Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
soulspli7ter
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот soulspli7ter » Пет 16 окт 2015 21:32


Здравейте, може да е писано по тоззи въпрос, но нямам време да търся за което се извинявам, ако повтарям някоя тема. Проблема е следния колата взе да харчи повече от допустимото масло. Преди на 5000 км доливах 500мл, след последната смяна до момента съм минал 9000 и сам долял 2000мл. И Преди съм ползвал от същото масло и не съм имал такъв разход. Колата е на газ. Минал съм с нея 40000км от който 39500 на газ предимно. Какви мове да са причините и задълвително ли е да се отваря двигател и ако да заслужава ли си изобщо или по-добре да я продавам. Маслото е Еуропол някакво холандско - 10х40.




Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот agumba » Пет 16 окт 2015 21:52


Пробвай първо със смяна на маслото и гумичките на клапаните. При мен също харчеше здраво, но се оказа спечен сегмент, смяна, и сега е като нова!


soulspli7ter
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот soulspli7ter » Пет 16 окт 2015 22:02


За какви пари става на въпрос при смяна на гумички и какви за сегмент да се ориентирам. Мове ли да е нещо което не изисква да се отваря мотора?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 18 окт 2015 11:23


Не си харчи парите само за ревизия на главата.
Ще се наложи да отвориш мотора два пъти.
Смяна на сегменти ще реши въпроса,но първо премерете колко е износен блока.


Stoycho Nedelchev
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот Stoycho Nedelchev » Нед 18 окт 2015 20:35


Струва ли си въобще за разход 2 литра на 9000 километра демек до смяна маслото да се отваря двигател и да се сменят сегменти и гумички.Гумичките трябва да могат да се сменят без отваряне на двигателя,въпроса е да намериш някой който може и ще се навие.Иначе отваряне на двигател....за разход от 20 лева масло на 10000 километра по добре си наливай и карай.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот agumba » Нед 18 окт 2015 20:50


Принципно, колегата е прав, може да стане два пъти отваряне на двигателя, но пък, няма как да разбереш, докато не го направиш! Смяната на гумички е по-леката операция, вече не помня колко беше, но я сложи към 100 лв, примерно, заедно с купуване на гумичките!

Ако това не помогне, /а е много вероятно, имайки предвид годините и евентуалния пробег на тоя мотор/, тогава се отива към ревизия на сегментите, т.н. основен ремонт! Там вече е друга работа, на мен ми излезе към 800лв, но минах без шлайфове, и други големи интервенции! Там вече, като се отвори блока, трябва да се замерят цилиндрите, за евентуална елипса, или по-скоро - колко е голяма, няма начин, да няма такава! И се преценява, дали да се шлайфат, или само да се сложат нови сегменти! Също така се гледат и лагерите - основни, биелни, и т.н.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 18 окт 2015 22:13


AKL блока не се шлайфа.
Практиката го е доказала.Основните лагери съм сигурен,че са ОК.Биелните ги смени.
Пак казвам,не се лъжи да сменяш само гумички на клапани.
Ако някой се навие да ги смени без да сваляш главата,добре.
Но отвориш ли мотора,карай докрай.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот agumba » Пон 19 окт 2015 7:39


Ако ще сменя биелни, що да оставя основните? Сам казваш, да кара докрай, да сменя дюс всичко, що се сменя, няма всеки ден да го отварят? Но все пак, има някаква вероятност, гумичките да са най-виновните, що да не опита с тях първо?

За шлайфа съм съгласен, там е друга работа, не, че не може, но не е препоръчително! Все пак, е важно, колко е елипсата, трябва добре да се измери!


soulspli7ter
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот soulspli7ter » Сря 21 окт 2015 21:26


Има ли вероятност да има теч от някъде. Питам понеже двигателя отдолу ми се вижда бая изцапан.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 21 окт 2015 21:51


Огледай,от заминал семеринг например.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот zfa159 » Сря 21 окт 2015 21:58


При такава ситуация много важен е въпроса дали колата е прегрявана през тези 40 000км? Питам, зашото AKL-те имат склонността да си цепят водачите на клапаните като го прегрееш до към 120 градуса за кратко. Нацепва ги всичките. Тогава разхода на масло се вдига жестоко, а гумичките не решават нищо.
Принципно може да се започне само с гумички, защото не е нужно да се сваля главата за да се сменят, ама ако няма ефект, ще са X лв дадени напразно.
След като се отвори мотора, става ясно всичко - ако блока е прекалено износен, сменяш двигателя. Ако не е прекалено износен, ревизираш главата - смяна на 8-те водача и нови гумички, там шлайф и всичко друго, слагаш нови сегменти и биелни лагери и затваряш с нови болтове между главата и блока (това за този блок е задължително). При такъв тип ремонт наистина е по-добре да не пипаш основните лагери, защото петите на коляновия вал са завинтени в блока и макар и рядко, се случва болт на основен лагер да извади резбата от блока при опит за разиване, което, както е ясно на всички, праща блока право в кофата, дори цилиндрите му да не са особено износени. Затова е по-добре там да не се пипа, ако няма нужда.
По въпроса за 2Л на 9000км дали има смисъл да отваряш мотора - ами свещите ще станат консуматив, защото ще ги цапа, гърнетата ще се пълнят с масло и ще започне да пуши като локомотив, ламбда сондата ще си пикае в крачола, по клапаните ще се натрупа такъв нагар, че компресията ще падне поне на половина, всичко това ще доведе до значително по-голям разход на гориво за сметка на значително понижена мощност и не на последно място - разхода на масло ще става все по-голям и по-голям и накрая след година-две мъка или ще продадеш колата или пак ще отвориш мотора, ама положението вътре ще е в пъти по-трагично, от колкото е в момента.
А за темите - има бая писано, прочети, когато имаш време, ще ти се изяснят много неща за този проблем.
За теч - може и да има, ама 2Л масло ако изтекат от двигателя ти, не само той ще е изцяпан отдолу, а цялата кола чак до отзад, защото като караш, въздуха забира маслото, което тече от двигателя и го мята назад по купето на колата, а 2Л масло са мноооого масло и щеше да имаш нахвърляно чак по задния прозорец :mhihi
:beer


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот agumba » Сря 21 окт 2015 22:11


При такъв тип ремонт наистина е по-добре да не пипаш основните лагери


Тука не мога да се съглася напълно, изхождайки от опита, с моя основен ремонт! Аз също минах само със смяна на сегментите и лагерите, но всичките, понеже се оказаха, със "сенки", явно вече бяха тръгнали! А това, няма как да се разбере, докато не се свалят! Оставяйки ги несменени, може да си отвори много беля занапред, като не им знае състоянието!


soulspli7ter
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот soulspli7ter » Пон 02 ное 2015 22:49


Като за начало мисля да пробвам със смяна на марката на маслото. Да не отварям нова тема, препоръчайте ми някое масло, което да е в добро съотношение между цена и качество.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот vlado_tonev » Пон 02 ное 2015 22:58


Repsol или Motul


soulspli7ter
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....

Мнениеот soulspli7ter » Пон 02 ное 2015 22:59


10x40 или някакво друго?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта