Tърся съвет от колега-електротехник.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Tърся съвет от колега-електротехник.
Колеги,тази сутрин ми звънна майка ми ,която живее на другия край на града .Каза ми че на готварската и печка изгоряла фурната-и двата реотана едновременно.Съмнявам се да е от реотаните.В момента не разполагам нито с кола,нито с мултицет ,нито с много време.Въпроса ми е : Мога ли ако отида на място без проба-грешка да разбера къде е проблема за да го оправя.Има и резервни реотани за печката,има и ключове,но нямам време да разглобявам и да опитвам чрез смяна на едно или друго.Има ли някакъв изпитан начин за "диагностика"?Благодаря предварително.
п.с.Печката е много стара ,но корава-"Огняна 3"
п.с.Печката е много стара ,но корава-"Огняна 3"
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
А котлоните работят ли, ако да почни от ключа
Малко вероятно е да изгорят и двата реотана едновременно.

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
А защо не проверите първо дали не е изгорял някой предпазител е ел. таблото. Тази печка котлони има ли и дали те работят? нещо въбше свети ли по тази печка?. Като се пусне фурната и ако е такава с лампичка вътре свети ли? Това разбира се не е критерий, зашото тази лампа може да е изгоряла 

- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Котлоните работят,първо това питах майка ми по телефона,ключа си работи все така ''стегнато'',прехвърля нормално степените(това не е гаранция де),но имам съмнения за терморегулатора на фурната -от онези старите е дето са с една дълга тел-осезател мисля че се казваше и е закрепен на горната част на фурната.Незнам ако той нещо е прегорял дали ще се включват реотаните. Лампи на печката нямаше доколкото си спомням или са изгорели отдавна.Ще се постарая следобед да "прескоча" ,дано е някаква визуална повреда .
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Вземи си поне фазомер 

- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Колега,щом котлоните работят,виж дали няма някой прегорял кабел към ключа или към реотаните.Ако не,провери дали цъка регулатора като го въртиш наляво надясно.Ако не,значи е заминал той.Това най лесно.Но рагулатора може да е блокирал и във вкл.положение.Трябва фазомер.Ако видиш зор пиши пак,за това сме тук....
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Со проста пробна лампа и "тука има тука нема". Пази си кунките да не светнеш и ти 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Шунтирай за проба терморегулатора. Каква е печката?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Вземаш една отвертка и фазомер.Най лесния начин без мултицет да откачиш нулата от клемореда вътре в печката,там където е свързан кабела.Ако е на твърда връзка може и от там.След това пускаш тока и мериш докъде стига фазата-ключ,терморегулатор,нагревател и къде се губи.По елементарно от това няма.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Здравейте колеги,изключително съм благодарен на всички ви ,които се включихте и то с компетентни съвети-получих точно отговор на въпроса си ,да не си играя на проба -грешка,а максимално бързо да се локализира проблема(времето ми е наистина ценно)За съжаление днес не ми стигна времето да отида до апартамента на майка ми и да видя какъв e проблема.Пък и след като и се обадих тя ми каза че щяла да изкара някой друг ден без "печено"
Наистина много съм ви благодарен и непременно ще се възползвам от съветите ви и ще пиша за резултата.

Наистина много съм ви благодарен и непременно ще се възползвам от съветите ви и ще пиша за резултата.

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Най-вероятно е терморегулатора
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Когато въртиш терморегулатора, трябва да "цъка" на определено място зависимост от температурата му, тоест да се включва.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Milanov написа:Когато въртиш терморегулатора, трябва да "цъка" на определено място зависимост от температурата му, тоест да се включва.
дори и да цъка, ако са нагорели пластинките, няма да дава контакт, затова трябва да се измери
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
Със закъснение се намесвам в разговора за ремонт на елпечките!Обезателно ползвайте мултицет,добре е да има и звуков сигнал!Без да пипате нищо по печката извадете щепсела, закачете или придържайте двата края на проводниците от мултицета към щифтовете на извадения щепсел и превъртайте всички ключове по отделно от позиция 0 ,4 ,3,2,1,0 !Ако всичко е наред , мултицета ви ще показва 0 за положение 0 , а от 4 до 1 последователно нараставане на съпротивлението, което всъщност мерите и следователно за този котлон всичко е ОК!И така за всички консуматори на еленергия от печката.Ако не е така -насочете се към този консуматор за проверка! Мултицета да е на обхат напр. 1000 ома!Ако мощноста е 1000 вата съпротивлението е 48,4 ома, ако е 2000 вата -24,2 ома!Това е една елегантна проверка без да пипате под напрежение!При проверка за неизправност , последователно тръгнете от щепсела ,проводниците и до нагревателя!Ако нагревателя е с два реотана-те са вероятно различни по мощност , което дава възможност на петтактния ключ четири мощности, тъй като свързва реотаните :-последователно, единия , втория и паралелно/най -голяма мощност /. Всъщност като измерите съпротивлението веднага знаете и мощността , ако напреж, е 220 в! Изхожда се от закона на ом U/I = R ! А като знаем и U. I= W , следва че напрежението на квадрат делено на съпротивлението е равно на мощноста! За щастие закона на Ом важи и за променливия ток ,когато е за активна мощност, какъвто е случая! До тук малко дълго , но няма как! Дано има полза! Ако някой се интересува как да върже бойлера с таймер , мога да споделя опит!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Tърся съвет от колега-електротехник.
vassilkm написа:Ако всичко е наред , мултицета ви ще показва 0 за положение 0 , а от ...
Ако всичко е наред, за положение '0' мултицета ще покаже безкрайност (или 0_ _ _ ), а не нула ( 0 )
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта