Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 20 ное 2015 19:54


jonkata написа: Вървежа е нормален, но от време на време ,ми се струва сякаш не върви, все едно с леко опъната ръчна карам.


А масло колко гори?




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига

Мнениеот jordancho » Съб 21 ное 2015 15:17


jonkata написа:
jordancho написа: Паля сутрин и понякога се държи добре, друг път прекъсва като че ли някои от цилиндрите не пали, друг път държи твърде ниски обороти (около 500), а някой път направо гасне. А някои път пък като запали първоначално за 2-3 секунди вдига нормални обороти за студен мотор (около 1000-1100) след което започват да падат до 500-600 и преди да загасне без да пипам нищо се вдигат до 800-900.


Е точно същите мизерии ми ги прави и на мен. Шкода октавия 2.0 8в мотор - 115 к.с. с електронен дросел и помпа за вторичен възхух. И лятото и зимата, един път пали добре, друг път не. По други причини съм сменил, нова 1-ва ламбда (бош), нови кабели на свещи (ngk), нов температурен датчик (Хела), нови гарнитури на всмукателния колектор. С газова съм, но колата си пали на бензин. Загрее ли, няма ядове. Катализатор, нямам. Купих я и след време разбрах, че катализатора е празен. Беше останала малка част от него и тракаше (пък вероятно и запушваше тръбата, в зависимост как ще се завърти). Изрязах го и сложих права тръба. Вървежа е нормален, но от време на време ,ми се струва сякаш не върви, все едно с леко опъната ръчна карам.

Нямам vcds, но това е следващото което ще купувам. Наистина не ми се даваха пари за това, но всеки месец на диагностики да ходя...
Колата си ме кефи, нарочно не исках турбо мотор, а прост бензинов за газова, а той се оказа мнооооооооого капризен!


При мен проблемите идваха от лошата настройка на газовата уредба.
Някой ще си каже, че ако проблема е само в газовата, на бензин трябва да си работи, но не е точно така. Когато колата преди да я загасиш вечерта е работила на газ, а газовата не е правилно настроена и на празен ход вкарва прекалено богата смес, бензиновия компютър вижда че сместа е богата и в опитите си да намали подаваното гориво намаля твърде много тримовете които подава към бензиновите инжектори, газовия компютър следва тези тримове и съответно намаля тримовите които подава към газовите инжектори, като по този начин горивната смес се нормализира. Да обаче, когато на следващата сутрин запалиш, палиш на бензин. Бензиновия компютър започва да работи с последните запаметени тримове с които е работил предишната вечер, но тук те се оказват твърде малки, защото в момента колата работи на бензин, а не на газ и на двигателя му се налага да работи почти без гориво и от там вече идват нестабилните обороти. След няколко опита за запалване нещата горе долу се оправят, защото бензиновия компютър вижда че нещо не е наред и се опитва да догоди горивната смес, но за да може това да се случи двигателя трябва да работи, а това няма как да стане без необходимото количество бензин.
С майстора който ми се занимаваше с газовата уредба обсъждахме ситуацията, и той беше сигурен, че няма как проблема да е от газовата, но в крайна сметка проблема се оказа точно от това - лошо настроена газова уредба. От както си настроих газовата, нямам никакви проблеми с празния ход нито на бензин, нито на газ. А прехода между бензин и газ и обратно не се усеща въобще, без значение дали колата в момента работи на празен ход или е в ускорение.


jonkata
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 20:56
Автомобил: Skoda Octavia 2.0 i
Двигател:

Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига

Мнениеот jonkata » Пон 23 ное 2015 0:02


Масло понагорва :icon_lol,
Но паленето ме шашка, защото ту е ОК, ту се мъчи. Ако ми загасне, на второто палене, помпата за втор. въздух не включва и оборотите са стабилни. Преди да се сложи газта когато купих колата, палаенето нямаше забелжка, пък мотора не беше обслужван. Това с тримовете е интересно, и аз май ще си направя кабел за моя ГИ. Иначе си мислех, че някой сензор ми прави номера. Дебитомера например. Другото което се съмнявах, е че МАП сензора на газовата нали иска вакуум от колектора. И майстора го свързал с тройник към малкото маркуче на бензиновия клапан (то друго подходящо място май няма?). И от там си мислех, че вакуума е отслабнал и затова загасва от недостиг на гориво, но това май не е варно. Подмених там със силиконово маркуче, че старото беше зле, но все тая. И вчера открих, че тръбата за входящия възхух е лошо кривнала от тялото на дросела, защото се е омазнило там и от странично напрежение леко кривнала и вероятно засмуква възхдух, който бърка работата. Почистих, понаместих, но пружинната скоба май е отслабнала и трябва скоба с винт да сложа там.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Bora 2,3 V5 - Нестабилни обороти особено на студен двига

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 24 ное 2015 19:39


jonkata написа:Масло понагорва.
Но паленето ме шашка, защото ту е ОК, ту се мъчи.


Свещите как са?
Че с това масло...
Минах по тоя път.
За паленето сутрин пробвай следното
-При първото палене за деня завърти 2-3 секунди и не връщай ключа докрай.Остави помпата да продължи да качва гориво,тя сама ще спре.
-Пробвай отново,пак 2-3 секунди.
При мен този начин работи безотказно.Запалва стабилно и 4-те цилиндъра.
Естествено след като върнах оригиналния Т датчик.
Топран-а,който бях взел се оказа пълен та..к.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 74 госта