Перката се командва от две места - датчик за налягане на фреона,седи долу под десния фар,на дехидратора,точно до клаксона,ако знаеш къде е

Куплунг с 4 тънки жички.Пробвай,като се завъртят,го откачи.Ако спрат - ясно къде е драмата.Тогава те чака смяна на датчика за налягането на фреона - не е скъп,ама не винаги се развива от мястото си,затова е добре да си в сервиза,за да може ако се откъсне и започне да губи фреон,да може да се реагира бързо и системата да се изпразни,преди да изтече всичко.Имат склонността да изгниват както самите датчици,така и куплунгът отзад,както и кабелите,които излизат от куплунга към моторната инсталация,понеже са на много криво място и водата не им прощава никак.Обикновено не включва 2-ра степен когато трябва,като се прецака,ама се се случвало и да не иска да спре 2-ра степен заради него.
Ако така не се оправи - вариант 2 - датчика на радиатора,може да е залепнал,като 2-ра степен е само през контакт и затова тръгва като дадеш на контакт - изключваш датчика - спира,сменяш датчика и си готов.
Третия вариант също се среща често - контролера за 2-ра степен на перките,е разположен много глупаво (при Голф 4 е още по-глупаво,ама това е защото е по-нов модел

) и примерно ако изтича по малко антифриз или си си доливал,почти винаги заливаш и блока,който управлява перките (онзи с предпазителя,за който говори колегата от горните редове).Отдолу има две букси - една голяма със силови кабели,която е силовата верига за перките и една по-малка.По-малката е интересна за теб - откачи я и виж дали вътре е пълно с мизерия,окиси и други боклуци.Също така ако проблемът не е в самата кутиика,перките ще спрат мигновено при откачането на малката букса (от там се подава управление на кутииката какво да прави и като няма управление,трябва да спрат).Управлението на перките за 2-ра степен става по жълто-червен кабел,тъничък,който влиза в кутииката,можеш да премериш дали на контакт на него има 12V и ако има,трябва да разбереш от къде идват.
Ако всичко,което съм казал до тук,не ти говори нищо,определено тази работа не е за теб и ти трябва сервиз
