VWGT написа:polovera_9n3 написа:Отиде на комшията голфа........... само аз не се плаша: Мотора тих като морски бриз, стъклата бели-все едно ги няма- единственото тъмно е от винетката, а вътре аз запасан с колана карам с 40км/ч април със зимни гуми
и фаровете, и фаровете осветяват поне 100метра напред пред деня
И се сетих да поразгледам статистиката за жертвите по пътищата да видя ква е файдата от фаровете.
Преди задължителните фарове.
2008г - 1058 жертви, само през деня - 564 жертви или 53,3%
2009г - 901 жертви, само през деня - 531 жертви или 58,9%
2010г - 775 жертви, само през деня - 479 жертви или 61,8%
2011г - 658 жертви, само през деня - 369 жертви или 56,1%
Средно за четирите години 57,28% жертви през деня.
След задължителните фарове.
2012г - 601 жертви, само през деня - 355 жертви или 59,1%
2013г - 601 жертви, само през деня - 361 жертви или 60,1%
2014г - 660 жертви, само през деня - 392 жертви или 59,4%
2015г - 708 жертви, само през деня - 437 жертви или 61,7%
Средно за четирите години 60,12% жертви през деня.
Излиза, че задължителните дневни светлини увеличават убитите по пътищата с 2,84%. Числото не е голямо, но зад това число всъщност са 73 убити в повече.
Та чий живот, по-точно, спасява оная светлина от рекламните табелки на Осрам

В други, по-логични държави, като Австрия, примерно, тази статистика е довела до отмяната на задължителните фарове, само година след въвеждането им. При това са ги отменили още преди ние да се сетим, че не е зле да се повишат приходите на Лукойл, Осрам и прочее.
Дали изобщо на някой му пука за тази статистика в Бг
