Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот valiosport » Пон 11 апр 2016 11:17


Здравейте колеги, от доста време ме мъчи един проблем с мойта машинка 1.9 ПД ARL, проблем ли е аз ли си внушавам не знам.
Накратко казано, все си мисля че стрелката на скоростомера трябва да върви по-бързо.
Колата е със чисти колектори, затапен ЕГР, от турбото до бронята е на тръба, с чип, дюзите са и в норма, пали си при -15 без да претриса и да пуши, няма тропане откъм капака на клапаните и затова не съм свалял капака да погледна вала в какво състояние е.
Като и нагазя газта да речем от втора скорост от 1500 оборота, тъпче на едно място и като стигне 2000 оборота започва да мига лапмата на ЕСП и колата се изтрелва, но на 3000оборота вече става по мудна...
Пробвал съм я до 4000-4200 ускорява равномерно, като погледна на задното стъкло при 100% натиснат педал виждам как върти пушека, като сменя скорост пак избълва кълбо пушек и на високите се вижда как леко попушва, което ме навежда на мисълта че гориво има. Правили сме логове, турбото прави 1.9 бара и се връща на 1.7. Възможно ли е да ми издишат бързите връзки и от там да бяга бууста?
Другото за което се сещам е МАП сензора, геометрия няма как да е, понеже не ми забива никога.
Има ли някой колега с чипнат ARL да има клипче да сравня как ускорява от втора предавка примерно, за да не се окаже че си внушавам?
Ще съм благодарен на всякакви мнения и препоръки :bowdown




vladoooo
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 23:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот vladoooo » Пон 11 апр 2016 12:18


Качи логове да се разгледат. При добре чипнат ARL е нормално това, което описваш. Кажи и на каква турбина се спря накрая. Този бууст по уред ли го гледаш или от лог?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот valiosport » Пон 11 апр 2016 16:49


Еми да кача ама не се сетих :mhihi С чип на Брезел е, турбото е оригиналното 1749вб, бях правил разни хибриди с по-големи перки, но се отказах... Налягането го гледам на лога, буустметър нямам.... Ще и сложа скоро бустметър да гледам какво се случва. Миналата година като чистих колекторите ми направи впечетление, че не можах да мръдна геометрията на ръка, но пък ако е запекла би трябвало да забива, а такива проблеми нямам.
Аз затова пуснах темата ако някой колега си е снимал ARL-a как ускорява да го сравним с моя?
Като за начало мисля да и купя нови К-маншети за маркучите да съм сигурен че буста не бяга, после вакуми, Н75, МАП, актуатор, геометрия и т.н.
Някой ако има предположения да казва :bowdown


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот okti_1 » Пон 11 апр 2016 17:00


Дебитомера виж как е


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот valiosport » Пон 11 апр 2016 17:14


Настроена е без дебитомер по данни от МАП


vladoooo
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 23:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот vladoooo » Пон 11 апр 2016 20:40


Направи и едни логове на пълна газ да я мислим. Едва ли би сравнявал по километраж кой колко върви.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот Danny boy » Пон 11 апр 2016 20:53


Мисля че си внушаваш,нормално е към 3000 да почва да отслабва колата а на 4000 я няма хич.Все пак 180-90кс не са кой знае какво и е дизел.
И пре мен е така,ефекта на свикването също играе.
Качи се един ден да покараш 1.8моно и после пак я настъпи и пак ще говорим.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот valiosport » Вто 12 апр 2016 0:09


Ще взема една флашка и ще видим кога ще го хвана моя приятел да е свободен, или тази или следващата събота. Само ми кажете кои канали?
Може и да си внушавам, но съм сигурен че бяга по-малко бууст през снадките, щото направо покапва масълце от две, три снадки. И геометрията не съм сигурен че се движи както трябва, щото някой път включва ЕСП на трета(когато съм карал повече време примерно). Сажди ли има по геометрията, актуатора ли като се напече и почва да се движи, нещо става и не мога да разбера какво :Mr Green Fun



1.8 моно не съм карал, само съм се возил и сякаш няма много разлика дали му даваш газ или не :mhihi


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот кон12 » Вто 12 апр 2016 12:30


Danny boy написа:Мисля че си внушаваш,нормално е към 3000 да почва да отслабва колата а на 4000 я няма хич.Все пак 180-90кс не са кой знае какво и е дизел.
И пре мен е така,ефекта на свикването също играе.
Качи се един ден да покараш 1.8моно и после пак я настъпи и пак ще говорим.
Дизела точно след 2800-3000 оборота тръгва да натяга здраво(ако всичко му е в ред) нали гледам как е при Skoda-та-до 2500 ускорението е сравнително слабичко и вече между 2800 и 4000 оборота все едно нещо я удря по "гъза" и тръгва. Бензина почва да умира докъм 3000 оборота, дизела баш тогава тръгва.Именно заради това няма опция с бензинова кола да се доближиш дори до дизелаците на магистралата без да изредиш половината предавки :D :D
Поне аз тъй ги виждам нещата като сравнявам дъртия нисан 1.6 90 коня и Skoda-та-110 коня


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13391
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 12 апр 2016 12:37


кон12 написа:Дизела точно след 2800-3000 оборота тръгва да натяга здраво(ако всичко му е в ред) нали гледам как е при Skoda-та-до 2500 ускорението е сравнително слабичко и вече между 2800 и 4000 оборота все едно нещо я удря по "гъза" и тръгва. Бензина почва да умира докъм 3000 оборота, дизела баш тогава тръгва.

Нищо не каза.
:mhihi


кон12
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 юли 2014 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот кон12 » Вто 12 апр 2016 12:51


Баш си е тъй както го казвам.До 2500-2600 оборота слаба работа и после......
......"Върви го стигай" дето има един лаф.


Потребителски аватар
Rat Fink
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
Автомобил:
Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот Rat Fink » Вто 12 апр 2016 14:10


кон12 написа:Дизела точно след 2800-3000 оборота тръгва да натяга здраво(ако всичко му е в ред).... Бензина почва да умира докъм 3000 оборота...

От моя опит бензиновите атмосферки (абф, 3.0 V6, 4.2 V8 и разни други) се отпушват точно над 3800-4000, ама яко. Дизелите с турбо, които съм карал (1.9 TDI, 3.0 TDI. 1.3 cdti, 2.2 цдти) след 2800 горе-долу започват стабилно ускорение, а стигнат ли 4000 нагоре няма файда.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот okti_1 » Вто 12 апр 2016 17:33


кон12 обади ми си да ти оправя Шкодата че не е добре нещо,а и да видиш моята как е .


Потребителски аватар
atanas.atanasov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 12 дек 2015 18:03
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот atanas.atanasov1 » Вто 26 апр 2016 0:29


Danny boy написа:Мисля че си внушаваш,нормално е към 3000 да почва да отслабва колата а на 4000 я няма хич.Все пак 180-90кс не са кой знае какво и е дизел.
И пре мен е така,ефекта на свикването също играе.
Качи се един ден да покараш 1.8моно и после пак я настъпи и пак ще говорим.

180-190 коня на АРЛ хич не са малко и няма място за сравнение с друг дизел на същите коне!
Моя съм го сравнявал докато беше стоков с доста други дизели и при това по мощни от 150к.с. определено по жив мотор на VW от АРЛ няма!
След чип моя АРЛ извади само 181 коня и 450Нм но колата беше с проблем, след 3500 оборота ми падаше налягането на турбината от 1.7 на 1.3 бара и мощността намаляваше значително...
След чипа турбината изкара точно 2 седмици и умря което ме навежда на мисълта ,че проблемът е бил в нея,колегата с АРЛ-а каза ,че карал на 1.9 бара и падала на 1.7 :death
определено ще си умориш турбината преждевременно,съветвам те да я погледнеш в какво състояние е да не се окаже ,че проблема е точно в нея.
Иначе моя АРЛ през двете седмици живот успя да утрепе от бой едно 3.0 тди 240 коня и един голф 5 гти с леки модове и 220 коня, така ,че оставете тезата ,че печките не вървяли...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 ARL, бавно ускорява

Мнениеот valiosport » Вто 26 апр 2016 8:46


Atanas.atanasov, твоя АРЛ го гледах как ускорява в ютуб и определено ми хареса как ускорява, моя няма нищо общо...
Турбото е нормално да прави пикове, ще му сложа бустметър да гледам какво се случва в реално време, дали държи налягането, ще правим логове ако трябва.
Турбото съм му свалял тръбата откъм филтъра и няма луфтове, масло не гори, но няма гаранция че няма криви лопати по перките. Като сложа бустметър поне ще знам турбото дали държи налягането.
Друга вероятна причина е износен разпределителен вал, която без сваляне на капака няма как да разбера...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 27 госта