Здравейте колеги!
С идването на летният сезон (макар и да не си личи) очакваме високи температури а това не е много добре за собствениците на Б3-ки особено в трафика на големият град. Та преди малко ми хрумна нещо, потърсих информация, но не намерих затова реших да отворя тема. Идеята ми е понеже перката ми на радиатора леко се е разтропала и искам да я сменя, дали е възможно да се пригоди перка от друга кола (по голям, с по голям дебит) общо взето по ефективен. Моля ако някой е правил нещо подобно или има някаква информация да сподели.
Поздрави!
Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
Едва ли съм само аз , но моята е от хлопел Б ,Ф 40 с две степени, ориЖинала ми беше с една.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
Може да се сложи по-голям,от Пасат с климатик примерно.Може да се сложи барабар и с двете перки.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
Пак от Пасат Б3 ли колега? Дали ще стане от Б5 или Б5.5?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
Силно се съмнявам,това са коренно различни коли.Освен разлика в размера,ще има и във захващането-на старите Пасати лягат на гредата,на следващите се захващат странично.Отделно разлика в разположението на маркучи,датчици,че и в цената.Най-доброто както казах е от същия модел купе,но с по-голям размер.А ето какво открих
zfa159 написа:Разликите всъщност са много повече.
Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
......
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.:
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
ELmoB3 написа:Дали ще стане от Б5 или Б5.5?
Къде се вреш с тия перки ?? Виско да вземеш 2 ра младост - не се знае колко време ще икара, а ел.им перки са малки и с кратък живот.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12118
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на раздиатора
Iezekil написа:Силно се съмнявам,това са коренно различни коли.Освен разлика в размера,ще има и във захващането-на старите Пасати лягат на гредата,на следващите се захващат странично.Отделно разлика в разположението на маркучи,датчици,че и в цената.Най-доброто както казах е от същия модел купе,но с по-голям размер.А ето какво открихzfa159 написа:Разликите всъщност са много повече.
Първо за В3 :
-ако има климатик и е до 7-ми 92-ра година,радиатора е големия (по-дълъг и по-висок), но изводите за антифриза са му от ляво (като си срещу колата) т.е. при ремъците на двигателя.
-ако има климатик,ама е след 7-ми 92-ра, радиатора е същия по размер,само че изводите са от дясно (от страната на скоростната кутия).
......
-ако няма климатик и е бензинова, тогава е с къс и нисък радиатор с една перка.За да се сложи големия,се налага да се смени гредата под радиатора (новата е по-ниска от старата) и да се смени и тръбата + маркуча за хидравличната течност,която е в гредата (има доста големи разлики).За водните съединения е ясно,че трябва да се сменят и те с подходящите.:
А и още нещо..слагането на по-дълъг радиатор при В3 води до смяна на въздухозаборника пред радиатора + решетката под предната броня...иначе все 1 нищо не сте направили.
Хвала за това мнение и цитирания текст



- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Впрочем за 100лв. мога да набавя всичко необходимо за трансплантацията-радиатор,перки,маркучи,въздухозаборник,греда.
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Благодаря за мненията и информацията, само че моята идея не е да сменям целият радиатор искам просто по мощна перка, защото проблемът ми е в задръствания когато колата е в движение всичко си е наред и не мърда от 90 градуса. При продължителен престой в задръстване обаче стига до 100 и след около 2 мин пак си пада като се включи перката.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12118
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Така де, ама по голяма перка само на по голям радиатор. А тези 100 градуса, намо как да си сигурен, че са толкова. Може да те лъже датчик, може да лъже уреда с показанието, а може и да означава отишла си вече водна помпа. На високи обороти в движение смогва да върти водата, но с износена перка на ниски обороти не върти достатъчно
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
К.Одаджийски написа: а може и да означава отишла си вече водна помпа. На високи обороти в движение смогва да върти водата, но с износена перка на ниски обороти не върти достатъчно
Точно обратното имах с превъртаща турбина /пластмасова/ на водната помпа - 2 напречни цепнатини. На ПХ и в града никакви проблеми със загряване, но изляза ли извън града и я настъпя вдига температура / м август 155 ца/
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
През последните 6 месеца са сменени: Охладителна течност, двата датчика за температурата (аз съм с два) , термостат и водна помпа. Така че съм почти сигурен че е от перката. Но вероятността с невярното показание на уреда си е фактор.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12118
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Ако помислиш логически, не виждам защо набеждаваш перката?
Тя се включва след като датчика на радиатора е стигнал определената температура за първа степен. Перката изобщо не я интересува какво ти оказва уреда вътре, освен това, щом като включи се охлажда значи си върши работата и си е както трябва. Термостат освен да купиш такъв на 84 или 81 градуса който отваря и датчик за радиатора, който включва перката на 87-90 градуса вместо 95-103 за първата степен
Тя се включва след като датчика на радиатора е стигнал определената температура за първа степен. Перката изобщо не я интересува какво ти оказва уреда вътре, освен това, щом като включи се охлажда значи си върши работата и си е както трябва. Термостат освен да купиш такъв на 84 или 81 градуса който отваря и датчик за радиатора, който включва перката на 87-90 градуса вместо 95-103 за първата степен
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Нед 11 ное 2012 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б3 1.8 Перка на радиатора
Перката съм я номинирал от много време. :D Нещо ми трака като се пусне и не ми харесва и предпочитам да я ъпгрейдна вместо да слагам същата, един вид да си вържа гащите. :D
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта