От кога BFGoodrich и Hankook станаха маркови гуми?
Аз гумите ги разделям на три вида:
1) премиум/маркови гуми - винаги са в топ 3 при 80-90% на книжни/онлайн класации.
Това за мен са GY, Michelin, Bridgestone, Pirelli и Conti - големи холдинги . Тези гуми са хубави, но ценово надценени, т.е. съотношението цена-качество е много ниско.
2) средна среда - в класациите се намират веднага след "премиум" марките, като за това "негативно" класиране са "виновни" оценките от субективните фактори (напр. усещане на шофьора по време на тест), но при някои показатели имат еднакви (дори понякога и по-добри) оценки от "премиум" марките.
Това за мен са Dunlop, Fulda, BFGoodrich, Kleber, Firestone, Uniroyal, Semperit, Nokian, Vredestein, Hankook, Yokohama, Kumho, Nexen и Toyo - подредбата е на случаен принцип. В тази група съотношението цена-качество е най-добро. Аз купувам гуми от тази група.
3) евтини гуми - с изключение на 1-2 гуми винаги се намират в дъното на класациите и са много "оплювани". Въпреки това понякога има доста добри попадения, които не отстъпват с много на горните две групи. Тези гуми (почти винаги) са евтини. Дали заради вложените материали или ниската цена на труда ... не мога да кажа.
Колите в моето семейство са със слените гуми към момента:
летни - Michelin (с тях е закупена колата) и Dunlop
зимни - Nokian и Nexen (с тях е закупена колата)
Служебните коли и тези под наем, които използвам, са винаги с маркови гуми. С моя стил на каране аз не усещам абсолютно никаква разлика в поведението на автомобилите. Като доста често се налага да паркирам служебна/под наем кола на фирмения паркинг и по същия път в обратна посока да си тръгна с моята.
От моя досегашен опит с гумите бих казал, че никога повече не бих купил BFGoodrich (удължен спирачен път), Yokohama (аквапланинг) и Toyo (стабилност в завой), защото за същата цена има по-добри.
