Здравейте! Днес за жалост, като отворих капака да направя една профилактика, забелязах това, от клипчето по-долу. Пистовият амортисьор трака. Четох в интернет, че може да е целия комплект за смяна, или само да се е износила някаква скоба. Ако е целият комплект за смяна, каква цена да си наготвя? Ами колко е приемливо да ми вземат за труд? Или пък, ако се рециклира? За жалост нямам представа откога е така. Последният ми спомен е, че преди месец съм отварял капака, за да видя какво се случва с колата. Благодаря много за отзивите!
При мен е абсолютно същото! .Аз съм го свалял моя и не знам как трябва да работи този амортисьор,но моя е блокирал.Разбиват му се двете ушета,които го закрепват към обтегача.От износването се получава луфт межди болта и втулката,а от там и тракането.При мен помогна набиването на нови втулки (от стругар с точния размер)Това е най-евтиния и лесен начин.Гледам че не ти подскача ролката,така че няма нужда от нов обтегач.
здравеи ,колега. аз карам бора със същия обтегач. като я купих имах много вибрации на ремъка и смених целия обтегач комплект . амортисьора не го предлагат отделно. след смяната ремъкът заспа , но комплекта е доста скъп.аз го взех за 140 с отстъпка 30 процента.прецени си сам .
Днес бях при майстор. Като погледна колата му се стори, че може да не е от амортисьорчето, ами от фрайлауф шайбата на генератора. А дано да е от нея, че тя поне струва 80-90лв. Но за да ми каже със сигурност, ще трябва да се разглоби всичко и било трудоемко. Мирише ми на много пари за труд... ;(
Само за сведение: Ако шайбата на генератора ти е здрава и работи коректно, можеш да си караш и без този амортисьор. През това време си търсиш нещо изгодно. Успех
Ако ролката на обтегача с амортисьорчето , при работа на празен ход на двигателя, играе повече от половин сантиметър, това е признак за заминаваща си шайба на генератора.Освен това, при първото палене за деня т.е. студен двигател - се чува странно стържене от там първите 2-3 минути. Така беше при мен. Можеш да я провериш без да разглабяш нищо. С подходяща отверка /не много дълга/ да въртиш ротора на генератора през отворите на корпуса му, като внимаваш да не влезеш при намотките. Ако не си с две леви ръце можеш да го направищ. Ротора трябва да се върти с отверката САМО в едната посока и то мазно без задържания, а в другата не трябва да се върти. Ако това ти се вижда трудно, можеш да освободиш пистовия ремък / това става точно от обтегача с амортисьорчето с права звезда 16мм./ и да въртиш с ръка ролката на генератора, като задържаш ротора с отверката. Отверката вкарваш откъм страната на шайбата е не отзад. Успех желая.
Може би трябваше да потърся повече. Ще прочета както пише в темата, но проверката с завъртане на алтернатора, няма да стане, защото при мен няма изглед, да може да се бръкне с отвертка. Пък и каквото и да е, дали сега или малко по-късно трябва да се сменя и все ще опра до професионални услуги. Дано само не ме обрулят много за труд... :D
Тонев вземи мерки навреме! Аз отлагах няколко месеца и ми излезе на носа,преди 1-2 години.Та смених много неща,вместо само една паразитна ролка и тази на алтернатора. Най-лошото е,че ме остави на пътя,в неделя,на магистралата в 7.30 сутринта. За работа не трябва да ти струва повече от 100лв.Потърси можещ човек за услугата!!!
И аз имам същия проблем, при мен е разбита втулката на амортисьорчето, гледахме с приятел фрайлайфа и той е здрав. От морга се сдобих с амортисьорче, но ми казаха че не работи и ще се опитам да му използвам втулките. Колегата a.toneff като има развитие да сподели, ще е полезно. Някой знае ли как се сваля това амортисьорче.
Не съм писал още за развитие, защото за жалост оставих проблема така и карам предимно в града. Веднага когато отремонтирам всичко, ще пиша за да съм полезен с каквото мога и надругите! :)