет 28 авг 2015 14:13, променено общо 1 път.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Правосъдната ни система
До колегата 777, ами и пак не е точно така и при старите автомобили е лесно
Щом влязат в автомобила, вкарва се една джиджавка в ОБД-то и за стотна от сек ти се изкл. и аларма и блокажите на горивото и всичко, палят и тръгват
Така че не е само до новите идей в сектор сигурност, а въпрос на професионализъм при джамбазите и до това, че тези неща се продават свободно в нета и аз и ти можем да си ги купим тези неща, които си избиват парите на 1вата открадната и пласирана x-5ца 
Няма аларма или кола която не може да бъде открадната.



Няма аларма или кола която не може да бъде открадната.
Re: Правосъдната ни система
lz2aii написа:Значи ще се опитам да внеса разяснение по темата. На основание чл. 66 от НК, когато подсъдимия е осъден на наказание ЛОС до три години, съдът, по своя преценка и когато кумулативно са налице няколко основания, може да отложи наказанието за срок от 3 до 5 години. Периода, за който е отложено наказанието се нарича "изпитателен срок".
Да де, но това отлагане от 3 до 5 год не значи ли само по себе си условна присъда- ако в изпитателния период не извърши ново нарушение, то няма да лежи? Каква е разликата между това, което ти каза и условна присъда с изпитателен срок тогава?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Правосъдната ни система
Законодателя има предвид, че когато на едно лице се наложи условно наказание с изпитателен срок, то това лице не изтърпява реално лишаването от свобода и затова е условно. Ако през изпитателния срок извърши друго престъпление, към наказанието за второто престъпление се прибавя и условното ЛОС.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Правосъдната ни система
zografski написа:Щом влязат в автомобила...
При старите влизането изисква къртене и напъване. Докато на новите като си записал сигнала от ключа я отключваш и влизаш без да пипаш. За съжаление всяка стандартизирана защита, приложена при >милион продукта се заобикаля "лесно". Просто си струва да се вложат много пари за разбиване и после се продават устройства за крадене. И все пак ми се струва, че производителите не се напъват достатъчно за да защитят кодовете.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Правосъдната ни система
За джамбазите или по-скоро тези които правят тези у-ва, това си е голям бизнес, нали се сещаш, че постоянно следят какво и как се прави. Според мен колкото и да се напъват, няма как да направят 1 автомобил некрадяем! Това е като термина сигурност в ИТ, там деф. за сигурност е много дълга и зависи от мнооого фактори, физическа сигурност, човешки фактор и още и още. С това искам да кажа, че ако ще да имаш няй-сигурната аларма, идват момчетата с пикапа, закачат те на куката, удрят 1 тапа за GPS-а, вкарват ти колата в 1 камион и си приключил с некрадяемия автомобил
А и като цяло от BMW и Мерцедес няма кво да се напъват толкова, за тях си е оферта да се купуват нови коли, т.е. като ти откраднат x-5цата, от застраховката след време ще ти изплатят колата и отново отиваш и си купуваш нова, следователно губи клиента, не губи компанията, тя си е взела пари за чисто новия автомобил и от там на татък не го инт. кой го кара, краде и т.н.

Re: Правосъдната ни система
с две думи, ако решиш да крадеш, най-добре да станеш рецидивист още от самото начало, така или иначе като те хванат ще имаш една присъда.
също така дори и да те хванат по различно време за различни неща, с добър адвокат може всички дела да ти се струпат по едно и също време, като така няма да има застъпване на условните присъди (та може и с няколко условни да минеш).
много превантивно, и това са само най-очебийните неща
също така дори и да те хванат по различно време за различни неща, с добър адвокат може всички дела да ти се струпат по едно и също време, като така няма да има застъпване на условните присъди (та може и с няколко условни да минеш).
много превантивно, и това са само най-очебийните неща
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Правосъдната ни система
За тва тия с коли за по 100 и +++++ бона коли, си имат и гаражи и паркинги и къщи с дувари, правят си каскота... на тях пък им крадът докато слязат да си купят вестник, отново за миг
В коли за по 10-15к не се оглеждат толкова, оглжедат се в коли, които имат сметка. От голф 4 нищо не избива, разглабя я и я продава 1 год на части, врътките са при скъпите автомобили, където директно се препродават като почти нови, 2ра ръка, с пренабити номера, или като коли двойници, с помощта на КАТ служител. Даже преди седмица май имаше акция в КАТ пловдив точно за тия случай, със скъпите коли, как крадени ги регистрират като току що внесени в БГ... И чиста печалба брат


В коли за по 10-15к не се оглеждат толкова, оглжедат се в коли, които имат сметка. От голф 4 нищо не избива, разглабя я и я продава 1 год на части, врътките са при скъпите автомобили, където директно се препродават като почти нови, 2ра ръка, с пренабити номера, или като коли двойници, с помощта на КАТ служител. Даже преди седмица май имаше акция в КАТ пловдив точно за тия случай, със скъпите коли, как крадени ги регистрират като току що внесени в БГ... И чиста печалба брат
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Re: Правосъдната ни система
И така, да Ви обясня защо смених номерата, въпреки, че автомобила е с бургаска регистрация и можех да мина само с подмяна на талона и оставяне на същите номера.
Понеже имам свободно време и чета тук-там и криминални случаи, ще Ви покажа и една от схемите за кражба на коли.
Продават Ви колата. Минава през нотариус с договор за покупко-продажба. Всичко нормално, не буди съмнение. Но виж изненада - загубил се е малкият талон. Нищо, хора сме, и аз съм губил документи, още повече, че ще се вади нов талон на името на новият собственик. (точно както стана при мене, загубил се малкият талон). Е, отиваш в КАТ, без автомобила, само за промяна на собственост. Издават ти нов малък и голям талон, сменя само името на собственика, но регистрационният номер и всички други данни остават същите. Спестяваш 30-40лв, доволен си, че не минаваш канал, не чакаш на опашка. Щастлив като слон. Но точно тук се крие уловката.
Вариант №1: - След 2-3 или няколко месеца, когато си стегнал автомобила, нови гуми, нов акумулатор, премахнал всички забележки и направил ТО, автомобила една вечер изчезва. Как? Ами има резервен ключ, има и старият малък талон с актуален регистрационен номер, който не е променен. Дори и да бъде спрян автомобила от КАТ, той има малък талон, който си е за тези регистрационни номера, двигател и шаси, на стъклото стикери за винетка, ГО и ГТП. Няма проблем. Разбирате ли, няма проблем за този автомобил, със старият малък талон, да се движи по пътищата на България, пък и в чужбина, защото старият малък талон отговаря на номера на автомобила, шаси и двигател. Колата се прекарва безпрепяствено до депото и се разфасова.
Вариант №2 – Искат Ви откуп, не голям за да се занимаваш с полиция (недей забравя, че колата ще стои като веществено доказателство докато трае процеса, а знаем как се проточват в БГ) и разправии впоследствие с адвокати и дела. Откупа обикновенно е платим от твоето финансово състояние, но всичко зависи от джамбазите. Те преценяват що за човек си и къде ще мине номера. Още повече, че сега КАТ е в партерна позиция от медийте и пресата, не спира автомобил, ако няма нарушение.
Самият бивш собственик не краде автомобила. Той продава на автоджамбазите резервният ключ, старият малък талон, GSM номера на новият собственик и къде домува колата (адреса).
В моят случай, човека, от който купих автомобила, изглеждаше порядъчен, и вътрешно мисля, че е честен човек, но си е загубил малкият талон. Затова реших да си „вържа гащите”. Още повече, че според мене автомобила струваше малко, ама повече, отколкото бях платил за него. Като си представя и допълнителните разходи, за да го пусна в движение, 38лв за нови номера са капка в морето. Чел съм и предупреден от криминалната хроника на изпатили колеги, за тази схема на кражби на автомобили, реших да не рискувам в държавата България.
Понеже имам свободно време и чета тук-там и криминални случаи, ще Ви покажа и една от схемите за кражба на коли.
Продават Ви колата. Минава през нотариус с договор за покупко-продажба. Всичко нормално, не буди съмнение. Но виж изненада - загубил се е малкият талон. Нищо, хора сме, и аз съм губил документи, още повече, че ще се вади нов талон на името на новият собственик. (точно както стана при мене, загубил се малкият талон). Е, отиваш в КАТ, без автомобила, само за промяна на собственост. Издават ти нов малък и голям талон, сменя само името на собственика, но регистрационният номер и всички други данни остават същите. Спестяваш 30-40лв, доволен си, че не минаваш канал, не чакаш на опашка. Щастлив като слон. Но точно тук се крие уловката.
Вариант №1: - След 2-3 или няколко месеца, когато си стегнал автомобила, нови гуми, нов акумулатор, премахнал всички забележки и направил ТО, автомобила една вечер изчезва. Как? Ами има резервен ключ, има и старият малък талон с актуален регистрационен номер, който не е променен. Дори и да бъде спрян автомобила от КАТ, той има малък талон, който си е за тези регистрационни номера, двигател и шаси, на стъклото стикери за винетка, ГО и ГТП. Няма проблем. Разбирате ли, няма проблем за този автомобил, със старият малък талон, да се движи по пътищата на България, пък и в чужбина, защото старият малък талон отговаря на номера на автомобила, шаси и двигател. Колата се прекарва безпрепяствено до депото и се разфасова.
Вариант №2 – Искат Ви откуп, не голям за да се занимаваш с полиция (недей забравя, че колата ще стои като веществено доказателство докато трае процеса, а знаем как се проточват в БГ) и разправии впоследствие с адвокати и дела. Откупа обикновенно е платим от твоето финансово състояние, но всичко зависи от джамбазите. Те преценяват що за човек си и къде ще мине номера. Още повече, че сега КАТ е в партерна позиция от медийте и пресата, не спира автомобил, ако няма нарушение.
Самият бивш собственик не краде автомобила. Той продава на автоджамбазите резервният ключ, старият малък талон, GSM номера на новият собственик и къде домува колата (адреса).
В моят случай, човека, от който купих автомобила, изглеждаше порядъчен, и вътрешно мисля, че е честен човек, но си е загубил малкият талон. Затова реших да си „вържа гащите”. Още повече, че според мене автомобила струваше малко, ама повече, отколкото бях платил за него. Като си представя и допълнителните разходи, за да го пусна в движение, 38лв за нови номера са капка в морето. Чел съм и предупреден от криминалната хроника на изпатили колеги, за тази схема на кражби на автомобили, реших да не рискувам в държавата България.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта