1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Нед 10 яну 2016 14:03


С две думи готов съм за надув.




Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Нед 10 яну 2016 19:22


pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.

За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.
[/quote]

Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.

Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.

Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.


d1daka
Мнения: 200
Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pavlikeni

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот d1daka » Нед 10 яну 2016 19:42


А какви са буталата ? Защото на ТДИ мотора е с горивна камера в буталото.Интересен проект си захванал ще се следи! :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот samo_pechka » Нед 10 яну 2016 20:14


Според мен няма да е проблем това, но и мен леко ме гложди :redface


Потребителски аватар
vili_gti
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
Двигател: 1.8T
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот vili_gti » Нед 10 яну 2016 21:38


skydiver_pd написа:
pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.

За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.


Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.

Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.
Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.[/quote]


За да сметнеш степента делиш пълния обем на мотора на обема на горивната камера (тук влизат обема на гарнитурата и +- обема на буталата в зависимост дали са изпъкнали или вдлъбнати и добавяш 1) Това е!


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Пон 11 яну 2016 8:17


Тов мисля са буталата До няколко дни се прибирам във Видин и го почвам. Ако не намеря мега ще го паля с тая от 1-цата. Мислех си за вентилова глава , но искам повече сила в ниските и няма да въртя на голями обороти. Така че отпада. Турбото ще е к24 главата от мк1 1.8 DX. Рейка и дюзи със колектор от г60. Кулер от Ивеко само да му намеря място в коша. Това ще ми е проблем. Генерацията ми е на 55 и няма да я барам , най много средно гърне да сложа ако бръмчи много... давайте идея за ГАЗОВ ИЗПАРИТЕЛ И ИНЖЕКТОРИ.
Изображение


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Пон 11 яну 2016 11:12


skydiver_pd написа:
pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.

За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.


Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.

Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.

Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.


https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
с обяснение на английски и една много хубава и спомената от мен вече формула

параметрите на мотора:
1.9 R4 TDI 29-81kW
inline four-cylinder (R4/I4) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 1,896 cubic centimetres (115.7 cu in); bore x stroke: 79.5 by 95.5 millimetres (3.13 in × 3.76 in), stroke ratio: 0.83:1 - undersquare/long-stroke, 474.1 cc per cylinder, compression ratio: 19.5:1


pe6kata написа:Обемът на горивната камера на дизела е (474+х)/х=19,5
474 - работния обем на цилиндъра (грубо))
х- обема на горивната камера
19,5- Известната ни от производителя компресия
х=474/18,5
х=25,6
Обемът на горивната камера на дизела е 25,6 кубика!

С бензиновата глава добавяме още 30 кубика и получаваме 55,6 кубика горивна камера!
(474+55,6)/55,6=9,5
Степента идва 9,5:1


skydiver_pd написа:0,474 литра-пълен обем на цилиндъра 4х0.474=1,896 литра обем на двигателя
0,474/19,5=0.0247 литра обем в ГМТ на дизеловата камера.
0,474+0,030(допълнителен увеличен обем с бензинова глава по-твой данни)=0,504 литра пълен обем на цилиндъра или 2,016 литра на двигателя
0.504/(0,0243+0,0300)=9,28 степен на сгъстяване.


1. Има работен обем (ход по диаметър бутало) и обем на горивна камера, всичко останало, което се споменава от колегата са абсолютни глупости!
2. Не се смята така обем на горивна камера, при известни работен обем и степен на сгъстяване!
3. Кубатурата на главата се добавя в обема на горивната камера, а не в работния обем!
3. Този гений твърди, че сменяйки главата променяш и кубатурата на мотора - "1,896 литра обем на двигателя" с "допълнителен увеличен обем с бензинова глава с 0,030" прави "2,016 литра на двигателя" :eek
Шлайфаш глава - кубатурата пада, разреждаш - увеличава се. :bowdown :bowdown :bowdown

Дори не му идва на акъла да си провери простите сметки, а именно че ако по неговите сметки обема на горивната камера беше 24,3 кубика, няма как оригинално двигателя да има 19,5:1 степен

(474+24,7)/24,7=20,2
или излиза 20,2:1

Крайно време е да се намеси някой модератор, тъй като такива неща са недопустими за технически и особено тунинг раздели.
Такива колеги (да не използвам друга, далеч по-подходяща дума), ако трябва да им се ограничи достъпа на писане до определени раздели.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Пон 11 яну 2016 11:40


Пешка, мислиш ли ще се доверя ей така на някой недоказал се. Знаеш че не си чешам пръстите и щом питам значи искам и ЩЕ го направя. Благодаря ти за отговорите. Остана дилемата за изпарител и газови дюзи?


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Пон 11 яну 2016 12:06


Към пълния обем на цилиндъра 474см3(работния ход на буталото 447см3 + горивната камера 24,3 см3) добавяш допълнително втори път обема на горивната камера в последната формула написана от теб и там грешиш.
За това не излиза компресията!
Аз съм го смятал по-нагоре.
Пълния обем на цилиндъра(работния ход и горивната камера) е обем на геометрични фигури и в зависимост дали са една до друга или една в друга се събират или изваждат.
Следователно ако дизеловата глава е равна и е с обем 0 см3, както твърдиш и горивната камера е в буталото - а при бензиновата е обратното и има обем 30 см3 , то формулите за сметките ще са различават.

Не бъди толкова краен за ограничаването на достъпа, нали все пак всеки има право на мнение.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот pe6kata » Пон 11 яну 2016 14:54


leonardo_vd написа:Пешка, мислиш ли ще се доверя ей така на някой недоказал се. Знаеш че не си чешам пръстите и щом питам значи искам и ЩЕ го направя. Благодаря ти за отговорите. Остана дилемата за изпарител и газови дюзи?


а ти мислиш ли, че бих взел отношение, ако беше несериозен. Даже няма нужда да го коментираме. Единствено остава да видим какво ще е на практика, теоретично нещата са ОК. Всички марки газови имат китове за коли на принудитено. Кит за 1.8Т ще ти върши перфектна работа. Аз лично съм привърженик на БРЦ. Успех

skydiver_pd написа:Към пълния обем на цилиндъра 474см3(работния ход на буталото 447см3 + горивната камера 24,3 см3)

Пълния обем на цилиндъра(работния ход и горивната камера) е обем на геометрични фигури и в зависимост дали са една до друга или една в друга се събират или изваждат

единственото пълно нещо, което съществува в поредното ти мнение, са написаните в него глупости - пълни глупости :c020

работния ход на буталото не е 447 кубика :icon_lol
за да не те карам да смяташ диаметър 79,5мм по ход 95,5мм, че ти идва сложно, просто раздели 1900/4=474 кубика (мотора е точно 1896 кубика)
горивната камера не е 24,3!

много ми е интересно, що за обем се получава, ако от работния обем извадиш обема на горивната камера и с каква точно цел се прави това :icon_lol

Май не четеш написаното от линка, дето качих :smile


d1daka
Мнения: 200
Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pavlikeni

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот d1daka » Пон 11 яну 2016 19:10


Според мен не е лоша идеята да се взаимства от 1.8Т газов инж. Пак турбо мотор?


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот prokopoff » Пон 11 яну 2016 22:13


Иван да ме извини че не е точно по темата. Имаме наличен 2.0 16 с къс блок, колянов вал от 1з(1.9тди), буталата са доработени за да поемат вала.
Хайде сега смятащите да изчислят обема и степента на сгъстяване
По темата дизеловия вал се въртеше на 7500 без драми. Тригерното колело на вала е с 4 прореза, мегата няма да работи адекватно с него и така и така ще ема дистрибутор направо едно делко с датчик хол и да пали оттам


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот leonardo_vd » Пон 11 яну 2016 22:48


Ако трябва ще правя външно тригерно колело , ама делко няма да сложа никога.


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот prokopoff » Пон 11 яну 2016 23:40


Можеш да замениш настоящото с такова от Абф, но ще трябва да вадиш мотор. Ето 8в мотор с 4 бубини щом не искаш делко
http://i.imgur.com/oIWaVzo.jpg


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.

Мнениеот skydiver_pd » Вто 12 яну 2016 9:25


Проверих и имаш право pe6kata.

V1=474 см3 и х=25,6 см3 съгласявам се толкова са.

Сгрешил съм и да не съм отварял линка :banghead



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта