Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Здравейте, може да е писано по тоззи въпрос, но нямам време да търся за което се извинявам, ако повтарям някоя тема. Проблема е следния колата взе да харчи повече от допустимото масло. Преди на 5000 км доливах 500мл, след последната смяна до момента съм минал 9000 и сам долял 2000мл. И Преди съм ползвал от същото масло и не съм имал такъв разход. Колата е на газ. Минал съм с нея 40000км от който 39500 на газ предимно. Какви мове да са причините и задълвително ли е да се отваря двигател и ако да заслужава ли си изобщо или по-добре да я продавам. Маслото е Еуропол някакво холандско - 10х40.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Пробвай първо със смяна на маслото и гумичките на клапаните. При мен също харчеше здраво, но се оказа спечен сегмент, смяна, и сега е като нова!
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
За какви пари става на въпрос при смяна на гумички и какви за сегмент да се ориентирам. Мове ли да е нещо което не изисква да се отваря мотора?
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Не си харчи парите само за ревизия на главата.
Ще се наложи да отвориш мотора два пъти.
Смяна на сегменти ще реши въпроса,но първо премерете колко е износен блока.
Ще се наложи да отвориш мотора два пъти.
Смяна на сегменти ще реши въпроса,но първо премерете колко е износен блока.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Струва ли си въобще за разход 2 литра на 9000 километра демек до смяна маслото да се отваря двигател и да се сменят сегменти и гумички.Гумичките трябва да могат да се сменят без отваряне на двигателя,въпроса е да намериш някой който може и ще се навие.Иначе отваряне на двигател....за разход от 20 лева масло на 10000 километра по добре си наливай и карай.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Принципно, колегата е прав, може да стане два пъти отваряне на двигателя, но пък, няма как да разбереш, докато не го направиш! Смяната на гумички е по-леката операция, вече не помня колко беше, но я сложи към 100 лв, примерно, заедно с купуване на гумичките!
Ако това не помогне, /а е много вероятно, имайки предвид годините и евентуалния пробег на тоя мотор/, тогава се отива към ревизия на сегментите, т.н. основен ремонт! Там вече е друга работа, на мен ми излезе към 800лв, но минах без шлайфове, и други големи интервенции! Там вече, като се отвори блока, трябва да се замерят цилиндрите, за евентуална елипса, или по-скоро - колко е голяма, няма начин, да няма такава! И се преценява, дали да се шлайфат, или само да се сложат нови сегменти! Също така се гледат и лагерите - основни, биелни, и т.н.
Ако това не помогне, /а е много вероятно, имайки предвид годините и евентуалния пробег на тоя мотор/, тогава се отива към ревизия на сегментите, т.н. основен ремонт! Там вече е друга работа, на мен ми излезе към 800лв, но минах без шлайфове, и други големи интервенции! Там вече, като се отвори блока, трябва да се замерят цилиндрите, за евентуална елипса, или по-скоро - колко е голяма, няма начин, да няма такава! И се преценява, дали да се шлайфат, или само да се сложат нови сегменти! Също така се гледат и лагерите - основни, биелни, и т.н.
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
AKL блока не се шлайфа.
Практиката го е доказала.Основните лагери съм сигурен,че са ОК.Биелните ги смени.
Пак казвам,не се лъжи да сменяш само гумички на клапани.
Ако някой се навие да ги смени без да сваляш главата,добре.
Но отвориш ли мотора,карай докрай.
Практиката го е доказала.Основните лагери съм сигурен,че са ОК.Биелните ги смени.
Пак казвам,не се лъжи да сменяш само гумички на клапани.
Ако някой се навие да ги смени без да сваляш главата,добре.
Но отвориш ли мотора,карай докрай.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Ако ще сменя биелни, що да оставя основните? Сам казваш, да кара докрай, да сменя дюс всичко, що се сменя, няма всеки ден да го отварят? Но все пак, има някаква вероятност, гумичките да са най-виновните, що да не опита с тях първо?
За шлайфа съм съгласен, там е друга работа, не, че не може, но не е препоръчително! Все пак, е важно, колко е елипсата, трябва добре да се измери!
За шлайфа съм съгласен, там е друга работа, не, че не може, но не е препоръчително! Все пак, е важно, колко е елипсата, трябва добре да се измери!
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Има ли вероятност да има теч от някъде. Питам понеже двигателя отдолу ми се вижда бая изцапан.
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Огледай,от заминал семеринг например.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
При такава ситуация много важен е въпроса дали колата е прегрявана през тези 40 000км? Питам, зашото AKL-те имат склонността да си цепят водачите на клапаните като го прегрееш до към 120 градуса за кратко. Нацепва ги всичките. Тогава разхода на масло се вдига жестоко, а гумичките не решават нищо.
Принципно може да се започне само с гумички, защото не е нужно да се сваля главата за да се сменят, ама ако няма ефект, ще са X лв дадени напразно.
След като се отвори мотора, става ясно всичко - ако блока е прекалено износен, сменяш двигателя. Ако не е прекалено износен, ревизираш главата - смяна на 8-те водача и нови гумички, там шлайф и всичко друго, слагаш нови сегменти и биелни лагери и затваряш с нови болтове между главата и блока (това за този блок е задължително). При такъв тип ремонт наистина е по-добре да не пипаш основните лагери, защото петите на коляновия вал са завинтени в блока и макар и рядко, се случва болт на основен лагер да извади резбата от блока при опит за разиване, което, както е ясно на всички, праща блока право в кофата, дори цилиндрите му да не са особено износени. Затова е по-добре там да не се пипа, ако няма нужда.
По въпроса за 2Л на 9000км дали има смисъл да отваряш мотора - ами свещите ще станат консуматив, защото ще ги цапа, гърнетата ще се пълнят с масло и ще започне да пуши като локомотив, ламбда сондата ще си пикае в крачола, по клапаните ще се натрупа такъв нагар, че компресията ще падне поне на половина, всичко това ще доведе до значително по-голям разход на гориво за сметка на значително понижена мощност и не на последно място - разхода на масло ще става все по-голям и по-голям и накрая след година-две мъка или ще продадеш колата или пак ще отвориш мотора, ама положението вътре ще е в пъти по-трагично, от колкото е в момента.
А за темите - има бая писано, прочети, когато имаш време, ще ти се изяснят много неща за този проблем.
За теч - може и да има, ама 2Л масло ако изтекат от двигателя ти, не само той ще е изцяпан отдолу, а цялата кола чак до отзад, защото като караш, въздуха забира маслото, което тече от двигателя и го мята назад по купето на колата, а 2Л масло са мноооого масло и щеше да имаш нахвърляно чак по задния прозорец

Принципно може да се започне само с гумички, защото не е нужно да се сваля главата за да се сменят, ама ако няма ефект, ще са X лв дадени напразно.
След като се отвори мотора, става ясно всичко - ако блока е прекалено износен, сменяш двигателя. Ако не е прекалено износен, ревизираш главата - смяна на 8-те водача и нови гумички, там шлайф и всичко друго, слагаш нови сегменти и биелни лагери и затваряш с нови болтове между главата и блока (това за този блок е задължително). При такъв тип ремонт наистина е по-добре да не пипаш основните лагери, защото петите на коляновия вал са завинтени в блока и макар и рядко, се случва болт на основен лагер да извади резбата от блока при опит за разиване, което, както е ясно на всички, праща блока право в кофата, дори цилиндрите му да не са особено износени. Затова е по-добре там да не се пипа, ако няма нужда.
По въпроса за 2Л на 9000км дали има смисъл да отваряш мотора - ами свещите ще станат консуматив, защото ще ги цапа, гърнетата ще се пълнят с масло и ще започне да пуши като локомотив, ламбда сондата ще си пикае в крачола, по клапаните ще се натрупа такъв нагар, че компресията ще падне поне на половина, всичко това ще доведе до значително по-голям разход на гориво за сметка на значително понижена мощност и не на последно място - разхода на масло ще става все по-голям и по-голям и накрая след година-две мъка или ще продадеш колата или пак ще отвориш мотора, ама положението вътре ще е в пъти по-трагично, от колкото е в момента.
А за темите - има бая писано, прочети, когато имаш време, ще ти се изяснят много неща за този проблем.
За теч - може и да има, ама 2Л масло ако изтекат от двигателя ти, не само той ще е изцяпан отдолу, а цялата кола чак до отзад, защото като караш, въздуха забира маслото, което тече от двигателя и го мята назад по купето на колата, а 2Л масло са мноооого масло и щеше да имаш нахвърляно чак по задния прозорец


- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
При такъв тип ремонт наистина е по-добре да не пипаш основните лагери
Тука не мога да се съглася напълно, изхождайки от опита, с моя основен ремонт! Аз също минах само със смяна на сегментите и лагерите, но всичките, понеже се оказаха, със "сенки", явно вече бяха тръгнали! А това, няма как да се разбере, докато не се свалят! Оставяйки ги несменени, може да си отвори много беля занапред, като не им знае състоянието!
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Като за начало мисля да пробвам със смяна на марката на маслото. Да не отварям нова тема, препоръчайте ми някое масло, което да е в добро съотношение между цена и качество.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
Repsol или Motul
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Golf 4 1.6 AKL 101hp харчи масло....
10x40 или някакво друго?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 96 госта