Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Измери с мултицет на 3 и 4-то краче колко килоома ти дава преди да я запалиш.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
ant1ni написа:Колега, имам подобни симптоми като твоите...сутрин като запаля и много дим-бял от изпарения. Това само при първи старт. Лятото го няма. Иначе колата е от аватара ми е именно от Севлиево я купих миналата година и още тогава имаше този симптом. Чистих ЕГР и не е от него...не зная мисля си за О пръстени на дюзи, в момента съм в Свищов и аз като теб се оглеждам за някой читав майстор в района, но уви...
И аз се бях уплашил от тази пара, но е нормално. Забелязал съм, че ако колата не е загрята до работна температура на другия ден тези изпарения или каквото са там стават цели облаци. Ако на предния ден е добре загрята няма чак толкова пара.
Последна промяна от betaserk на Пон 31 окт 2016 20:19, променено общо 2 пъти.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колеги, мойто не е пара, а синкави облаци със задушлива миризма на неизгоряла нафта. Нямам такова пушене тип пара. Колата я паля изкарва малко конденз, спира и след 5 6 мин почва да прави облаци и скрива 3 гаража, като същевременно ми играят много леко оборотите, които се забелязват само на ВАГ КОМ-а иначе стрелката на километража не мърда.
Мисля да ходя при тоя Николай в Търново, дано излезе читав майстор, че тая кола всяка сутрин ме парфюмира със мирис на нефтена платформа.
Темата ми стана цял роман, скоро може и книга да издам за тоя мотор.
Мисля да ходя при тоя Николай в Търново, дано излезе читав майстор, че тая кола всяка сутрин ме парфюмира със мирис на нефтена платформа.
Темата ми стана цял роман, скоро може и книга да издам за тоя мотор.

- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Обадих се на въпросният майстор и човека каза,че не се занимава със помпа дюза.
Като има нещо по интересно, а именно, че я закарах във представителството Авточойс Велико Търново. Уж със надеждата да се открие причината за проблема ДА ама НЕ !
За пореден път слушах бисери и лафове от теория на вероятностите. Колата имала добри показания на диагностиката. Няма сериозни отклонения на дюзите, нито проблем със термодатчици. Било препоръчително да ми сменят 0-пръстени на дюзите, като може да имало вероятност и някой дюза да е за смяна, не бил изключен варианта да е пукната главата. Как ще е пукната главата, като няма никакви проблеми със антифриз, нито го дига нивото, камоли да го намаля, както и за маслото ? Когато пушела бил прекъсвал цилиндър, но каква е причината е друга тема на разговор ? Не ми дадоха отговор......
Предложиха ми ремонтен комплект 0-пръстени уж оригинални по 80 лв на цилиндър+ работа и 40 лв диагностика, та за 450 лв всичко. Имало вариант и със 100 лв по-малко. Ако е проблем със 0-пръстените ще пали трудно, а тя пали от четвърт оборот на -10 С. Питах ги защо има високи стойности на МАФ-а, т.е дебитомера ? Казаха ми губела налягане системата от 0-пръстените и дебитомера компенсирал загубата със високи стойности.
Взех си колата и повече няма да стъпя там !
Временно преустановявам изследователската дейност със тоя дим и мирис на драни катерици, поради финансова несъстоятелност причинена от винетка, ГО и Каско. To be continued.......
Като има нещо по интересно, а именно, че я закарах във представителството Авточойс Велико Търново. Уж със надеждата да се открие причината за проблема ДА ама НЕ !
За пореден път слушах бисери и лафове от теория на вероятностите. Колата имала добри показания на диагностиката. Няма сериозни отклонения на дюзите, нито проблем със термодатчици. Било препоръчително да ми сменят 0-пръстени на дюзите, като може да имало вероятност и някой дюза да е за смяна, не бил изключен варианта да е пукната главата. Как ще е пукната главата, като няма никакви проблеми със антифриз, нито го дига нивото, камоли да го намаля, както и за маслото ? Когато пушела бил прекъсвал цилиндър, но каква е причината е друга тема на разговор ? Не ми дадоха отговор......
Предложиха ми ремонтен комплект 0-пръстени уж оригинални по 80 лв на цилиндър+ работа и 40 лв диагностика, та за 450 лв всичко. Имало вариант и със 100 лв по-малко. Ако е проблем със 0-пръстените ще пали трудно, а тя пали от четвърт оборот на -10 С. Питах ги защо има високи стойности на МАФ-а, т.е дебитомера ? Казаха ми губела налягане системата от 0-пръстените и дебитомера компенсирал загубата със високи стойности.
Взех си колата и повече няма да стъпя там !
Временно преустановявам изследователската дейност със тоя дим и мирис на драни катерици, поради финансова несъстоятелност причинена от винетка, ГО и Каско. To be continued.......
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
- Автомобил: VW golf mk5
- Двигател: ТДИ
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
80 лв на бр хмм а това какво е тогава http://www.mister-auto.bg/bg/remonten-k ... g3933.html , пази се от измамни майстори първо сам проверявай цените на частите. Само ,че в форума четох, че, ако са се процепили леглата на пд-тата ще скъсат и новото уплътнение и полза от комплекта няма. И направо ще си е за нова глава , но ако са се процепили само .
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Нов стар проблем ! Колата забива на 120 км, преди месец смених клапан Н75 и вървеше за страх и сега пак заби. На ВАГ КОМА набива грешката Charge Pressure Control: Positive Deviation, която ми излезе и първият път. Няма други грешки !
Направих рекламация на клапана и ми дадоха нов, сложих го и пак умира на 120 км, като изчистя грешката колата тръгва добре, докато не стигне 110/120 и набие грешка. После е като умрял кон.
Проверих със майстора геометрията на турбото и актуатора, дори и клапан Н75 новият работи изрядно. Прегледахме всичко що е маркуч, като се почне от вакумни до горивни тръбички, разклонения и прочие. На мен ми прещтрака да я закачим и да видим реалните стойности и се оказа, че дебитомера има доста високи около 450/460 единици и то на празен ход.
Майстора ми изказа мнение, че е възможно дебитомера да бърка тоя клапан н75 и ще сложим пробно идеално работещ дебитомер, за да видим дали ще има резултат.
Въпроса ми е има ли нещо, което съм пропуснал да направя ?
Според Вас на какво се дължи проблема ?
Направих рекламация на клапана и ми дадоха нов, сложих го и пак умира на 120 км, като изчистя грешката колата тръгва добре, докато не стигне 110/120 и набие грешка. После е като умрял кон.
Проверих със майстора геометрията на турбото и актуатора, дори и клапан Н75 новият работи изрядно. Прегледахме всичко що е маркуч, като се почне от вакумни до горивни тръбички, разклонения и прочие. На мен ми прещтрака да я закачим и да видим реалните стойности и се оказа, че дебитомера има доста високи около 450/460 единици и то на празен ход.
Майстора ми изказа мнение, че е възможно дебитомера да бърка тоя клапан н75 и ще сложим пробно идеално работещ дебитомер, за да видим дали ще има резултат.
Въпроса ми е има ли нещо, което съм пропуснал да направя ?
Според Вас на какво се дължи проблема ?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Не е от дебимера,колега.Привери дали правилно си навързал вакумите и за всеки случай виж МАП-а дали е читав
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Стойностите на дебитомера вероятно са такива поради неработещ или затапен ЕГР ,и респективно по голямо количество въздух преминаващо през дебитомера.Ако сте сигурни за геометрията на турбото,че е ОК ,и според мен проверете МАП-а.Ако можеш да пробваш с някой работещ от друга кола.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Отидох преди малко в сервиза, където се бях уговорил има ли биле работа ала, бала. Ами аз пътувам постоянно и ми трябва тая кола, не се стигна до смяна на дебитомер. Реално погледнато и аз мисля, че не е проблема в него, както каза и колегата вакумите съм ги свързал както трябва и съм ги проверил по тази схема. Докарала ми е нервна криза тая кола, по-скоро майсторите.....
Във малък град като моя има 20 сервиза, може и повече и всичките са пълни на макс от разглобени коли за основен ремонт.
Във малък град като моя има 20 сервиза, може и повече и всичките са пълни на макс от разглобени коли за основен ремонт.
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Направих първият си ЛОГ файл на живи данни във движение ! Колата продължава да пренадува и забива на 120 км. Ето и информацията от самият log :
Address 01: Engine
15:02:01 Group 001: Injected quantity
2478 /min Engine speed 790-870
0.0 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
-0.5°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
73.8°C Coolant temp 80-110°C
15:02:01 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
2457 /min Engine speed 2850-3150
1009.8 mbar Spec. intake press. 2200-2400
982.8 Actual intake press. 2100-2600
92.4 % D.cycle MAP 35-80%
15:02:01 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
2520 /min Engine speed 790-870
255.0 mg/str MAF (specified) 230-310
406.7 mg/str MAF (actual) 210-350
4.8 % EGR duty cycle 40-75%
Все още не мога да разчитам данните, но ще се опитам..... Според мен има отклонения във стойностите на МАФ-а. т.е дебитомера и МАП-а за налягането във смукателните колектори. Като цяло май и двата датчика си правят "майтап" със мен. Клапан н75 е чисто нов на няколко дни и продължава да забива. Сериозно съм набедил МАП сензора, защото дава сериозни отклонения. ЕГР-а, защо дава този нисък процент не ми е ясно?
Ако, може подробно да ми разясните информацията от LOG файла.
Address 01: Engine
15:02:01 Group 001: Injected quantity
2478 /min Engine speed 790-870
0.0 mg/str Injected quantity 3.0-9.0
-0.5°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
73.8°C Coolant temp 80-110°C
15:02:01 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
2457 /min Engine speed 2850-3150
1009.8 mbar Spec. intake press. 2200-2400
982.8 Actual intake press. 2100-2600
92.4 % D.cycle MAP 35-80%
15:02:01 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
2520 /min Engine speed 790-870
255.0 mg/str MAF (specified) 230-310
406.7 mg/str MAF (actual) 210-350
4.8 % EGR duty cycle 40-75%
Все още не мога да разчитам данните, но ще се опитам..... Според мен има отклонения във стойностите на МАФ-а. т.е дебитомера и МАП-а за налягането във смукателните колектори. Като цяло май и двата датчика си правят "майтап" със мен. Клапан н75 е чисто нов на няколко дни и продължава да забива. Сериозно съм набедил МАП сензора, защото дава сериозни отклонения. ЕГР-а, защо дава този нисък процент не ми е ясно?
Ако, може подробно да ми разясните информацията от LOG файла.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Мисля,че това ще ти е полезно относно правенето на лог файл 
http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... B0+log#p54

http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... B0+log#p54
- martinesto
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Здравейте, отново ! Не съм писал скоро в темата, поради липса на време.
Към момента, проблема със забиването е отстранен със сваляне, почистване и настройка на турбото, поради жестоко спекла геометрия.
Проблема с пушенето се появява и изчезва като извънземна чиния, като при топло време не пуши.
Колата пали и върви доволно, като не мисля повече да се занимавам със нея, достатъчно пари наринах.
Научих се най накрая да боравя със ЛОГ файловете и при първа възможност ще и направя такъв, но качествен.
Хиляди, благодарности за вниманието и компетентните коментари на колегите ! ! !
Считам, че темата е изчерпана и може да бъде заключена.
Към момента, проблема със забиването е отстранен със сваляне, почистване и настройка на турбото, поради жестоко спекла геометрия.
Проблема с пушенето се появява и изчезва като извънземна чиния, като при топло време не пуши.
Колата пали и върви доволно, като не мисля повече да се занимавам със нея, достатъчно пари наринах.
Научих се най накрая да боравя със ЛОГ файловете и при първа възможност ще и направя такъв, но качествен.
Хиляди, благодарности за вниманието и компетентните коментари на колегите ! ! !
Считам, че темата е изчерпана и може да бъде заключена.

- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Колеги. Да ви питам нещо за комфорт модула се намира под мокета под краката на шофьора, а под пасажерската седалка предна дясна под мокета пак ли има модул?
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пассат B5.5 1.9 131 AVF няколко въпроса
Там съм виждал на автоматиците да седи компютъра на скоростите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Tipsy и 52 госта