Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот vlado_tonev » Съб 23 яну 2016 23:50


Измери с мултицет на 3 и 4-то краче колко килоома ти дава преди да я запалиш.




Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот betaserk » Нед 24 яну 2016 10:42


ant1ni написа:Колега, имам подобни симптоми като твоите...сутрин като запаля и много дим-бял от изпарения. Това само при първи старт. Лятото го няма. Иначе колата е от аватара ми е именно от Севлиево я купих миналата година и още тогава имаше този симптом. Чистих ЕГР и не е от него...не зная мисля си за О пръстени на дюзи, в момента съм в Свищов и аз като теб се оглеждам за някой читав майстор в района, но уви...


И аз се бях уплашил от тази пара, но е нормално. Забелязал съм, че ако колата не е загрята до работна температура на другия ден тези изпарения или каквото са там стават цели облаци. Ако на предния ден е добре загрята няма чак толкова пара.

Последна промяна от betaserk на Пон 31 окт 2016 20:19, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Нед 24 яну 2016 14:08


Колеги, мойто не е пара, а синкави облаци със задушлива миризма на неизгоряла нафта. Нямам такова пушене тип пара. Колата я паля изкарва малко конденз, спира и след 5 6 мин почва да прави облаци и скрива 3 гаража, като същевременно ми играят много леко оборотите, които се забелязват само на ВАГ КОМ-а иначе стрелката на километража не мърда.
Мисля да ходя при тоя Николай в Търново, дано излезе читав майстор, че тая кола всяка сутрин ме парфюмира със мирис на нефтена платформа.
Темата ми стана цял роман, скоро може и книга да издам за тоя мотор. :screwy


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Нед 31 яну 2016 16:29


Обадих се на въпросният майстор и човека каза,че не се занимава със помпа дюза.
Като има нещо по интересно, а именно, че я закарах във представителството Авточойс Велико Търново. Уж със надеждата да се открие причината за проблема ДА ама НЕ !
За пореден път слушах бисери и лафове от теория на вероятностите. Колата имала добри показания на диагностиката. Няма сериозни отклонения на дюзите, нито проблем със термодатчици. Било препоръчително да ми сменят 0-пръстени на дюзите, като може да имало вероятност и някой дюза да е за смяна, не бил изключен варианта да е пукната главата. Как ще е пукната главата, като няма никакви проблеми със антифриз, нито го дига нивото, камоли да го намаля, както и за маслото ? Когато пушела бил прекъсвал цилиндър, но каква е причината е друга тема на разговор ? Не ми дадоха отговор......
Предложиха ми ремонтен комплект 0-пръстени уж оригинални по 80 лв на цилиндър+ работа и 40 лв диагностика, та за 450 лв всичко. Имало вариант и със 100 лв по-малко. Ако е проблем със 0-пръстените ще пали трудно, а тя пали от четвърт оборот на -10 С. Питах ги защо има високи стойности на МАФ-а, т.е дебитомера ? Казаха ми губела налягане системата от 0-пръстените и дебитомера компенсирал загубата със високи стойности.
Взех си колата и повече няма да стъпя там !
Временно преустановявам изследователската дейност със тоя дим и мирис на драни катерици, поради финансова несъстоятелност причинена от винетка, ГО и Каско. To be continued.......


J.clarckson
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
Автомобил: VW golf mk5
Двигател: ТДИ

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот J.clarckson » Сря 03 фев 2016 21:35


80 лв на бр хмм а това какво е тогава http://www.mister-auto.bg/bg/remonten-k ... g3933.html , пази се от измамни майстори първо сам проверявай цените на частите. Само ,че в форума четох, че, ако са се процепили леглата на пд-тата ще скъсат и новото уплътнение и полза от комплекта няма. И направо ще си е за нова глава , но ако са се процепили само .


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Чет 04 фев 2016 20:52


Нов стар проблем ! Колата забива на 120 км, преди месец смених клапан Н75 и вървеше за страх и сега пак заби. На ВАГ КОМА набива грешката Charge Pressure Control: Positive Deviation, която ми излезе и първият път. Няма други грешки !
Направих рекламация на клапана и ми дадоха нов, сложих го и пак умира на 120 км, като изчистя грешката колата тръгва добре, докато не стигне 110/120 и набие грешка. После е като умрял кон.
Проверих със майстора геометрията на турбото и актуатора, дори и клапан Н75 новият работи изрядно. Прегледахме всичко що е маркуч, като се почне от вакумни до горивни тръбички, разклонения и прочие. На мен ми прещтрака да я закачим и да видим реалните стойности и се оказа, че дебитомера има доста високи около 450/460 единици и то на празен ход.
Майстора ми изказа мнение, че е възможно дебитомера да бърка тоя клапан н75 и ще сложим пробно идеално работещ дебитомер, за да видим дали ще има резултат.
Въпроса ми е има ли нещо, което съм пропуснал да направя ?
Според Вас на какво се дължи проблема ?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот vlado_tonev » Пет 05 фев 2016 0:17


Не е от дебимера,колега.Привери дали правилно си навързал вакумите и за всеки случай виж МАП-а дали е читав


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот nikolay80 » Пет 05 фев 2016 9:01


Стойностите на дебитомера вероятно са такива поради неработещ или затапен ЕГР ,и респективно по голямо количество въздух преминаващо през дебитомера.Ако сте сигурни за геометрията на турбото,че е ОК ,и според мен проверете МАП-а.Ако можеш да пробваш с някой работещ от друга кола.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Пет 05 фев 2016 10:27


Отидох преди малко в сервиза, където се бях уговорил има ли биле работа ала, бала. Ами аз пътувам постоянно и ми трябва тая кола, не се стигна до смяна на дебитомер. Реално погледнато и аз мисля, че не е проблема в него, както каза и колегата вакумите съм ги свързал както трябва и съм ги проверил по тази схема. Докарала ми е нервна криза тая кола, по-скоро майсторите.....
Във малък град като моя има 20 сервиза, може и повече и всичките са пълни на макс от разглобени коли за основен ремонт.
Прикачени файлове
vac.jpg


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Чет 11 фев 2016 17:24


Направих първият си ЛОГ файл на живи данни във движение ! Колата продължава да пренадува и забива на 120 км. Ето и информацията от самият log :

Address 01: Engine

15:02:01 Group 001: Injected quantity
2478 /min Engine speed 790-870
0.0 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
-0.5°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
73.8°C Coolant temp 80-110°C

15:02:01 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
2457 /min Engine speed 2850-3150
1009.8 mbar Spec. intake press. 2200-2400
982.8 Actual intake press. 2100-2600
92.4 % D.cycle MAP 35-80%

15:02:01 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
2520 /min Engine speed 790-870
255.0 mg/str MAF (specified) 230-310
406.7 mg/str MAF (actual) 210-350
4.8 % EGR duty cycle 40-75%

Все още не мога да разчитам данните, но ще се опитам..... Според мен има отклонения във стойностите на МАФ-а. т.е дебитомера и МАП-а за налягането във смукателните колектори. Като цяло май и двата датчика си правят "майтап" със мен. Клапан н75 е чисто нов на няколко дни и продължава да забива. Сериозно съм набедил МАП сензора, защото дава сериозни отклонения. ЕГР-а, защо дава този нисък процент не ми е ясно?
Ако, може подробно да ми разясните информацията от LOG файла.


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот nikolay80 » Чет 11 фев 2016 18:53


Мисля,че това ще ти е полезно относно правенето на лог файл :wink
http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... B0+log#p54


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот martinesto » Съб 27 фев 2016 21:52


Здравейте, отново ! Не съм писал скоро в темата, поради липса на време.
Към момента, проблема със забиването е отстранен със сваляне, почистване и настройка на турбото, поради жестоко спекла геометрия.
Проблема с пушенето се появява и изчезва като извънземна чиния, като при топло време не пуши.
Колата пали и върви доволно, като не мисля повече да се занимавам със нея, достатъчно пари наринах.
Научих се най накрая да боравя със ЛОГ файловете и при първа възможност ще и направя такъв, но качествен.
Хиляди, благодарности за вниманието и компетентните коментари на колегите ! ! !

Считам, че темата е изчерпана и може да бъде заключена. :lock


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот vankata_passat » Пон 31 окт 2016 20:11


Колеги. Да ви питам нещо за комфорт модула се намира под мокета под краката на шофьора, а под пасажерската седалка предна дясна под мокета пак ли има модул?


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса

Мнениеот Scarchu » Пон 31 окт 2016 23:39


Там съм виждал на автоматиците да седи компютъра на скоростите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта