Подгревател за гориво !!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пет 01 сеп 2006 11:09


Аи стига с тоя подгревател тои е за стари коли и за стара нафта.
Подпомага запалването и толкова вярно е че има ел. и през охлад.
с-ма. като е правено може ида е имало идея за сваляне на разхода
ама новите коли имат ли го :shock




ginevs
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 16:40
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAM 1992
Местоположение: София/Варна

Re:

Мнениеот ginevs » Нед 22 ное 2015 16:30


Amorphiss написа:
vladtod написа:По времето когато учих в автото,карах практиката в дапа на градски транспорт,зимно време слагаха на автобусите една серпентина на ауспусите,от медна тръба я огъваха собственоръчно 2-3 врътки за да минава горивото и да се затопля.

Това едно време ако значи преди 10 години има две пречини да са го правили: първата е че се използваше нафта без абсолютно никакви подобрители за студеното време а чистия дизел се парафинира при минус 12 или 15 градуса не съм много сигурен и замръзва при минус 22градуса , и втората че тези реисове са на по 30 че и косур години и им трябва половин час работа на празен ход за да си наместят буталата и да започнат да правят на половина от нормалното компресия :lol:
Незнам дали си виждал но имаше и един друг чалъм за палене на такива машини : взимат се няколко вестника и се слагат под картера палят се и след това ако е рекъл господ пали ако ме процедурата се повтаря докато не запали а по Пернишко съм виждал дажи и дръвца хвърляха под една виятнамка :bishop



Пали се огън под картера за да стопли маслото и по този начин да се улесни стартирането на двигателя. Важна забележка тук е да няма теч на гориво :) :horror
На военните машини слагат "подгревател", който затопля водата и маслото на двигателя.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгревател за гориво !!!

Мнениеот batVenci » Нед 22 ное 2015 17:43


Стара тема. Въпреки това, сега когато времето се захлажда, ще става актуално активирането на теми свързани с каквото и да е било подгряване по автомобила. Иначе в подгряването на нафтата при по-ниски температури, има логика. Подобрява й се вискозитета, а оттам смесообразуването, т.е. горивния процес. Но това често е решено, като за това се ползва температурата от "обратната нафта"...


pa4o_ivanov61
Мнения: 446
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Подгревател за гориво !!!

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Нед 22 ное 2015 19:59


колеги, искам да споделя моя опит с подгряването на нафтата. през далечната 98 г купих джета 1.6д.понеже се занимавам от много години с ремонт на големи дизелови мотори, взех един филтър горивен с метален корпус иму направих водна риза отвън. малкият маркуч от разширителния съд влиза от едната страна на филтъра , адругия краи влиза в радиатора има малък щуцер заводски. след запалване на колата нафтата е стемпературата на антифриза. вече 17 г колата ев движение при мен и не съм променял системата. . новите автомобили имат монтирана подгрявка на нафтата имат и термостат? за да не прегрее горивото и да стане много тънколивко.нафтата на джетата стига 80 90 гр и за тезигодини не съм имал проблеми . вашето мнение по въпроса?

Последна промяна от pa4o_ivanov61 на Пон 23 ное 2015 17:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Подгревател за гориво !!!

Мнениеот vladovelin » Нед 22 ное 2015 21:21


На служебният БУС Ситроен има топлообменник монтиран на главата и при работа на мотора нафтата минава през него преди да постъпи в ГНП и зиме и лете.

Преди доста години в международни превози в Пазарджик пристигнаха нови камиони Мерцедес, мисля че модела беше 1632.През първата зима от експлоатацията им шоферите се връщаха от Иран с разсечени с чук и секач гърнета за да топлят газовете резервоара с нафтата.Този нашенски опит беше споделен с немците от Щутгарт и следващата партида камиони имаха клапа на генерацията и серпентина в резервоара.При необходимост се завърташе тази клапа и част от газовете минаваха през серпентината да подържат нафтата топла.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта