Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
muns61, много ми се искаше твоето предположение да е вярното, но проверих, както ми каза, и се оказа, че си е наред вакуума - задържа подналягане и не мирише на газ.
Току що проверихме и компресията на цилиндрите, но НЕ съвсем както е описал колегата 4i4o-dido (сега прочитам как се прави), а аз - една по една свалях и връщах свещите по местата им и не съм натискал педала за газта. Двигателя беше с температура 45-50 C° градуса.
*Мерихме с някакъв чехословашки манометър (не пишеше в атмосфери или барове измерва) и 20см удължение (от което може да даде показания в минус според мен), което навивах и стегнах на мястото на свещта.
Все пак показанията са следните (макар и малко относителни):
1-ви цилиндър - 6.5* (който не работи винаги на ПХ)
2-ри цилиндър - 8.0*
3-ти цилиндър - 7.0*
4-ти цилиндър - 7.5*
......
lion_heart002, дистрибуторната капачка и палецът изглеждат съвсем добре. Вярно, че ми я подариха втора употреба, но изглежда да не беше карана повече от 1000км. Изчистих я и я измих старателно и сега си изглежда съвършено чиста и не износена при клемите отвътре.
Току що проверихме и компресията на цилиндрите, но НЕ съвсем както е описал колегата 4i4o-dido (сега прочитам как се прави), а аз - една по една свалях и връщах свещите по местата им и не съм натискал педала за газта. Двигателя беше с температура 45-50 C° градуса.
*Мерихме с някакъв чехословашки манометър (не пишеше в атмосфери или барове измерва) и 20см удължение (от което може да даде показания в минус според мен), което навивах и стегнах на мястото на свещта.
Все пак показанията са следните (макар и малко относителни):
1-ви цилиндър - 6.5* (който не работи винаги на ПХ)
2-ри цилиндър - 8.0*
3-ти цилиндър - 7.0*
4-ти цилиндър - 7.5*
......
lion_heart002, дистрибуторната капачка и палецът изглеждат съвсем добре. Вярно, че ми я подариха втора употреба, но изглежда да не беше карана повече от 1000км. Изчистих я и я измих старателно и сега си изглежда съвършено чиста и не износена при клемите отвътре.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Измерете я пак, но засега нещата отиват към Вторични.
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Доста ниска компресия! При мен на PN мотор е 11,5 до 12, а двигателя е на 285 000, поне от както съм го взел, дали е базикано не се знае. А за маслото, направо си е супер и това понятие с тънкото масло е много грешен мит - при загрял двигател визкозитета му с този на "по-гъстите" е кажи речи същия, но това масло определено е много по-добро, стига да е наистина 5W - мие по-добре, маже по-добре на студен старт 

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Компресията е ниска,но не е причина за неработещ цилиндър,като толкова искаш висока компресия си припасни клапаните. По въпроса,имаш проблем с токовете на този цилиндър,или палец,или капачка или кабел. Това е. Няма какво да го мислиш. От опит ще ви кажа,че и при компресия 5 атмосфери на два цилиндъра с надрани стени от счупени маслени сегменти, двигателя пак ще си работи равномерно и няма да има дертове нито с вървене,нито с празен ход. Не търси под вола теле и не човъркай мотора. Смени и свещта на този цилиндър,без да пипаш другите.
Минимума за мотора е 7 бара,проблема не ти е там. Проблем с мотора може да имаш ако имаш разлика в компресията между цилиндрите повече от 3 бара. За справка за голф и джета две натискате на линка и гледате,данните за 1.6 и 1.8 са на 50-а страница,за 1,3 и 1.05-малко по-нагоре. https://is.muni.cz/www/398423/54761747/GolfJetta_MKII_ServiceManual.pdf
Това,че една капачка,палец или кабел и свещ изглеждат като нови,не значи,че са читави.

Това,че една капачка,палец или кабел и свещ изглеждат като нови,не значи,че са читави.
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
lion_heart002 написа:Това,че една капачка,палец или кабел и свещ изглеждат като нови,не значи,че са читави.
Най-много се надявам да си прав и наистина да е от това. Утре ще пробвам.
На боклука за сега няма да го давам! Освен празния ход си работи хубаво и много си го харесвам

- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Колега пробвай да откачиш ламбда сондата
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Daniel Kuntov написа:Колега пробвай да откачиш ламбда сондата
Нямам такава! Компютър нямам!
Това е карбуратор

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Ако не се окаже от тока, обезглавявай и напасвай клапани. Не е за моргата още.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Направи повторно измерване на компресия, но по описания от мен начин. Ако има ниски стойности, слагаш по 1 спринцовка масло(моторно) на всеки цилиндър и пак мериш. Чуствително повишение в стойностите е показател за износени сегменти. Ако няма голяма разлика-неплътни клапани.
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Благодаря ви, колеги!
Скоро ще направя предписаните от вас дейности и ще опиша резултата от тях.
Поздрави!
Скоро ще направя предписаните от вас дейности и ще опиша резултата от тях.
Поздрави!
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Смених капачката на дистрибутора и пожънах небивал УСПЕХ - толкова се подобриха нещата, че не смея да пипам нищо повече (за сега)!
lion_heart002, благодаря ти, че настояваше да я сменя таз капачка. Най-малко вероятно ми се струваше, ама си бил прав.
Сигурно ще се възползвам и от ясната и точна инструкция на 4i4o-dido за проверка на компресията и диагностиката - семеринги или клапани. За сега положението е следното - работи прекрасно на всякакви обороти и ПХ, с изключение на извънредно ниски (например с 45км/ч на 5-а скорост, като подам газ придрусва). Вероятно се дължи на понижената (все пак) компресия в 1-ви цилиндър.
Вижда ми се редно да продължавам да си
докато му дойде времето... освен, ако не смятате, че така мога да постигна много по-голяма беля!?
Относно маслото...
След около 5000км, като тръгна да го сменям.
На какво да заложа?:
а)Качествено 5W-40 например Castrol (с каквото съм в момента)
б)Качествено 10W-40 ???
Това от гледна точка, че колата вече е на повече от 210 000 км и 28 години! Макар, че съм се грижил за нея (от почти нова), вече си е на километри, на които се очаква да си има износвания...
lion_heart002, благодаря ти, че настояваше да я сменя таз капачка. Най-малко вероятно ми се струваше, ама си бил прав.
Сигурно ще се възползвам и от ясната и точна инструкция на 4i4o-dido за проверка на компресията и диагностиката - семеринги или клапани. За сега положението е следното - работи прекрасно на всякакви обороти и ПХ, с изключение на извънредно ниски (например с 45км/ч на 5-а скорост, като подам газ придрусва). Вероятно се дължи на понижената (все пак) компресия в 1-ви цилиндър.
Вижда ми се редно да продължавам да си

Относно маслото...
След около 5000км, като тръгна да го сменям.
На какво да заложа?:
а)Качествено 5W-40 например Castrol (с каквото съм в момента)
б)Качествено 10W-40 ???
Това от гледна точка, че колата вече е на повече от 210 000 км и 28 години! Макар, че съм се грижил за нея (от почти нова), вече си е на километри, на които се очаква да си има износвания...
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Тресе на 5-та с 45 не заради компресията, ами заради слабия мотор. Не влизай в излишни филми 

- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Карай си колата и не се юркай излишно. Маслото ако не го гори, защо ще минаваш на 10/40, освен ако не ти е скъпо. 3а компресията не се притеснявай-просто не сте я мерили правилно и не е реална.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Добро утро :) Карай си колата.
- nikiorlov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: MH 1987
- Местоположение: София
Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ
Сагата продължава!
Ту се оправя, ту се влошава!
Когато не беше добре мерихме компресия по ПРАВИЛНИЯ начин с хубав манометър. Даде следните стойности:
1 - 8 атмосфери
2 - 12 атм.
3 - 13 атм.
4 - 13 атм.
(не е извън нормите, но е голяма разликата)(по книжка нов - 10-15, минимум - 7)
От около 150км всичко е наред и работи много гладко... САМОУПРАВИ СЕ за сега! (не съм го мерил)
Ама тези неща дето се самоуправят...
Та въпросът ми е следният:
КАКВА МОЖЕ ДА Е ПРИЧИНАТА ЗА ПОНИЖЕНОТО НАЛЯГАНЕ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР ЗА ДА ИМА СКЛОННОСТ ДА СЕ САМОУПРАВЯ ПОНЯКОГА?
Предположения имате ли?!?
Какво да очаквам?
Ту се оправя, ту се влошава!
Когато не беше добре мерихме компресия по ПРАВИЛНИЯ начин с хубав манометър. Даде следните стойности:
1 - 8 атмосфери
2 - 12 атм.
3 - 13 атм.
4 - 13 атм.
(не е извън нормите, но е голяма разликата)(по книжка нов - 10-15, минимум - 7)
От около 150км всичко е наред и работи много гладко... САМОУПРАВИ СЕ за сега! (не съм го мерил)
Ама тези неща дето се самоуправят...
Та въпросът ми е следният:
КАКВА МОЖЕ ДА Е ПРИЧИНАТА ЗА ПОНИЖЕНОТО НАЛЯГАНЕ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР ЗА ДА ИМА СКЛОННОСТ ДА СЕ САМОУПРАВЯ ПОНЯКОГА?
Предположения имате ли?!?
Какво да очаквам?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта