Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Чет 18 фев 2016 12:26


muns61, много ми се искаше твоето предположение да е вярното, но проверих, както ми каза, и се оказа, че си е наред вакуума - задържа подналягане и не мирише на газ.

Току що проверихме и компресията на цилиндрите, но НЕ съвсем както е описал колегата 4i4o-dido (сега прочитам как се прави), а аз - една по една свалях и връщах свещите по местата им и не съм натискал педала за газта. Двигателя беше с температура 45-50 C° градуса.
*Мерихме с някакъв чехословашки манометър (не пишеше в атмосфери или барове измерва) и 20см удължение (от което може да даде показания в минус според мен), което навивах и стегнах на мястото на свещта.
Все пак показанията са следните (макар и малко относителни):

1-ви цилиндър - 6.5* (който не работи винаги на ПХ)
2-ри цилиндър - 8.0*
3-ти цилиндър - 7.0*
4-ти цилиндър - 7.5*

......

lion_heart002, дистрибуторната капачка и палецът изглеждат съвсем добре. Вярно, че ми я подариха втора употреба, но изглежда да не беше карана повече от 1000км. Изчистих я и я измих старателно и сега си изглежда съвършено чиста и не износена при клемите отвътре.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот ktamen » Чет 18 фев 2016 22:05


Измерете я пак, но засега нещата отиват към Вторични.


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот icorainbow » Чет 18 фев 2016 23:02


Доста ниска компресия! При мен на PN мотор е 11,5 до 12, а двигателя е на 285 000, поне от както съм го взел, дали е базикано не се знае. А за маслото, направо си е супер и това понятие с тънкото масло е много грешен мит - при загрял двигател визкозитета му с този на "по-гъстите" е кажи речи същия, но това масло определено е много по-добро, стига да е наистина 5W - мие по-добре, маже по-добре на студен старт :beer


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот lion_heart002 » Чет 18 фев 2016 23:27


Компресията е ниска,но не е причина за неработещ цилиндър,като толкова искаш висока компресия си припасни клапаните. По въпроса,имаш проблем с токовете на този цилиндър,или палец,или капачка или кабел. Това е. Няма какво да го мислиш. От опит ще ви кажа,че и при компресия 5 атмосфери на два цилиндъра с надрани стени от счупени маслени сегменти, двигателя пак ще си работи равномерно и няма да има дертове нито с вървене,нито с празен ход. Не търси под вола теле и не човъркай мотора. Смени и свещта на този цилиндър,без да пипаш другите. :th_up Минимума за мотора е 7 бара,проблема не ти е там. Проблем с мотора може да имаш ако имаш разлика в компресията между цилиндрите повече от 3 бара. За справка за голф и джета две натискате на линка и гледате,данните за 1.6 и 1.8 са на 50-а страница,за 1,3 и 1.05-малко по-нагоре. https://is.muni.cz/www/398423/54761747/GolfJetta_MKII_ServiceManual.pdf

Това,че една капачка,палец или кабел и свещ изглеждат като нови,не значи,че са читави.


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Пет 19 фев 2016 0:31


lion_heart002 написа:Това,че една капачка,палец или кабел и свещ изглеждат като нови,не значи,че са читави.

Най-много се надявам да си прав и наистина да е от това. Утре ще пробвам.
На боклука за сега няма да го давам! Освен празния ход си работи хубаво и много си го харесвам :love.vwclub


Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот Daniel Kuntov » Пет 19 фев 2016 1:02


Колега пробвай да откачиш ламбда сондата


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Пет 19 фев 2016 1:05


Daniel Kuntov написа:Колега пробвай да откачиш ламбда сондата

Нямам такава! Компютър нямам!
Това е карбуратор :smile


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот stefan4o » Пет 19 фев 2016 7:51


Ако не се окаже от тока, обезглавявай и напасвай клапани. Не е за моргата още.


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот 4i4o-dido » Пет 19 фев 2016 10:00


Направи повторно измерване на компресия, но по описания от мен начин. Ако има ниски стойности, слагаш по 1 спринцовка масло(моторно) на всеки цилиндър и пак мериш. Чуствително повишение в стойностите е показател за износени сегменти. Ако няма голяма разлика-неплътни клапани.


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Пет 19 фев 2016 11:36


Благодаря ви, колеги!
Скоро ще направя предписаните от вас дейности и ще опиша резултата от тях.
Поздрави!


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Пет 19 фев 2016 16:10


Смених капачката на дистрибутора и пожънах небивал УСПЕХ - толкова се подобриха нещата, че не смея да пипам нищо повече (за сега)!
lion_heart002, благодаря ти, че настояваше да я сменя таз капачка. Най-малко вероятно ми се струваше, ама си бил прав.

Сигурно ще се възползвам и от ясната и точна инструкция на 4i4o-dido за проверка на компресията и диагностиката - семеринги или клапани. За сега положението е следното - работи прекрасно на всякакви обороти и ПХ, с изключение на извънредно ниски (например с 45км/ч на 5-а скорост, като подам газ придрусва). Вероятно се дължи на понижената (все пак) компресия в 1-ви цилиндър.

Вижда ми се редно да продължавам да си :drive докато му дойде времето... освен, ако не смятате, че така мога да постигна много по-голяма беля!?

Относно маслото...
След около 5000км, като тръгна да го сменям.
На какво да заложа?:
а)Качествено 5W-40 например Castrol (с каквото съм в момента)
б)Качествено 10W-40 ???
Това от гледна точка, че колата вече е на повече от 210 000 км и 28 години! Макар, че съм се грижил за нея (от почти нова), вече си е на километри, на които се очаква да си има износвания...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот stefan4o » Пет 19 фев 2016 16:13


Тресе на 5-та с 45 не заради компресията, ами заради слабия мотор. Не влизай в излишни филми :c020


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот 4i4o-dido » Пет 19 фев 2016 16:49


Карай си колата и не се юркай излишно. Маслото ако не го гори, защо ще минаваш на 10/40, освен ако не ти е скъпо. 3а компресията не се притеснявай-просто не сте я мерили правилно и не е реална.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот lion_heart002 » Пет 19 фев 2016 21:17


Добро утро :) Карай си колата.


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Голф 2 1.3 МН Първи цилинндър не работи на ПХ

Мнениеот nikiorlov » Чет 24 мар 2016 12:59


Сагата продължава!
Ту се оправя, ту се влошава!
Когато не беше добре мерихме компресия по ПРАВИЛНИЯ начин с хубав манометър. Даде следните стойности:
1 - 8 атмосфери
2 - 12 атм.
3 - 13 атм.
4 - 13 атм.
(не е извън нормите, но е голяма разликата)(по книжка нов - 10-15, минимум - 7)
От около 150км всичко е наред и работи много гладко... САМОУПРАВИ СЕ за сега! (не съм го мерил)
Ама тези неща дето се самоуправят...
Та въпросът ми е следният:

КАКВА МОЖЕ ДА Е ПРИЧИНАТА ЗА ПОНИЖЕНОТО НАЛЯГАНЕ В ПЪРВИ ЦИЛИНДЪР ЗА ДА ИМА СКЛОННОСТ ДА СЕ САМОУПРАВЯ ПОНЯКОГА?

Предположения имате ли?!?
Какво да очаквам?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта