Правилна смяна на предавки?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
vasko01
Мнения: 169
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот vasko01 » Пет 11 ное 2011 2:14


s8_tdi написа:С подчертаното не съм съгласен. Нужна е междинна гас, защото нашите коли са с ангренажен ремък, който е гумен, а при едно по-рязко отпускане на съединителя при понижаване на предавката вероятността да се претовари се увеличава многократно. Точно заради това винаги когато си намалям с двигателя изравнявам горе-долу оборотите на КВ за съответната по-малка предавка. По този начин не се натоварват излишно, както ремъчното задвижване, така и групата на съединителя.



Е не... :063: Колега , прочети малко по тези въпроси и ще разбереш че бъркаш.Що се отнася до междинната гаЗ , гледам че си на 20 години и надали си карал Москвич с "тръгнали" скорости но там без междинна просно нямаше превключване.




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот forski » Пет 11 ное 2011 7:46


Ееее в казармата ми се вземаше акъла докато и фана чалъма на шибаната ГАЗ-ка,наобратно нямаха целене тея скорости scare
Каква междинна газ какви пет лева бе хора,намаляйте си със спирачката колкото е нужно,слагайте си една по-малка и газ.
Какъв е смисъла да спирате с мотора,това да не е рейс или ЗИЛ натоварен с двайсе кубика дърва слизащ по-стръмна планинска пътека с два пръста сняг на нея?


s8_tdi
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот s8_tdi » Пет 11 ное 2011 9:47


rexpitbul написа:Не се притеснявай за ремъка - по тази логика не трябва да даваш рязко газ и да минаваш 1200 оборота, за да не го претовариш. Притеснително е при 130 км на магистралта да върнеш на втора

Да за бензиновите двигатели, амплитудата не е толкова голяма между предавките, както и компресията, но както може би сте видели, експлоатирам дизелов двигател. Там ударът, който се получава е значително по-голям, за това съм написал горното си мнение, а по навик така шофирам и пасата - Б3 АБС


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот rexpitbul » Пон 14 ное 2011 20:57


s8_tdi написа:
rexpitbul написа:Не се притеснявай за ремъка - по тази логика не трябва да даваш рязко газ и да минаваш 1200 оборота, за да не го претовариш. Притеснително е при 130 км на магистралта да върнеш на втора

Да за бензиновите двигатели, амплитудата не е толкова голяма между предавките, както и компресията, но както може би сте видели, експлоатирам дизелов двигател. Там ударът, който се получава е значително по-голям, за това съм написал горното си мнение, а по навик така шофирам и пасата - Б3 АБС


Зависи как пускаш педала на съединителя и на коя предавка връщаш! Проcто харчиш излишно гориво с междинната, газ това е! Няма пролем и при дизела за ремъка! Излишно се притесняваш! Не те уча как да си караш колата, а казвам, че няма такава голяма опасност за ремъка :)
Ако беше така на шофьорските курсове щяха да учат на дизеловите автомобили да се кара с междинна газ ако имаше такава опасност, защото инструкторите и без това ги е страх достатъчно за колите им :Mr Green Fun

Последна промяна от rexpitbul на Вто 15 ное 2011 20:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот Winner25 » Пон 14 ное 2011 21:11


Ремъка при всички случаи се задвижва от шайбата която е на коляновия вал. Дали оборотите на коляновия вал се повишават от повече гориво в буталата или от скоростната кутия натоварването на ремъка е еднакво. Аз не знам дали има автомобил при който при еднаква скорост разликата между две предавки да е повече от 1000 оборота :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот joker » Вто 15 ное 2011 13:02


:да: Не може да има удар в ремъка при връщане на предавка една степен по-долу-дали при ускорение или при забавяне разпределителният вал оказва едно и също съпротивление.Степента на сгъстяване има отношение само към съпротивлението при принудително движение на колянно-мотовилковия механизъм .Междинната газ се подаваШЕ някога за синхронизиране на праисторическите скоростни кутии...заради тях!!!!Не заради ДВГ!!!


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот StrEagle » Вто 15 ное 2011 13:10


Сега имаме синхронизатори на повечето скорости, но пак подавам междинна газ при превключване на по-ниска предавка, за да не се получава характерното забиване на носа на колата - един вид за комфорт. Също така при движение на скорост, без подаване на газ, не би трябвало да постъпва гориво в двигателя.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот hitman0013 » Вто 15 ное 2011 13:16


муцуната я забива колата когато не знаете кога да върнете на по-долна предавка


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот ivo_555 » Вто 15 ное 2011 13:27


hitman0013 написа:муцуната я забива колата когато не знаете кога да върнете на по-долна предавка


Или се прави упражнението "от 5та на 3та" :D ма то и тогава ако се направи както трябва няма забиване, при нормална необходимост от по ниска предавка, и правилно боравене с педалите няма как да забие!


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот donMaranzano » Чет 31 дек 2015 22:10


Много ми е интересно ако сменям предавките в между 1800 оборота 2500 на бензин 2.0 115 коня, нещо ще му повредя ли?


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот agumba » Чет 31 дек 2015 22:32


Да, ще му повредиш масления филтър на диференциала на задното окачване!


Потребителски аватар
donMaranzano
Мнения: 789
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
Автомобил: Golf 4
Двигател: AQY
Местоположение: Plovdiv

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот donMaranzano » Чет 31 дек 2015 23:44


agumba написа:Да, ще му повредиш масления филтър на диференциала на задното окачване!

:Mr Green Fun E питам де, някой така разправят.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот stefan4o » Пет 01 яну 2016 8:34


Абе хора, за такива глупости ли си говорите с приятелите? :icon_lol


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот Iezekil » Пет 01 яну 2016 10:11


Както се каза по-горе някъде,двойното амбриране и междинната газ се ползваше заради липса на синхронизатори в скоростните кутии.За леки автомобили/може би и за съвременни товарни/това упражнение е безмислено.
Що се отнася до моторната спирачка..няма място за сравнение с конвенционалните спирачки.Ползва се постоянно и е за предпочитане,според терена и особено при зимни условия.
Но и двете понятия със сигурност са останали от товарните превози.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот Каспър » Пет 01 яну 2016 14:42


Не разбирам смисъла от използване на моторна спирачка при нормално ежедневно спиране или намаляване на скоростта. Колата има спирачна система за да се спира с нея и двигател с който да се ускорява. Съответно и двете могат да се използват по предназначение. Ако някой има навик от товарните автомобили да спира чрез двигателя то няма лошо да го използва, но да се създава и прилага такъв навик при съвременните леки автомобили ми се струва излишно. Тоест хубаво е да се знае, но излишно да се практикува винаги освен в ситуации, които изискват такова спиране или намаляване. Зимно време на заснежена настилка или при спускане и използване на ППХ безспорно спирането с мотора е необходимо, но иначе ежедневно в града където спирането е толкова честа операция да се ръчка все съединител, скорости, двигател и т.н. не ми се връзва. Далеч по-удобно и лесно е да изключиш от скорост и да чукнеш спирачките. Да, има вероятност те да откажат и тогава може да спреш с двигателя или ръчната, но тази вероятност е минимална и да се спира вечно с двигателя от страх че може и да откажат спирачките или за да се спести някой грам гориво е излишно. Ако говорим за износване, то в единия случай се износва съединител и скорости, а в другия само спирачки - кое е по-евтино и лесно за смяна ?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 23 госта