s8_tdi написа:С подчертаното не съм съгласен. Нужна е междинна гас, защото нашите коли са с ангренажен ремък, който е гумен, а при едно по-рязко отпускане на съединителя при понижаване на предавката вероятността да се претовари се увеличава многократно. Точно заради това винаги когато си намалям с двигателя изравнявам горе-долу оборотите на КВ за съответната по-малка предавка. По този начин не се натоварват излишно, както ремъчното задвижване, така и групата на съединителя.
Е не...
Колега , прочети малко по тези въпроси и ще разбереш че бъркаш.Що се отнася до междинната гаЗ , гледам че си на 20 години и надали си карал Москвич с "тръгнали" скорости но там без междинна просно нямаше превключване.


Не може да има удар в ремъка при връщане на предавка една степен по-долу-дали при ускорение или при забавяне разпределителният вал оказва едно и също съпротивление.Степента на сгъстяване има отношение само към съпротивлението при принудително движение на колянно-мотовилковия механизъм .Междинната газ се подаваШЕ някога за синхронизиране на праисторическите скоростни кутии...заради тях!!!!Не заради ДВГ!!!