1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот plameney » Чет 17 дек 2015 11:06


muns61 написа:Нищо в мотора не се маже от плискане на маслото в картера....

На някой двигатели има човки които пръскат масло нагоре към дъната на буталата може би това е имал колегата в предвид,но те се захранват от помпата.Наистина няма мазане чрез загребване и разплискване на маслото.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот milmar » Чет 17 дек 2015 12:33


Приех, че съм сгрешил :th_up .


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот goro21 » Пет 18 дек 2015 0:45


При друга марка автомобил с един датчик за масло ми светваше лампата за маслото когато мотора загрееше при обороти на празен ход. Оказа се лагери на колянов вал че чак и вала износен на едната шийка на биелата.но имаше и характерен чукащ звук при първо палене дойато качи помпата масло до там ,но тогава кой да предполага мислехме че чука повдикач докато се напълни. Но определено първо бих сменил датчиците и после отваряне на картера.


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Пет 18 дек 2015 9:41


Вчера попътувах малко извънградско с автомобила и се оказа,че на различните предавки зумера и лампичката се включват на различни обороти. На 3-та на 3200, на 5-та на 2400 - при 115км/час(тоест на почти всяко изпреварване се включваше алармата). На 4-та варираше включването. Установих, че като се включи зумера и след това отпусна педала на газта за момент - зумера се изключва, въпреки повишаването на оборотите след това.

Маслената помпа не качва ли маслото от долу(дъното на картера), горе(разпределителния вал) и след това гравитачно да се стича надолу смазвайки последователно всички движещти се части?


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот goro21 » Пет 18 дек 2015 10:29


Ама ти продължаваш да го караш този автомобил ,сменяй датчик - пробвай ако не отваряй картера виж кво е положението. Че не се знае дали е ел проблем или друг


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8998
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот samo_pechka » Пет 18 дек 2015 11:38


skydiver_pd написа:Маслената помпа не качва ли маслото от долу(дъното на картера), горе(разпределителния вал) и след това гравитачно да се стича надолу смазвайки последователно всички движещти се части?

Така е, качва, вече оттичайки се нищо не маже.
skydiver_pd написа:и се оказа,че на различните предавки зумера и лампичката се включват на различни обороти. На 3-та на 3200, на 5-та на 2400

Предполагам се дължи на повишено подкартерно налягане. Не съм много сигурен в мнението си.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот muns61 » Пет 18 дек 2015 12:18


Не дърпай дявола за опашката с тези проби, ами намери някой да ти премери малягането на маслото с механичен манометър.


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот hip-hopotam » Пет 18 дек 2015 22:28


Сменях датчика на конзолата на масления филтър,поради теч от самия него.Сложих уж какъвто трябва но при каране над 2000 оборота имаше подобни проблеми като при теб.Сложих друг датчик на друга марка и от тогава няма дертове.Иначе много често съм срещал ТДИ-та да се карат с много по малко от минимума масло и не са умирали.Включително моят 1z дойде от Германия течащ отвсякъде с масло под минимума.Вкарах всичко в ред и след 3 години каране свалях разпределителен вал за смяна на повдигачи,останах много учуден от състоянието на разпределителния вал и черупките му.Нямаше никакви следи от задирания даже се виждаше заводската му обработка което е чудно за мотор на може би 350 000км. ако не и повече.


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Вто 22 дек 2015 23:50


Отворих дебелата книга и там прочетох: синия датчик-за ниското налягане сигнализира само с лампичката на таблото, а сивия датчик-за високото налягане сигнализира със зумера и лампичката на таблото, ако за повече от 2 секунди налягането е по-ниско от 2 бара на 2000 оборота(нещо от този порядък). Понеже не успях да намеря майстор (работещ,незает и да има манометър) да замериме налягането до момента, за това реших да сменя сивия датчик. Видимо не е пробил(не тече) и изглежда здрав, обаче е оригиналния-излязъл от завода с колата, т.е. е доста старичък, до сега само пробили датчици бях сменявал. До момента с новия датчик не се задейства зумера и лампичката на градско, като изляза да я тествам и на извънградско ще се разбере. Ако успея да намеря манометър ще премеря налягането. Този за гумите ми гледах,че е до 7,5 атм. , ако измисля как да го вържа на мястото на датчика ще опитам с него.

Ако не греша, по системата на смазването на този двигател, повдигачите и лагерите на разпределителния вал са последната дупка на кавала и първо на тях трябва да се отрази намаления дебит на маслото в двигателя. Чува се леко чукане на ниски обороти, може и да е от повдигачите. Ексцентриците на разпределителният вал имат някакво оцветяване-вероятно от липса на достатъчно масло и прегряване на вала, вътре в лагерите може да е по-лошо положението.

20150828_185238.jpg
Ексцентрици

20150828_185231.jpg
Разпределителен вал

Последна промяна от skydiver_pd на Сря 23 дек 2015 11:23, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот milmar » Сря 23 дек 2015 0:33


Нищо чудно, проблемът да излезе в глупавия датчик, дано е така :th_up !


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот skydiver_pd » Съб 26 дек 2015 10:32


Проблема с пищенето на зумера и мигащата лампа за маслото на таблото е решен със смяната на датчика.

За съжалени с повишаване на оборотите-двигателя хапва масълцето за норматив на пръчката (над 2000 об/мин).


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот hvp800 » Съб 26 дек 2015 13:27


В 90% от случайте на загуба на масло, причината е турбината или теч по маслените магистрали. Общо взето е по-скоро рядкост двигателя да яде маслото. Това като съвет и идея къде да търсиш проблема


Потребителски аватар
plamen_kolev_94
Мнения: 135
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:00
Автомобил: Golf 4
Двигател: ARL 2002
Местоположение: Априлци
Контакти:

Re: 1Z 1.9ТДИ шофиране с половината масло в двигателя ?

Мнениеот plamen_kolev_94 » Съб 26 дек 2015 13:39


Имах същият проблем преди година - оказа се така нареченият "паразитен вал" - беше се изял доста и не може да направи такова налягане на маслото, че да маже целият мотор(тогава всъщност пищи зумера и светка индикацията). При мен на ниски обороти имаше един доста неприятен стържещ шум и паленето под нулата беше мъка, а бях с нови свещи и акумулатор. Дано да съм помогнал :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 105 госта