Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Техническа и сервизна информация за Passat
ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот ELmoB3 » Вто 17 май 2016 16:53


Здравейте колеги!

С идването на летният сезон (макар и да не си личи) очакваме високи температури а това не е много добре за собствениците на Б3-ки особено в трафика на големият град. Та преди малко ми хрумна нещо, потърсих информация, но не намерих затова реших да отворя тема. Идеята ми е понеже перката ми на радиатора леко се е разтропала и искам да я сменя, дали е възможно да се пригоди перка от друга кола (по голям, с по голям дебит) общо взето по ефективен. Моля ако някой е правил нещо подобно или има някаква информация да сподели.

Поздрави!




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот vladtod® » Вто 17 май 2016 19:33


Едва ли съм само аз , но моята е от хлопел Б ,Ф 40 с две степени, ориЖинала ми беше с една.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот Iezekil » Вто 17 май 2016 21:02


Може да се сложи по-голям,от Пасат с климатик примерно.Може да се сложи барабар и с двете перки.


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот ELmoB3 » Вто 17 май 2016 21:21


Пак от Пасат Б3 ли колега? Дали ще стане от Б5 или Б5.5?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот vladtod® » Сря 18 май 2016 7:00


Всичко става, място и въображение да имаш.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот Iezekil » Сря 18 май 2016 20:38


Силно се съмнявам,това са коренно различни коли.Освен разлика в размера,ще има и във захващането-на старите Пасати лягат на гредата,на следващите се захващат странично.Отделно разлика в разположението на маркучи,датчици,че и в цената.Най-доброто както казах е от същия модел купе,но с по-голям размер.А ето какво открих
zfa159 написа:Разликите всъщност са много повече.
Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
......
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.:
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.
:beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот kris11 » Чет 19 май 2016 10:33


ELmoB3 написа:Дали ще стане от Б5 или Б5.5?

Къде се вреш с тия перки ?? Виско да вземеш 2 ра младост - не се знае колко време ще икара, а ел.им перки са малки и с кратък живот.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12118
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 20 май 2016 21:05


Iezekil написа:Силно се съмнявам,това са коренно различни коли.Освен разлика в размера,ще има и във захващането-на старите Пасати лягат на гредата,на следващите се захващат странично.Отделно разлика в разположението на маркучи,датчици,че и в цената.Най-доброто както казах е от същия модел купе,но с по-голям размер.А ето какво открих
zfa159 написа:Разликите всъщност са много повече.
Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
......
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.:
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.
:beer

Хвала за това мнение и цитирания текст :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот Iezekil » Съб 21 май 2016 21:00


Впрочем за 100лв. мога да набавя всичко необходимо за трансплантацията-радиатор,перки,маркучи,въздухозаборник,греда.


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот ELmoB3 » Вто 24 май 2016 17:37


Благодаря за мненията и информацията, само че моята идея не е да сменям целият радиатор искам просто по мощна перка, защото проблемът ми е в задръствания когато колата е в движение всичко си е наред и не мърда от 90 градуса. При продължителен престой в задръстване обаче стига до 100 и след около 2 мин пак си пада като се включи перката.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12118
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 24 май 2016 18:19


Така де, ама по голяма перка само на по голям радиатор. А тези 100 градуса, намо как да си сигурен, че са толкова. Може да те лъже датчик, може да лъже уреда с показанието, а може и да означава отишла си вече водна помпа. На високи обороти в движение смогва да върти водата, но с износена перка на ниски обороти не върти достатъчно


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот kris11 » Вто 24 май 2016 18:38


К.Одаджийски написа: а може и да означава отишла си вече водна помпа. На високи обороти в движение смогва да върти водата, но с износена перка на ниски обороти не върти достатъчно

Точно обратното имах с превъртаща турбина /пластмасова/ на водната помпа - 2 напречни цепнатини. На ПХ и в града никакви проблеми със загряване, но изляза ли извън града и я настъпя вдига температура / м август 155 ца/


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот ELmoB3 » Вто 24 май 2016 19:48


През последните 6 месеца са сменени: Охладителна течност, двата датчика за температурата (аз съм с два) , термостат и водна помпа. Така че съм почти сигурен че е от перката. Но вероятността с невярното показание на уреда си е фактор.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12118
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 24 май 2016 21:02


Ако помислиш логически, не виждам защо набеждаваш перката?
Тя се включва след като датчика на радиатора е стигнал определената температура за първа степен. Перката изобщо не я интересува какво ти оказва уреда вътре, освен това, щом като включи се охлажда значи си върши работата и си е както трябва. Термостат освен да купиш такъв на 84 или 81 градуса който отваря и датчик за радиатора, който включва перката на 87-90 градуса вместо 95-103 за първата степен


ELmoB3
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора

Мнениеот ELmoB3 » Вто 24 май 2016 21:07


Перката съм я номинирал от много време. :D Нещо ми трака като се пусне и не ми харесва и предпочитам да я ъпгрейдна вместо да слагам същата, един вид да си вържа гащите. :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта