Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот passi1 » Чет 19 май 2016 16:25


Здравейте,

колата ми прекъсваше от извистно време, и за това днес реших да видя
как са ми свещите. С изненада установих, че свещта на 3-ти цилиндър е запекла,
отвих много трудно, и беше доста черна. До сега не съм имал такива проблеми.
Смених я с нова, и колата си работи добре. Имате ли идея, защо се е получило така?
Вярно ли е, че се препоръчва да се стягат с динамометричен ключ?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот M3ntata » Чет 19 май 2016 21:22


Еми хубаво е периодично да се свалят, примерно всяка година преди зимния сезон в най лошия случай 30мин работа е. Има хора които не пипат нищо само при нужда, еми нормално е резбата или главата на свещта да запече. При монтажа ако е имало налепи/боклуци в резбата или основата след лудо стягане и дългогодишна термо обработка е нормално. За стягането всеки си има сила, лично аз си ги стягам до като усетя натиск, но както казах всеки със силата си.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот passi1 » Пет 20 май 2016 17:39


"....При монтажа ако е имало налепи/боклуци в резбата или основата след лудо стягане и дългогодишна термо обработка е нормално...."

Нямаше никакви налепи/боклуци в резбата или основата. Не разбирам, как могат
да се появят точно там. Все пак, при смяната свещтта е отвита само за по-малко от 3-4 минути.
Как ще се натрупат? Доста странно. Всички останали свещи, се отвиха съвсем нормално.
А за стягането, аз знам, че не трябва да се стяга прекалено много, и се старая да го спазвам.

Не знам, дали е добра идея да се смаже с малко масло? Казаха ми, че от това няма смисъл
защото там температурата е доста висока.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот M3ntata » Пет 20 май 2016 19:35


По самото легло където ляга свещта винаги има боклуци, преди монтажа издърпваш ли ги с прахосмукачката (рядко нали). А както казах температурите са високи изпича се и като не е развивано години. Щом всичко е наред не се тревожи, просто профилактично си сваляй свещите както казах по горе и натягай по леко. Няма да износиш резбата ако ги отвиваш в годината веднъж :c020


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот passi1 » Пон 23 май 2016 15:09


Добре де, но все пак другите три цилиндъра са добре. Ако се замърсява толкова, колкото
казваш, то защо само на един цилиндър се е случило?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот M3ntata » Пон 23 май 2016 16:59


Може да е бил натегнат по здраво от останалите ;)

Аз все още не съм видял никой ако ще и майстор да затяга свещите с дин. ключ...


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Водния дух1 » Пон 23 май 2016 22:06


Някой,някога е поразвалил резбата.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Strosner » Вто 24 май 2016 6:46


Няма как да спече, двата контактуващи метала са различни, по-скоро, свещта е дала фира.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот passi1 » Вто 24 май 2016 13:30


Водния дух1 написа:Някой,някога е поразвалил резбата.


Резбата на свещта си беше съвсем нормална. Не беше сплескана. Надявам се, че на главата също е здрава....


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Водния дух1 » Вто 24 май 2016 20:31


Аз за главата говоря.На моя курник като сменях подгр.свещ -същата работа.Резбата завлачи при развиване и това е.После БАВНИЧКО,БАВНИЧКО навих новата с прибежки и припълзявания и малко масълце -иначе -изяждаш дървото.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Iezekil » Сря 25 май 2016 20:03


И моя на едната свещ се развива и завива адски трудно.Напъвам яко,кво да правя.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Strosner » Сря 25 май 2016 20:16


Прекарай я с метчик, лесно е, става като нова.


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот pushkata11 » Чет 26 май 2016 18:26


Сложете малко медна грес на резбите на смещите и няма да имате проблем, ако резбата е развалена, вече е друг въпрос ... Аз си стягам свещите с динамометричен ключ, за колата на автора ги дават да се стагят 25Nm :th_up


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър

Мнениеот Водния дух1 » Чет 26 май 2016 20:58


Въобще трябва да се бута мн.внимателно за да не сваляш главата без време...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта