Здравейте,
колата ми прекъсваше от извистно време, и за това днес реших да видя
как са ми свещите. С изненада установих, че свещта на 3-ти цилиндър е запекла,
отвих много трудно, и беше доста черна. До сега не съм имал такива проблеми.
Смених я с нова, и колата си работи добре. Имате ли идея, защо се е получило така?
Вярно ли е, че се препоръчва да се стягат с динамометричен ключ?
Благодаря предварително.
Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Еми хубаво е периодично да се свалят, примерно всяка година преди зимния сезон в най лошия случай 30мин работа е. Има хора които не пипат нищо само при нужда, еми нормално е резбата или главата на свещта да запече. При монтажа ако е имало налепи/боклуци в резбата или основата след лудо стягане и дългогодишна термо обработка е нормално. За стягането всеки си има сила, лично аз си ги стягам до като усетя натиск, но както казах всеки със силата си.
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
"....При монтажа ако е имало налепи/боклуци в резбата или основата след лудо стягане и дългогодишна термо обработка е нормално...."
Нямаше никакви налепи/боклуци в резбата или основата. Не разбирам, как могат
да се появят точно там. Все пак, при смяната свещтта е отвита само за по-малко от 3-4 минути.
Как ще се натрупат? Доста странно. Всички останали свещи, се отвиха съвсем нормално.
А за стягането, аз знам, че не трябва да се стяга прекалено много, и се старая да го спазвам.
Не знам, дали е добра идея да се смаже с малко масло? Казаха ми, че от това няма смисъл
защото там температурата е доста висока.
Нямаше никакви налепи/боклуци в резбата или основата. Не разбирам, как могат
да се появят точно там. Все пак, при смяната свещтта е отвита само за по-малко от 3-4 минути.
Как ще се натрупат? Доста странно. Всички останали свещи, се отвиха съвсем нормално.
А за стягането, аз знам, че не трябва да се стяга прекалено много, и се старая да го спазвам.
Не знам, дали е добра идея да се смаже с малко масло? Казаха ми, че от това няма смисъл
защото там температурата е доста висока.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
По самото легло където ляга свещта винаги има боклуци, преди монтажа издърпваш ли ги с прахосмукачката (рядко нали). А както казах температурите са високи изпича се и като не е развивано години. Щом всичко е наред не се тревожи, просто профилактично си сваляй свещите както казах по горе и натягай по леко. Няма да износиш резбата ако ги отвиваш в годината веднъж 

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Добре де, но все пак другите три цилиндъра са добре. Ако се замърсява толкова, колкото
казваш, то защо само на един цилиндър се е случило?
казваш, то защо само на един цилиндър се е случило?
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Може да е бил натегнат по здраво от останалите ;)
Аз все още не съм видял никой ако ще и майстор да затяга свещите с дин. ключ...
Аз все още не съм видял никой ако ще и майстор да затяга свещите с дин. ключ...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Някой,някога е поразвалил резбата.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Няма как да спече, двата контактуващи метала са различни, по-скоро, свещта е дала фира.
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Водния дух1 написа:Някой,някога е поразвалил резбата.
Резбата на свещта си беше съвсем нормална. Не беше сплескана. Надявам се, че на главата също е здрава....
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Аз за главата говоря.На моя курник като сменях подгр.свещ -същата работа.Резбата завлачи при развиване и това е.После БАВНИЧКО,БАВНИЧКО навих новата с прибежки и припълзявания и малко масълце -иначе -изяждаш дървото.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
И моя на едната свещ се развива и завива адски трудно.Напъвам яко,кво да правя.
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Прекарай я с метчик, лесно е, става като нова.
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Сложете малко медна грес на резбите на смещите и няма да имате проблем, ако резбата е развалена, вече е друг въпрос ... Аз си стягам свещите с динамометричен ключ, за колата на автора ги дават да се стагят 25Nm 

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - трудно отвиване на свещта на 3-ти цилиндър
Въобще трябва да се бута мн.внимателно за да не сваляш главата без време...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта