Отворих дебелата книга и там прочетох: синия датчик-за ниското налягане сигнализира само с лампичката на таблото, а сивия датчик-за високото налягане сигнализира със зумера и лампичката на таблото, ако за повече от 2 секунди налягането е по-ниско от 2 бара на 2000 оборота(нещо от този порядък). Понеже не успях да намеря майстор (работещ,незает и да има манометър) да замериме налягането до момента, за това реших да сменя сивия датчик. Видимо не е пробил(не тече) и изглежда здрав, обаче е оригиналния-излязъл от завода с колата, т.е. е доста старичък, до сега само пробили датчици бях сменявал. До момента с новия датчик не се задейства зумера и лампичката на градско, като изляза да я тествам и на извънградско ще се разбере. Ако успея да намеря манометър ще премеря налягането. Този за гумите ми гледах,че е до 7,5 атм. , ако измисля как да го вържа на мястото на датчика ще опитам с него.
Ако не греша, по системата на смазването на този двигател, повдигачите и лагерите на разпределителния вал са последната дупка на кавала и първо на тях трябва да се отрази намаления дебит на маслото в двигателя. Чува се леко чукане на ниски обороти, може и да е от повдигачите. Ексцентриците на разпределителният вал имат някакво оцветяване-вероятно от липса на достатъчно масло и прегряване на вала, вътре в лагерите може да е по-лошо положението.

- Ексцентрици

- Разпределителен вал