


Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
И аз разбрах че ще трябва да мине обучение за имобилайзера и ключа. Исках да съм сигурен, затова питах. Искат на едно място 50лв за тази услуга, но ако таблото което съм взел не работи ще трябва да дам още 50 да ми върнат старото. Пък за такава глупост не си струва. TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
betaserk написа:Колеги, днес една кола профуча покрай мен и на сменяне на предавките изсъсква и ми се видя доста газарско, прочетох тук там и разбрах, че става дума за клапана на турбото, blow off или както там му казват. Търсих, но не намерих много инфо. От къде може да се купи такава щуротия и предполагам не вреди нещо на двигателя или? Някой по запознат ако може да ме просветли в джедайското изкуство
http://www.aliexpress.com/item/Universal-Car-Turbo-Sound-Whistle-Muffler-Exhaust-Pipe-Blow-off-Vale-BOV-Simulator-Whistler-Size-S/32325087071.html
$3 - кво му плащаш. Нищо чудно тоя, дето е минал, да е бил с такова

Китайците са голяма работа, днес си поръчах 2 протектора за гърба на седалките за 6лв, да не ги цапат децата с краката. В Метро преди 2г взех един за 10лв.
- Traytor
- Мнения: 1961
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Mishonti написа: TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?
Не, идеята му е да си смениш осветлението само.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=1891&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE+%D0%BD%D0%B0&start=1665
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Mishonti написа: TiL, каква ти е идеята на тебе? От двете табла да направя едно? Дали ще стане?
то е по-важно на теб каква ти е идеята, защо го сменяш, защото е повредено или защото синьо ти харесва повече ?
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Защото пише 260 на километража.
Може да си намериш циферблати в нета- има всякакви и да ги принтираш върху подходящ материал. Имаше и тема с различни видове циферблати за километражи.
Виж за смяната на осветлението ще е трудоемко понеже са СМД свето-диодите и ще е по лесно да се смени платката, но пък това си е като целият километраж да се замени.
Ето я темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=27613&hilit=%D1%86%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8+%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6&start=1290

Може да си намериш циферблати в нета- има всякакви и да ги принтираш върху подходящ материал. Имаше и тема с различни видове циферблати за километражи.
Виж за смяната на осветлението ще е трудоемко понеже са СМД свето-диодите и ще е по лесно да се смени платката, но пък това си е като целият километраж да се замени.
Ето я темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=27613&hilit=%D1%86%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8+%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B6&start=1290
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Моето си свети и работи перфектно. Никога не ми е минавало през ума да го сменям, щото и зеленото ми харесва. Един приятел преди няколко дена ми го подари и от там ми хрумна ако работата е plug and play направо да си го сменя. Явно е че не е толкова лесно, за това най вероятно ще се откажа да го сменям. Благодаря ви за отговорите.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колеги, искам да си купя ето това...

Имам три въпроса: На колко оборота се разтоварва турбината? В смисъл като дам до 2000-2200 оборота разтоварва ли се или то като пуснеш газта винаги се разтоварва, предполагам ще разтоварва по малко въздух отколкото на 3500 да кажем, но дали ще е достатъчно на 2000 да се чуе нещо или няма да се чуе нищо. Става дума, че няма винаги да я настъпвам до 3500 да кажем и когато си давам до 2000 да не стане някакъв обратен ефект и да стане все едно съм пръднал
И втория въпрос: Гледам на колегата TiL на ето това клипче...
Дано няма против, че съм го постнал.
Харесва ми звука, но бензиновата не е ли с по малко налягане на турбото от дизела и от там би трябвало да се чува добре и на моята? И третия въпрос: Отваря се с вакуум и се чудя дали отваря на същото време на което отваря и оригиналния клапан, ако има разлика дали може да стане нещо на турбото? Извинявам се ако въпросите ми са тъпи
не съм запознат изцяло с турбото.

Имам три въпроса: На колко оборота се разтоварва турбината? В смисъл като дам до 2000-2200 оборота разтоварва ли се или то като пуснеш газта винаги се разтоварва, предполагам ще разтоварва по малко въздух отколкото на 3500 да кажем, но дали ще е достатъчно на 2000 да се чуе нещо или няма да се чуе нищо. Става дума, че няма винаги да я настъпвам до 3500 да кажем и когато си давам до 2000 да не стане някакъв обратен ефект и да стане все едно съм пръднал

Дано няма против, че съм го постнал.
Харесва ми звука, но бензиновата не е ли с по малко налягане на турбото от дизела и от там би трябвало да се чува добре и на моята? И третия въпрос: Отваря се с вакуум и се чудя дали отваря на същото време на което отваря и оригиналния клапан, ако има разлика дали може да стане нещо на турбото? Извинявам се ако въпросите ми са тъпи

Последна промяна от betaserk на Съб 24 окт 2015 10:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Твоята турбина се разтоварва от променливата геометрия.Това нещо къде мислиш да го вържеш?
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Няма ли такъв клапан моята? Гледам в нета има сложено на такива пасати



- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти




- CrafterX11
- Мнения: 145
- Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Гледах клипчетата за блофа и не ми харесаха , чух на някоя кола подобно на свирене това ми харесва повече
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Тоя е лудница
и 2 гуми си има даже, но е с голям турбо лаг.
Майче не отговорихте на колегата по неговите въпроси.
Значи очевидно на ТДИ клапана се слага около ЕГР-а. Даже някой ползват самият ЕГР за тази цел след като са го байпасирали от системата. ТИЛ ми даде тема на тази тематика.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=67104
betaserk, Колега тая екстра с времето ще се окаже доста дразеща по мое мнение, но пък пази до някъде турбото.
Прави турбината по пъргава защото при смяна на предавките винаги се освобождава турбо надува и турбината се върти свободно на високи обороти без да има товар от създаденото от нея налягане. Точно това налягане + налягането в топлата страна което е доста високо и може да се окаже и обратно ако катализатора е работещ - позадръстен може да помогне за счупването на турбото. А това разтоварване между предавките помага това да не се случа.
Как работи твоята ПГ- при палене на мотора -лоста на актуатора се издърпва нагоре и турбото се натоварва от притварянето на лопатките на ПГ-ъгала на атака на изгорелите газове е остър и перката се върти бързо още от 1500 оборота. Като се форсира на място до към 4500 об -лоста почва да пада и да разтоварва. Пробвал съм го, понеже сам настройвах ПГ-то на моята. Друг случай на аварийно разтоварване е когато имаш леко спукване на въздуховод или кулер и наляането в системата е по ниско от исканото. Влиза в авариен режим и разтоварва лоста. Пробвах го и това. При напълно разкачен турбо път не се задейства и турбината остава натоварена, но пък колата пуши черно от липсата и минималното количество въздух. Просто за да влезе в авариен режим иска да се изфорсира колата и дори да се кара извънградско, това е невъзможно в последният случай. Тогава е добре да се разкачи вакума от актуатора за да се разтовари турбината принудително.
Та когато се сложи този клапан в нашият случай той ще играе роля на предварителен разтоварващ елемент. А и така е проектиран. Без оглед на постигнатото налягане в системата- към него има и вакум който го задейства предварително- когато се сменя предавката, пък може и 1 бар да е налягането и да си на 2000 об. Но това пази турбото както споменах.
Предполагам и при бензинките е подобно. Но трябва да се съблюдава дали да е двубутлен този клапан за да не загасва колата на место и когато газта не е натисната.



Майче не отговорихте на колегата по неговите въпроси.
Значи очевидно на ТДИ клапана се слага около ЕГР-а. Даже някой ползват самият ЕГР за тази цел след като са го байпасирали от системата. ТИЛ ми даде тема на тази тематика.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=67104
betaserk, Колега тая екстра с времето ще се окаже доста дразеща по мое мнение, но пък пази до някъде турбото.
Прави турбината по пъргава защото при смяна на предавките винаги се освобождава турбо надува и турбината се върти свободно на високи обороти без да има товар от създаденото от нея налягане. Точно това налягане + налягането в топлата страна което е доста високо и може да се окаже и обратно ако катализатора е работещ - позадръстен може да помогне за счупването на турбото. А това разтоварване между предавките помага това да не се случа.
Как работи твоята ПГ- при палене на мотора -лоста на актуатора се издърпва нагоре и турбото се натоварва от притварянето на лопатките на ПГ-ъгала на атака на изгорелите газове е остър и перката се върти бързо още от 1500 оборота. Като се форсира на място до към 4500 об -лоста почва да пада и да разтоварва. Пробвал съм го, понеже сам настройвах ПГ-то на моята. Друг случай на аварийно разтоварване е когато имаш леко спукване на въздуховод или кулер и наляането в системата е по ниско от исканото. Влиза в авариен режим и разтоварва лоста. Пробвах го и това. При напълно разкачен турбо път не се задейства и турбината остава натоварена, но пък колата пуши черно от липсата и минималното количество въздух. Просто за да влезе в авариен режим иска да се изфорсира колата и дори да се кара извънградско, това е невъзможно в последният случай. Тогава е добре да се разкачи вакума от актуатора за да се разтовари турбината принудително.
Та когато се сложи този клапан в нашият случай той ще играе роля на предварителен разтоварващ елемент. А и така е проектиран. Без оглед на постигнатото налягане в системата- към него има и вакум който го задейства предварително- когато се сменя предавката, пък може и 1 бар да е налягането и да си на 2000 об. Но това пази турбото както споменах.
Предполагам и при бензинките е подобно. Но трябва да се съблюдава дали да е двубутлен този клапан за да не загасва колата на место и когато газта не е натисната.
- CrafterX11
- Мнения: 145
- Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
При дизела не помага това блоф и не разваля само може звука , при бензина трябва !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта