
, ми като не ни обичаш, да взема да си затрая и да те оставя да си съсипеш охладителната система, м?
Източването на антифриза никак не е елементарна задача. Дори да се отвие пробката долу на радиатора, от там се изпразва само радиатора и малка част от останалата система. Дори да се свали термостата, в блока остава антифриз и то достатъчно, за да се пресече с новия (G11 и G12 се пресичат много хубаво). Също така входа и изхода на радиаторчето на парното са отгоре т.е. ако няма какво да избута стария антифриз, няма физична сила, която да го изкара от там (още половин литър от стария антифриз остава в системата). За целта трябва да се промие всичко хубаво с вода т.е. с един маркуч от чешмата, измивате системата за да няма остатъци от стария антифриз. След това остава вода на негово място, заради което е хубаво да си налеете концентрата и да го доразредите с вода след това, от колкото да е предварително забъркан...така ще е точно отношението. Всякакъв друг подход при смяна на антифриза от единия тип на другия, обикновено не завършва добре. Ако ще се сменя 12 с 12+ или стар 12 с нов 12, не е проблем и да останат литър-два от стария, ама при смяна на типа от 11 на 12 или от 12 на 11, трябва да се промие всичко. Същото важи и ако стария е много ръждив и с примеси и т.н. - мие се всичко с много вода, за да изкара максимално количество от мизерията, чак след това се налива новия антифриз.Ако ли не - новия придобива цвета на стария след 2 дни макс и все едно нищо не си направил.Ако системата е много много зле (както повечето "нов внос"),там трябва поне 2-3 пъти да се промие и да се смени антифриза,за да се оправи и да спре да го зацапва.
Голф 4 с 1.6 двигател събира 5L. Ако отношението за около -30 градуса е 1:1, тогава ти трябват около 2.5-3Л антифриз концентрат (вземи си хубав примерно IGAT или HEPU, че има разни евтини, дето за нищо не стават

). Не е хубаво антифриза да е изцяло концентрат или много слабо разреден, защото е гъст и на пластмасовата водна помпа (с каквато е заводски този мотор), никак не и е готино.Отделно и да е метална,пак е кофти,защото гъстия антифриз се мести трудно в системата и съответно по-бавно - по-лошо охлаждане и възможност за локални прегрявания в блока и главата.
