Ще се намеся и аз в темата само да споделя за възможните причини, симптомите са почти същите и при мен.
Появиха се страшни вибрации веднага след смяна на задни тампони на двигателя (1.9 TD AAZ).
Първо и аз си мислех за дюзи, сложих една добавка на
Бардал 6 в 1 за почистване на дюзи (но за Комън рейл, нямаше от другия, който се предлага и го има във форумния магазин), без ефект, освен, че след това смених 2 изгорели подгревни свещи. Може и преди това да са били изгорели, но нямах вибрации преди смяната на тампоните.
При смяната на тампоните от сервиза ми казаха, че се е наложило да свалят магарето, защото единия болт не искал да се развива... Тук се съмнявам за разместено магаре, от там и не на място поставени тампони и в резултат тампоните опират и предават вибрациите към купето.
И при мен на студено време и студен двигател вибрациите са огромни. Като загрее двигателя се поизчистват, но не изчезват напълно. Също и при топло време - намаляват значително до почти изчезване, ако навън е повече от 20-на градуса и двигателя загрее нормално.
Само още не мога да си обясня ефекта/връзката когато загрее двигателя, вибрациите намаляват. Не е толкова голяма температурата около тампоните, за да омекнат. Ако е топло времето - да, мога да се съглася.
В един момент си мислех и за проблем с коляновия вал или нещо по цилиндрите, но още не съм я водил на професор за диагноза...
