Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Mishonti » Сря 21 окт 2015 17:49


И аз разбрах че ще трябва да мине обучение за имобилайзера и ключа. Исках да съм сигурен, затова питах. Искат на едно място 50лв за тази услуга, но ако таблото което съм взел не работи ще трябва да дам още 50 да ми върнат старото. Пък за такава глупост не си струва. TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот vanesto » Чет 22 окт 2015 14:21


betaserk написа:Колеги, днес една кола профуча покрай мен и на сменяне на предавките изсъсква и ми се видя доста газарско, прочетох тук там и разбрах, че става дума за клапана на турбото, blow off или както там му казват. Търсих, но не намерих много инфо. От къде може да се купи такава щуротия и предполагам не вреди нещо на двигателя или? Някой по запознат ако може да ме просветли в джедайското изкуство :Mr Green Fun

http://www.aliexpress.com/item/Universal-Car-Turbo-Sound-Whistle-Muffler-Exhaust-Pipe-Blow-off-Vale-BOV-Simulator-Whistler-Size-S/32325087071.html
$3 - кво му плащаш. Нищо чудно тоя, дето е минал, да е бил с такова :icon_lol
Китайците са голяма работа, днес си поръчах 2 протектора за гърба на седалките за 6лв, да не ги цапат децата с краката. В Метро преди 2г взех един за 10лв.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1961
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Пет 23 окт 2015 13:12


Mishonti написа: TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?

Не, идеята му е да си смениш осветлението само.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=1891&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0&start=1665


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 23 окт 2015 13:31


Mishonti написа: TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?


то е по-важно на теб каква ти е идеята, защо го сменяш, защото е повредено или защото синьо ти харесва повече ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 23 окт 2015 13:47


Защото пише 260 на километража. :Mr Green Fun
Може да си намериш циферблати в нета- има всякакви и да ги принтираш върху подходящ материал. Имаше и тема с различни видове циферблати за километражи.
Виж за смяната на осветлението ще е трудоемко понеже са СМД свето-диодите и ще е по лесно да се смени платката, но пък това си е като целият километраж да се замени.

Ето я темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=27613&hilit=%D1%86%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8+%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6&start=1290


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Mishonti » Пет 23 окт 2015 14:30


Моето си свети и работи перфектно. Никога не ми е минавало през ума да го сменям, щото и зеленото ми харесва. Един приятел преди няколко дена ми го подари и от там ми хрумна ако работата е plug and play направо да си го сменя. Явно е че не е толкова лесно, за това най вероятно ще се откажа да го сменям. Благодаря ви за отговорите.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Съб 24 окт 2015 9:57


Колеги, искам да си купя ето това...

Изображение

Имам три въпроса: На колко оборота се разтоварва турбината? В смисъл като дам до 2000-2200 оборота разтоварва ли се или то като пуснеш газта винаги се разтоварва, предполагам ще разтоварва по малко въздух отколкото на 3500 да кажем, но дали ще е достатъчно на 2000 да се чуе нещо или няма да се чуе нищо. Става дума, че няма винаги да я настъпвам до 3500 да кажем и когато си давам до 2000 да не стане някакъв обратен ефект и да стане все едно съм пръднал :Mr Green Fun И втория въпрос: Гледам на колегата TiL на ето това клипче...

Дано няма против, че съм го постнал.
Харесва ми звука, но бензиновата не е ли с по малко налягане на турбото от дизела и от там би трябвало да се чува добре и на моята? И третия въпрос: Отваря се с вакуум и се чудя дали отваря на същото време на което отваря и оригиналния клапан, ако има разлика дали може да стане нещо на турбото? Извинявам се ако въпросите ми са тъпи :mhihi не съм запознат изцяло с турбото.

Последна промяна от betaserk на Съб 24 окт 2015 10:02, променено общо 1 път.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот IRRITATING » Съб 24 окт 2015 10:02


Твоята турбина се разтоварва от променливата геометрия.Това нещо къде мислиш да го вържеш?


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Съб 24 окт 2015 10:03


Няма ли такъв клапан моята? Гледам в нета има сложено на такива пасати :gruebel :gruebel


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Съб 24 окт 2015 10:15


А защо би искал колата ти да звучи като самосвал?


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Съб 24 окт 2015 10:27


:h020 Хахаха, точно! Ами незнам, кефи ме! Все едно скоростната кутия е пневматична :Mr Green Fun Аз като бях малък така си мислех за такива коли :mhihi :screwy


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот CrafterX11 » Съб 24 окт 2015 15:45


Гледах клипчетата за блофа и не ми харесаха , чух на някоя кола подобно на свирене това ми харесва повече


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 24 окт 2015 20:25


и тоя харесва блоу-офи :mhihi
https://www.facebook.com/atraktivacom/videos/899008690190146/


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Съб 24 окт 2015 21:10


Тоя е лудница :Mr Green Fun :Mr Green Fun :th_up и 2 гуми си има даже, но е с голям турбо лаг.

Майче не отговорихте на колегата по неговите въпроси.

Значи очевидно на ТДИ клапана се слага около ЕГР-а. Даже някой ползват самият ЕГР за тази цел след като са го байпасирали от системата. ТИЛ ми даде тема на тази тематика.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=67104

betaserk, Колега тая екстра с времето ще се окаже доста дразеща по мое мнение, но пък пази до някъде турбото.
Прави турбината по пъргава защото при смяна на предавките винаги се освобождава турбо надува и турбината се върти свободно на високи обороти без да има товар от създаденото от нея налягане. Точно това налягане + налягането в топлата страна което е доста високо и може да се окаже и обратно ако катализатора е работещ - позадръстен може да помогне за счупването на турбото. А това разтоварване между предавките помага това да не се случа.

Как работи твоята ПГ- при палене на мотора -лоста на актуатора се издърпва нагоре и турбото се натоварва от притварянето на лопатките на ПГ-ъгала на атака на изгорелите газове е остър и перката се върти бързо още от 1500 оборота. Като се форсира на място до към 4500 об -лоста почва да пада и да разтоварва. Пробвал съм го, понеже сам настройвах ПГ-то на моята. Друг случай на аварийно разтоварване е когато имаш леко спукване на въздуховод или кулер и наляането в системата е по ниско от исканото. Влиза в авариен режим и разтоварва лоста. Пробвах го и това. При напълно разкачен турбо път не се задейства и турбината остава натоварена, но пък колата пуши черно от липсата и минималното количество въздух. Просто за да влезе в авариен режим иска да се изфорсира колата и дори да се кара извънградско, това е невъзможно в последният случай. Тогава е добре да се разкачи вакума от актуатора за да се разтовари турбината принудително.
Та когато се сложи този клапан в нашият случай той ще играе роля на предварителен разтоварващ елемент. А и така е проектиран. Без оглед на постигнатото налягане в системата- към него има и вакум който го задейства предварително- когато се сменя предавката, пък може и 1 бар да е налягането и да си на 2000 об. Но това пази турбото както споменах.
Предполагам и при бензинките е подобно. Но трябва да се съблюдава дали да е двубутлен този клапан за да не загасва колата на место и когато газта не е натисната.


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот CrafterX11 » Нед 25 окт 2015 16:05


При дизела не помага това блоф и не разваля само може звука , при бензина трябва !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта