типове спирачни дискове предимства и недостатъци

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 01 фев 2007 23:18


stil написа:....

А другата наука дето касае дисковете е Материалознанието, слава богу че в завода знаят кое и как :D
П.П.Познавам човек, който си дупчи сам задните дискове, защото иначе му се разтопяват семерингите на главините и греста изтича :?




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Пет 02 фев 2007 0:55


NovobranecGT написа:
stil написа:....

А другата наука дето касае дисковете е Материалознанието, слава богу че в завода знаят кое и как :D
П.П.Познавам човек, който си дупчи сам задните дискове, защото иначе му се разтопяват семерингите на главините и греста изтича :?

:lol: Ами кажи му да сваля ръчната докато кара! :wink:


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Пет 02 фев 2007 6:58


gti написа:Не точно така ,защото съм виждал ОМП-та карани няколко етапа от рали България и се бяха спукали при дупките.


Според мен сравнението е неподходящо.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 02 фев 2007 8:59


neon написа:
NovobranecGT написа:
stil написа:....

А другата наука дето касае дисковете е Материалознанието, слава богу че в завода знаят кое и как :D
П.П.Познавам човек, който си дупчи сам задните дискове, защото иначе му се разтопяват семерингите на главините и греста изтича :?

:lol: Ами кажи му да сваля ръчната докато кара! :wink:

Тц, колата е състезателна :wink:


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Пет 02 фев 2007 9:56


ами солид като са най лиши защо ги слагат по колите. Едва ли няколко дупки или резки ще оскъпят диска чак толкова.
Накой знае ли от какъв материал се правят дисковете, имам предвид дали е обикновена стомана или чугун


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пет 02 фев 2007 10:05


Оскъпяват го и то много. Ако се разсъждава елементарно, то тези пробитите трябва даже да са по-евтини - по-малко материал :lol:


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пет 02 фев 2007 13:27


За автомобилите се правят от модифициран сив чугун, а за моторетките и колУлетата - от легирани стомани. Във F1 май ползват и керамични.
Пробиването на отвори си е допълнителна технологическа операция - всъщност не една, а няколко, защото после всички ръбове се "притъпяват" и т. нат. Няма начин да не оскъпи продукта.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 05 фев 2007 12:38


в Ф1 са карбонови.

това са дупченето и пукането при нормален марков диск е някакъв мит...

колкото ще се спука солид, толкоз и перфориран...

Слагането на подобни дискове както каза Голфъра, се налага ако караш екстремно, и имаш мощен автомобил..
тогава спирачките не смогват да се охладят, прегряват, менят си коефициента на спиране, отделят се повече газове при спиране.. и резултата в крайна сметка е липса на сопинячки...

В немско са смятали на каква кола какво да и сложат /за разлика от френско-личен пример/.
Ако имаш много екстремен стил на каране, или решаваш да пускаш Шипка само на спирачки, си заслужава да се замислиш за вентилирани дискове...
всичко останало е екстра, която малко коли могат да се възползват от нея...

Пример...
Зрънчо - 0-100 - година, година и половина..
спиране .. добре.. загряват..
ма ако пак трябва да ускоря до 100 че да спирам, то спирачките ще трябва да ги подгрявам допълнително, че да почнат да спират добре...

всъщност като си говорим за загряване, не мислете, че 80-100 градуса спирачки са прегряли спирачки..говорим за температури над 500 градуса, които съпътстване с последващо бавно охлаждане, могат да откаля диска, и да променят неговите свойства..
за накладките това важи сс пълна сила....
300 градуса за нашите спирачки са като разходка в парка ;)


Потребителски аватар
Gesha_GTI
Мнения: 1130
Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Gesha_GTI » Пон 05 фев 2007 21:50


Доста по скъпички са от обикновенните щото аз съм с vented такива двоини и непомня точно колко ми искаха ама мисля че беше някаде покрай 100лв


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пон 05 фев 2007 22:18


Искам само да подкрепя Wili98

Не може да очакваме същите километри от дискове или накладки предназначени за пъти повече нормалните температури....

EBC (само за пример) разделя накладките си според нужда и температурен индекс, като има такива дето имат ефективен режим на работа във рамките на 1000 градуса....

Сега пак си помислете и представете: на рали нощно време сте виждали как светят дисковете червени, сега се сетете на какви температури се топят/каляват тези материали и става ясно че 700-900 градуса хич не са невъзможни....

Въпросът е - необходими ли са ни на нас за всекидненвно каране такива аксесоари или не? Щото тука не важи "колкото повече- толкова по добре"

Една накладка има оптимален режим на работа, ако той е прекалено висок за екплотацията си, то накладката не работи щото е "студена"

За тва човек може да се лиши от спирачки като сложи прекалено агресивни накладки на кола която не може да направи тяхната оптимална среда на работа...


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Вто 06 фев 2007 0:10


wili98 написа:в Ф1 са карбонови.

В "керамичните" също има "карбон" (въглерод). Материалът за тях редставлява двуфазов композит от въглеродни нишки (Carbon fibres) разположени в неорганична керамична матрица от силициев карбид (SiC). Но сигурно тези от F1 са по-различни, нямам представа. Все пак благодаря за поправката!
Написах "керамични", защото в някой от най-скъпите и екзотични автомобили монтират такива, напр. SLR McLaren-Mercedes, а той нали уж идвал от F1.
wili98 написа:това са дупченето и пукането при нормален марков диск е някакъв мит...
колкото ще се спука солид, толкоз и перфориран...

Тук не си съвсем прав Вили. Ще се обоснова защо вмъквам "съвсем".

Дали по-често се пукат/чупят дисковете с отвори, не мога да отговоря категорично, защото нямам опит, а и не разполагам с данни от тестове за да представя някакво обективно доказателство.
Ето защо в предишните си постове се опитах да дам едно логично, чисто теоретично обяснение. Обаче бърз сърфинг в нета, показа, че подобно твърдение е ВЯРНО. Затова, ако трябва да бъдем по-точни, ще го кажем така:
При равни други условия, ВЕРОЯТНОСТТА спирачен диск да се разруши е по-голяма при дисковете с отвори, отколкото при такива без. Така няма да намесваме производителя. Естествено е сериозните производители да прецизират в по-голяма степен нещата. Но чак пък да ги митологизираме…

Във всички методики за якостни изчисления, концентраторите на вътрешни напрежения се вземат предвид под формата на специални коефициенти. И понеже много от механизмите на преразпределение на вътрешните напрежения се обясняват само с хипотези, то тези коефициенти са изведени в резултат на експериментални данни и понякога могат да доведат до презастраховане в рамките на 2-3 пъти! Така че, не е и няма как да бъде все едно.

Ето и една картинка за температурите (над 600 градуса вече не е добре):
Изображение

Тези пък охлаждат принудително с вода и твърдят, че 900 градуса не са проблем за техните дискове.

Колкото до това дали си струва? Ами там, където е оправдано отдавна са забравили за обикновените чугунени дискове.


1,4mpi
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 30 юни 2006 0:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот 1,4mpi » Сря 07 фев 2007 13:25


Общо взето спора е има ли файда-да файда има?Примерно най-големия производител на дискове и накладки е http://www.tmdfriction.com/index.jsp.Една от фирмите им има специално подразделение Минтекс Екстрем-занимаващо се с дискове и накладки с по-високо качество,но не на всяка цена-целта е да се влезе в параметри като цена,конфорт и издръжливост.Някъде в нета гледах филмче,дето сравняваха кола дето е оригинално с Текстар(сменени преди опита)и след това със накладки и дискове от Минтекс-колата спираше с 0,7метра по -рано.Доколкото имам информация за дисковете-нарязаните и продупчени дискове,не само могат да не подобрят ситуацията,а и да я влошат.При коли за несъстезателни цели,е адски препоръчително и дисковете и накладките да са от една марка или доказани комбинации(Ате-Брембо например).
mod edit: Sunny


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 07 фев 2007 22:43


Общо взето сле много експерименти и дългогодишен опит сега се спрях на ATE PowerDisk с Pagid Blue накладки и съм мнооооого доволен.

Изображение


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Сря 07 фев 2007 23:49


20vTurbo написа:Общо взето сле много експерименти и дългогодишен опит сега се спрях на ATE PowerDisk с Pagid Blue накладки и съм мнооооого доволен.

Изображение


И колко струва тая екстра???
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 08 фев 2007 20:10


rexpitbul написа:
20vTurbo написа:Общо взето сле много експерименти и дългогодишен опит сега се спрях на ATE PowerDisk с Pagid Blue накладки и съм мнооооого доволен.


И колко струва тая екстра???
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


$64.20 за всеки диск
$64.05 за накладките



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта