


1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
С две думи готов съм за надув.
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
[/quote]pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.
За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.
Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.
Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.
Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pavlikeni
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
А какви са буталата ? Защото на ТДИ мотора е с горивна камера в буталото.Интересен проект си захванал ще се следи! :)
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Според мен няма да е проблем това, но и мен леко ме гложди 

- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
skydiver_pd написа:pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.
За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.
Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.
Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.
Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.[/quote]
За да сметнеш степента делиш пълния обем на мотора на обема на горивната камера (тук влизат обема на гарнитурата и +- обема на буталата в зависимост дали са изпъкнали или вдлъбнати и добавяш 1) Това е!
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Тов мисля са буталата До няколко дни се прибирам във Видин и го почвам. Ако не намеря мега ще го паля с тая от 1-цата. Мислех си за вентилова глава , но искам повече сила в ниските и няма да въртя на голями обороти. Така че отпада. Турбото ще е к24 главата от мк1 1.8 DX. Рейка и дюзи със колектор от г60. Кулер от Ивеко само да му намеря място в коша. Това ще ми е проблем. Генерацията ми е на 55 и няма да я барам , най много средно гърне да сложа ако бръмчи много... давайте идея за ГАЗОВ ИЗПАРИТЕЛ И ИНЖЕКТОРИ.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
skydiver_pd написа:pe6kata написа:Дизеловата глава е равна, бензинова 8в сток глава е с 30кубика камера.
В твоя случай е лесно, към горивната камера на дизела се добавят 30кубика.
За последен път ти отговарям:
Как ще твърдиш в сметките си, че увеличавайки горивната камера, увеличаваш работния обем на двигателя!?
Работен обем се увеличава единствено с различен по ход колянов вал и/или диаметър на буталото.
Помисли малко колега, добаваш по 30 см3(според теб) към всеки цилиндър 4х30=120 см3 допълнително към обема на двигателя.
Обема на цилиндъра е цялото празно пространство вътре и той включва и горивната камера.
Това е газ и изпълва цялото пространство вътре, а не е вода в шише за да е на дъното само.
Пишеш го черно на бяло, погледни го и на компютъра ако ти е малък екрана на телефона, все пак ще го прочетат и други хора.
https://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
с обяснение на английски и една много хубава и спомената от мен вече формула
параметрите на мотора:
1.9 R4 TDI 29-81kW
inline four-cylinder (R4/I4) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 1,896 cubic centimetres (115.7 cu in); bore x stroke: 79.5 by 95.5 millimetres (3.13 in × 3.76 in), stroke ratio: 0.83:1 - undersquare/long-stroke, 474.1 cc per cylinder, compression ratio: 19.5:1
pe6kata написа:Обемът на горивната камера на дизела е (474+х)/х=19,5
474 - работния обем на цилиндъра (грубо))
х- обема на горивната камера
19,5- Известната ни от производителя компресия
х=474/18,5
х=25,6
Обемът на горивната камера на дизела е 25,6 кубика!
С бензиновата глава добавяме още 30 кубика и получаваме 55,6 кубика горивна камера!
(474+55,6)/55,6=9,5
Степента идва 9,5:1
skydiver_pd написа:0,474 литра-пълен обем на цилиндъра 4х0.474=1,896 литра обем на двигателя
0,474/19,5=0.0247 литра обем в ГМТ на дизеловата камера.
0,474+0,030(допълнителен увеличен обем с бензинова глава по-твой данни)=0,504 литра пълен обем на цилиндъра или 2,016 литра на двигателя
0.504/(0,0243+0,0300)=9,28 степен на сгъстяване.
1. Има работен обем (ход по диаметър бутало) и обем на горивна камера, всичко останало, което се споменава от колегата са абсолютни глупости!
2. Не се смята така обем на горивна камера, при известни работен обем и степен на сгъстяване!
3. Кубатурата на главата се добавя в обема на горивната камера, а не в работния обем!
3. Този гений твърди, че сменяйки главата променяш и кубатурата на мотора - "1,896 литра обем на двигателя" с "допълнителен увеличен обем с бензинова глава с 0,030" прави "2,016 литра на двигателя"

Шлайфаш глава - кубатурата пада, разреждаш - увеличава се.



Дори не му идва на акъла да си провери простите сметки, а именно че ако по неговите сметки обема на горивната камера беше 24,3 кубика, няма как оригинално двигателя да има 19,5:1 степен
(474+24,7)/24,7=20,2
или излиза 20,2:1
Крайно време е да се намеси някой модератор, тъй като такива неща са недопустими за технически и особено тунинг раздели.
Такива колеги (да не използвам друга, далеч по-подходяща дума), ако трябва да им се ограничи достъпа на писане до определени раздели.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Пешка, мислиш ли ще се доверя ей така на някой недоказал се. Знаеш че не си чешам пръстите и щом питам значи искам и ЩЕ го направя. Благодаря ти за отговорите. Остана дилемата за изпарител и газови дюзи?
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Към пълния обем на цилиндъра 474см3(работния ход на буталото 447см3 + горивната камера 24,3 см3) добавяш допълнително втори път обема на горивната камера в последната формула написана от теб и там грешиш.
За това не излиза компресията!
Аз съм го смятал по-нагоре.
Пълния обем на цилиндъра(работния ход и горивната камера) е обем на геометрични фигури и в зависимост дали са една до друга или една в друга се събират или изваждат.
Следователно ако дизеловата глава е равна и е с обем 0 см3, както твърдиш и горивната камера е в буталото - а при бензиновата е обратното и има обем 30 см3 , то формулите за сметките ще са различават.
Не бъди толкова краен за ограничаването на достъпа, нали все пак всеки има право на мнение.
За това не излиза компресията!
Аз съм го смятал по-нагоре.
Пълния обем на цилиндъра(работния ход и горивната камера) е обем на геометрични фигури и в зависимост дали са една до друга или една в друга се събират или изваждат.
Следователно ако дизеловата глава е равна и е с обем 0 см3, както твърдиш и горивната камера е в буталото - а при бензиновата е обратното и има обем 30 см3 , то формулите за сметките ще са различават.
Не бъди толкова краен за ограничаването на достъпа, нали все пак всеки има право на мнение.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
leonardo_vd написа:Пешка, мислиш ли ще се доверя ей така на някой недоказал се. Знаеш че не си чешам пръстите и щом питам значи искам и ЩЕ го направя. Благодаря ти за отговорите. Остана дилемата за изпарител и газови дюзи?
а ти мислиш ли, че бих взел отношение, ако беше несериозен. Даже няма нужда да го коментираме. Единствено остава да видим какво ще е на практика, теоретично нещата са ОК. Всички марки газови имат китове за коли на принудитено. Кит за 1.8Т ще ти върши перфектна работа. Аз лично съм привърженик на БРЦ. Успех
skydiver_pd написа:Към пълния обем на цилиндъра 474см3(работния ход на буталото 447см3 + горивната камера 24,3 см3)
Пълния обем на цилиндъра(работния ход и горивната камера) е обем на геометрични фигури и в зависимост дали са една до друга или една в друга се събират или изваждат
единственото пълно нещо, което съществува в поредното ти мнение, са написаните в него глупости - пълни глупости

работния ход на буталото не е 447 кубика

за да не те карам да смяташ диаметър 79,5мм по ход 95,5мм, че ти идва сложно, просто раздели 1900/4=474 кубика (мотора е точно 1896 кубика)
горивната камера не е 24,3!
много ми е интересно, що за обем се получава, ако от работния обем извадиш обема на горивната камера и с каква точно цел се прави това

Май не четеш написаното от линка, дето качих

-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pavlikeni
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Според мен не е лоша идеята да се взаимства от 1.8Т газов инж. Пак турбо мотор?
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Иван да ме извини че не е точно по темата. Имаме наличен 2.0 16 с къс блок, колянов вал от 1з(1.9тди), буталата са доработени за да поемат вала.
Хайде сега смятащите да изчислят обема и степента на сгъстяване
По темата дизеловия вал се въртеше на 7500 без драми. Тригерното колело на вала е с 4 прореза, мегата няма да работи адекватно с него и така и така ще ема дистрибутор направо едно делко с датчик хол и да пали оттам
Хайде сега смятащите да изчислят обема и степента на сгъстяване
По темата дизеловия вал се въртеше на 7500 без драми. Тригерното колело на вала е с 4 прореза, мегата няма да работи адекватно с него и така и така ще ема дистрибутор направо едно делко с датчик хол и да пали оттам
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Ако трябва ще правя външно тригерно колело , ама делко няма да сложа никога.
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Можеш да замениш настоящото с такова от Абф, но ще трябва да вадиш мотор. Ето 8в мотор с 4 бубини щом не искаш делко
http://i.imgur.com/oIWaVzo.jpg
http://i.imgur.com/oIWaVzo.jpg
- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ AHU преработка в бензинов мотор.
Проверих и имаш право pe6kata.
V1=474 см3 и х=25,6 см3 съгласявам се толкова са.
Сгрешил съм и да не съм отварял линка
V1=474 см3 и х=25,6 см3 съгласявам се толкова са.
Сгрешил съм и да не съм отварял линка

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта