Здравейте,
знам че има много теми за смяна на маховик за което предварително се извинявам но са доста спамени и разпиляни и това което ме интересува е доста разхвърлено и колебливо като отговори.
Карам Бора PD AJM и проблемите ми са следните.
При ускорение имам вибрации в купето и на скоростния лост между около 1400 и 2000 оборота които ужасно ме дразнят. Усеща се най много на високите предавки и при изкачване ан наклони. При леко натискане на съединителя също се усеща вибрация по педала. Като цяло има едно ръмжене в звука на мотора в тези обороти и когато ускорява. При работа на празен ход мотора не е много спокоен и се клати леко. При по рязка смяна на предавките и отпускане на съединителя си прехлопват някакви звуци. Зимата като боксува колата в снега също отпред се чуват яко стържещи звуци.
Въпроса ми е дали това са симптоми на разбит демпферен маховик и каква марка бихте ме посъветвали да сложа - съответно за маховик и комплекта съединител.
Мерси предварително за отговорите.



Бора PD AJM съвет за смяна на съединител и маховик
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
На празен ход,като обереш луфта в скоростния лост спира ли клатенето на мотора?Аз бих сложил маховик и съединител SACHS
- kutin
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 21:24
- Автомобил: VW Bora TDI AJM
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Здрасти колега,
имах предвид че като отворя капака и погледна мотора ми прави впечатление спрямо други че някак си не стои спокоен а притриса.Иначе отвътре в купето при работа на място не се осеща това притрисане. Вибрацията на лоста като служа ръката е при ускорение в горепосочените обороти.
имах предвид че като отворя капака и погледна мотора ми прави впечатление спрямо други че някак си не стои спокоен а притриса.Иначе отвътре в купето при работа на място не се осеща това притрисане. Вибрацията на лоста като служа ръката е при ускорение в горепосочените обороти.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Много е вероятно да е прецакан съединителя.Това с мърдането на лоста е може би от тампона на мотора,този отдолу.Щом стърже ,почти сигурно е че нещо се случва със съединителя.Лошото е че трябва да сваляш кутията,за да видиш какво е положението.
- kutin
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 21:24
- Автомобил: VW Bora TDI AJM
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Че скоро ще се сменя съединител и маховика е нормално впредвид годините и километрите на колата. Това което най-много ме дразни са вибрациите при ускорение. Затова се интересувам някой имал ли ги е преди смяна на маховик и съединител и дали изчезват след това.
Притеснявам се дали след като сменя всичко и те да си останат
Притеснявам се дали след като сменя всичко и те да си останат

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Дали ти минава през акъла да направиш една диагностика преди да се хвърляш на нов съединител.
- kutin
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 21:24
- Автомобил: VW Bora TDI AJM
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Принципно на няколко места са ми казвали че маховика ми е тръгнал. Тъпото е че съм навъртял над 60 000км от както я карам тази кола и вибрацията си я има при ускоряване. Не се е и увеличила драстично за тези километри. Така наречените симптоми на разбит маховик не са се увеличили през тия километри.
Диагностики всякакви съм правил, турбина, дюзите са обслужени като цяло всичко се поддържа по колата.
Общо взето маховика е последното нещо в което имам надежда че може да излекува тези неприятни вибрации.
Диагностики всякакви съм правил, турбина, дюзите са обслужени като цяло всичко се поддържа по колата.
Общо взето маховика е последното нещо в което имам надежда че може да излекува тези неприятни вибрации.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Абе ако беше съединител, за 60К километра все щеше на има някаква промяна според мен.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Абсолютно е възможно след като смениш маховика вибрациите да останат. Може да са дюзи(въпреки че сте ги гледали), може да са карета.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет за смяна на съединител и маховик
Здравей колега, карам Бора със същият двигател.
Понеже вече сменях маховика, мога да ти кажа, че симптомите са малко по-различни, а именно:
- при гасене на двигателя се чува чува много гадно метално изчаткване;
- при смяна на скоростите (в движение разбира се) също се чува звук, наподобяващ удар на желязо в желязо;
- получава се едно като "догонване" при отнемане на газта и подаването й отново;
- при вече много разбит маховик се чува постоянно метално чаткане.
Относно клатенето на двигателя на едно място смело мога да твърдя, че проблема е от горивото! Налага ми се да пътувам 3, 4 пъти в годината до Копенхаген и обратно. Обикновено зареждам до капачката с нафта от ЕКО-то на "Горнобански път" в София, минавам Сърбия и Унгария и сипвам отново до горе в Словакия. И колата се променя! Разхода ми пада, въпросното клатене на едно място изчезва напълно и обтегача на пистовия ремък "заспива". Същото важи и за нафтата от Германия и Дания.
Относно вибрациите при ускорение в диапазона, който си посочил, са 95% от дюзи. Да, при работа на едно място показанията са идеални, но по време на ускорение се променят! Това ми се случва, когато съм карал колата повече от 3 месеца само градско и след това като я настъпя на магистралата я имам въпросната вибрация. Изчезва напълно след като сръчкам 100км. колата по магистралата на около 3000 оборота.
П.П.: Ако все пак си решил да сменяш маховика ти препоръчвам LUK като марка!
Дано съм бил полезен с моите патила :)
Понеже вече сменях маховика, мога да ти кажа, че симптомите са малко по-различни, а именно:
- при гасене на двигателя се чува чува много гадно метално изчаткване;
- при смяна на скоростите (в движение разбира се) също се чува звук, наподобяващ удар на желязо в желязо;
- получава се едно като "догонване" при отнемане на газта и подаването й отново;
- при вече много разбит маховик се чува постоянно метално чаткане.
Относно клатенето на двигателя на едно място смело мога да твърдя, че проблема е от горивото! Налага ми се да пътувам 3, 4 пъти в годината до Копенхаген и обратно. Обикновено зареждам до капачката с нафта от ЕКО-то на "Горнобански път" в София, минавам Сърбия и Унгария и сипвам отново до горе в Словакия. И колата се променя! Разхода ми пада, въпросното клатене на едно място изчезва напълно и обтегача на пистовия ремък "заспива". Същото важи и за нафтата от Германия и Дания.
Относно вибрациите при ускорение в диапазона, който си посочил, са 95% от дюзи. Да, при работа на едно място показанията са идеални, но по време на ускорение се променят! Това ми се случва, когато съм карал колата повече от 3 месеца само градско и след това като я настъпя на магистралата я имам въпросната вибрация. Изчезва напълно след като сръчкам 100км. колата по магистралата на около 3000 оборота.
П.П.: Ако все пак си решил да сменяш маховика ти препоръчвам LUK като марка!
Дано съм бил полезен с моите патила :)
- kutin
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 21:24
- Автомобил: VW Bora TDI AJM
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бора PD AJM съвет за смяна на съединител и маховик
Много благодаря за мненията
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
- Автомобил: mk4
- Двигател: asz 2002
- Местоположение: Хасково\София
Re: Бора PD AJM съвет за смяна на съединител и маховик
Не съм със същия двигател. Симптомите при мен бяха, вибрации при набиране от ниските обороти, вибрации и много странен шум ( все едно двигателя се мъчи) при потегляне, вибрации на празен ход, при полу натиснат съединител педала биеше . След смяна на комплект съединител всичко това изчезна. Сваления маховик беше запекло не се движеше и милиметър. Точно 60 хил км след покупката я смених.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта