Здравейте колеги,
Дойде време и аз да се включа в този форум. Досега карах Mitsubishi Lancer 1.6i 2008, но поради нуждата от по-голяма кола се спрях на Volkswagen Passat B6 2008 комби 4х4 2.0 TDI common rail. След като изчетох почти всичко във форума свързано с проблемните места на този модел бих искал да ви помоля да ми помогнете със следните въпроси за което предварително благодаря.
1. Двигател - кода на двигателя който се вижда на самия двигател е както по талон CBA. Това което наистина ми стана чудно е, че не намерих информация, че такъв двигател съществува. Двигателя за който четох, че е сполучлив е CBAB 140кс. или CBBB 170кс. Аз съм се спрял на 140 кс. и се чудя дали CBA е същия като CBAB.
2. DPF - един приятел каза, че си го е махнал и е направил ремап на 170кс., и вече година и половина си кара без никакви ядове. Някой да е имал проблеми след махането му?
3. 4х4 - маслото на диференциала желателно ли е да се смени? Разбрах, че само във VW могат да направят тази смяна?
4. Стържене - има леко стържене когато колате се движи и когато не се движи, изчезва когато се пусне климатика. Имате ли някаква представа дали може да е нещо сериозно или просто някоя клапа? Не е от ходовата част и двигателя.
5. Кодирано радио - човека от автокъщата каза, че ще го разкодират. Може ли да стане някоя мизерийка при това разкодиране? Този код освен за радиото служи ли за друго нещо?
6. Превантивно желателно ли е да смена маслената помпа с цел да предпазя ремонт на турбо и т.н.?
7. Масло - CASTROL EDGE FST 5W30 507.000 -> това масло ок ли е за common rail двигател?
Четох и за някакъв шестограм, но се чудя този мотор CBA(B) дали има такова нещо и има ли смисъл и сигурно ли е да се пипа?
8. Искам да се предпазя от бъдещи проблеми. Какво бихте ме посъветвали да сменя или проверя? освен ремъци, ролки, водна помпа,масло, филтри и маншон.
9. Биксеноновите фарове ако изгорят може ли да се заменят с нормални без ксенон?
Ще се радвам ако някой сподели опит и мнение относно тази кола.
Поздрави!
Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Здравей,ще пробвам да помогна.
1.тези 4 буквените се водят със заменени глави и с новите дюзи.
2.DPF ако работи не го премахвай!от 140 на 170 голям зор ми се струва.
3.желателно е разбира се но аз не знам как са интервалите.
4.тук не мога да помогна.
5.не би трябвало да стане мизерия но да ти го разкодира той!
6.при смяна на маслена помпа и картер мисля,че беше цената е към 2/3 бона поне от провереното от мен.
7.маслото трябва да има спецификация за DPF мисля,че това има!шестостена и да го смениш няма да се променят нещата проблема му е в дължината а за да стане по дълъг въпрос номер 6 се върни.
8.за да премахнеш бъдещи проблеми пак въпрос номер 6 и останалите неща,който си изброил.
9.http://xenon.bg/category/169/krushki-d1s.html ето ти цената на крушка не слагай каден китайски обикновен ксенон!Аз смених и двете преди да го продам 6 месеца никакви грижи.
а приятел кара 2 година на А6 с тези крушки.
Аз ся продадох заради проблема от маслената помпа за който не ми се трепереше и не ми се наливаха пари.А и доста ръждясва податливи са.Ниска е опира доста.И то въпреки че в БГ беше от малкото 170hp+DPF Individual.
Успех...
1.тези 4 буквените се водят със заменени глави и с новите дюзи.
2.DPF ако работи не го премахвай!от 140 на 170 голям зор ми се струва.
3.желателно е разбира се но аз не знам как са интервалите.
4.тук не мога да помогна.
5.не би трябвало да стане мизерия но да ти го разкодира той!
6.при смяна на маслена помпа и картер мисля,че беше цената е към 2/3 бона поне от провереното от мен.
7.маслото трябва да има спецификация за DPF мисля,че това има!шестостена и да го смениш няма да се променят нещата проблема му е в дължината а за да стане по дълъг въпрос номер 6 се върни.
8.за да премахнеш бъдещи проблеми пак въпрос номер 6 и останалите неща,който си изброил.
9.http://xenon.bg/category/169/krushki-d1s.html ето ти цената на крушка не слагай каден китайски обикновен ксенон!Аз смених и двете преди да го продам 6 месеца никакви грижи.
а приятел кара 2 година на А6 с тези крушки.
Аз ся продадох заради проблема от маслената помпа за който не ми се трепереше и не ми се наливаха пари.А и доста ръждясва податливи са.Ниска е опира доста.И то въпреки че в БГ беше от малкото 170hp+DPF Individual.
Успех...
- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Колега няма такъв двигател с код CBA просто са изтървали една буква в талона и мотора си е CBAB . Не знам за какви "нови" дюзи говори колегата technopolis - това е CR двигател и няма нищо общо с PD. Ако тръгнеш да сменяш маслена помпа ей така профилактично на тоя мотор за мен лично ще е изхвърляне и пари на вятъра. Ако си мераклия можеш да направиш само една профилактика на шестограма (ProSpeed). Проблеми след махането на DPF няма да имаш но ако е в добро състояние 170 коня след ремап ще изкараш без проблем и без да го махаш. Маслата естествено е желателно да се сменят всичките - това което гледаш е правилното масло което отговаря на стандарта 507.00 и е задължително за двигатели с DPF. Друго което бих те посъветвал да провериш е маховика.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Говоря за дюзи който нямат проблем както при PD тоест там няма главоболия.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Аз карам същата кола, но на Пасат ЦЦ:
1. Моторът ти трябва да е CBAB - четирибуквените са Комън рейл, трубуквените са Помпа-дюза. Отзад до резервната гума има една бяла лепенка, там пише всичко. Снимай ни я тук и качи снимката.
2. Ако не е повреден DPF-а, не го махай.
3. На много места могат да сменят маслата, бъди внимателен къде, аз смених всички масла.
4. Диагностика, веднага, може да е шайбата на климатика, може и още много неща.
5. Може да стане мизерийка, всички автокъщи правят нещо по колата, колкото да я продадат. Искай надолу от цената и си го прави на хубаво място. Тук въпросът ти е, защо е кодирано? Върху това трябва да се замислиш......
6. Ако е комън рейл наистина, нямаш грижи с помпата и шестограма. Излишно е.
7. Имах няколко проблема наскоро с Кастрол, препоръчвам Мотул или оригиналното VW масло.
8. Не можеш да се предпазиш на 100%. Най-доброто, което можеш да направиш е да я закараш в качествен сервиз и да проверят всичко, включително и реалните километри.
9. Може, но това ти е екстра, защо ще го правиш?
Ако имаш други въпроси, с радост ще ти отговоря.
1. Моторът ти трябва да е CBAB - четирибуквените са Комън рейл, трубуквените са Помпа-дюза. Отзад до резервната гума има една бяла лепенка, там пише всичко. Снимай ни я тук и качи снимката.
2. Ако не е повреден DPF-а, не го махай.
3. На много места могат да сменят маслата, бъди внимателен къде, аз смених всички масла.
4. Диагностика, веднага, може да е шайбата на климатика, може и още много неща.
5. Може да стане мизерийка, всички автокъщи правят нещо по колата, колкото да я продадат. Искай надолу от цената и си го прави на хубаво място. Тук въпросът ти е, защо е кодирано? Върху това трябва да се замислиш......
6. Ако е комън рейл наистина, нямаш грижи с помпата и шестограма. Излишно е.
7. Имах няколко проблема наскоро с Кастрол, препоръчвам Мотул или оригиналното VW масло.
8. Не можеш да се предпазиш на 100%. Най-доброто, което можеш да направиш е да я закараш в качествен сервиз и да проверят всичко, включително и реалните километри.
9. Може, но това ти е екстра, защо ще го правиш?
Ако имаш други въпроси, с радост ще ти отговоря.

- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
technopolis написа:Говоря за дюзи който нямат проблем както при PD тоест там няма главоболия.
Абе недей се подписва под тия думи по-добре ...

Spas написа:7. Имах няколко проблема наскоро с Кастрол, препоръчвам Мотул или оригиналното VW масло.
Колега би ли споделил подробности за тези проблеми с Castrol Edge 5w30 че ми стана интересно ?
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Да, едно БМВ започна да харчи повече масло, първото, което направих бе да сменя маслото и проблемите бяха сведени до минимум. На бившата ми служебна кола отново, същото масло, 1,9 tdi, мотор на оригинални 155000 км, турбо в прекрасно състояние и там харч, след смяна на маслото, всички проблеми изчезват. Кастрол е много известно масло и макар аз да си купувам от доказан вносител, имам едно наум и повече не купувам кастрол. 

- stoev87
- Мнения: 353
- Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Spas написа:Да, едно БМВ започна да харчи повече масло, първото, което направих бе да сменя маслото и проблемите бяха сведени до минимум. На бившата ми служебна кола отново, същото масло, 1,9 tdi, мотор на оригинални 155000 км, турбо в прекрасно състояние и там харч, след смяна на маслото, всички проблеми изчезват. Кастрол е много известно масло и макар аз да си купувам от доказан вносител, имам едно наум и повече не купувам кастрол.
ОК ама чакай сега ...

Иначе за BMW не мога да кажа.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Не е същото в оригиналната опаковка. Има добавки в оригиналното.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
VW LongLife III 5W-30 (VW Part Num. G 052 195) = Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30
На сайта на Volkswagen Original Teile Logistik GmbH https://www.volkswagen-otlg.de/ когато се регистрираш и поискаш ИНФОРМАЦИОНЕН ЛИСТ ЗА БЕЗОПАСНОСТ на VW Part Num. G 052 195 се появява https://apps.volkswagen-otlg.de/index.php?id=508&func=sdbseite&page=287&file=Z__096604C_001.PDF&typ=2&downl=down
Ето в какви кашони се изпращат еднолитровите бутилки, които се предоставят на клиентите (при обслужване) за доливане в Северна Америка:
На сайта на Volkswagen Original Teile Logistik GmbH https://www.volkswagen-otlg.de/ когато се регистрираш и поискаш ИНФОРМАЦИОНЕН ЛИСТ ЗА БЕЗОПАСНОСТ на VW Part Num. G 052 195 се появява https://apps.volkswagen-otlg.de/index.php?id=508&func=sdbseite&page=287&file=Z__096604C_001.PDF&typ=2&downl=down
Ето в какви кашони се изпращат еднолитровите бутилки, които се предоставят на клиентите (при обслужване) за доливане в Северна Америка:
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 14 юни 2016 9:32
- Автомобил: Volkswagen Passat B6 Common BCAB
- Двигател: 2 TDI 4 motion
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Много благодаря за информацията и съветите!!!!
- Pagemakerboy
- Мнения: 490
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Spas написа:6. Ако е комън рейл наистина, нямаш грижи с помпата и шестограма. Излишно е.
Това не е вярно.

- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Просветли ни тогава.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Pagemakerboy написа:Spas написа:6. Ако е комън рейл наистина, нямаш грижи с помпата и шестограма. Излишно е.
Това не е вярно.
Проблема е печално известен - това е т.нар. Balance Shaft Module и по-точно неговото задвижване.
В първия вариант е с верига, обтегач и т.н. - с времето от вибрациите се разбива шестостена, който задвижва маслената помпа и трошиш мотора или турбинката. От един момент нататък задвижването става с 3 зъбни колелета, съответно вибрациите са по-малко и деяни повече.
Доколкото аз съм запознат цялата серия B6 и B7 са с този проблем. Като при B7 удължават с 2/3см шестостена за по малко напрежение и по добро нахлузване.Но четох,че и там има превъртания.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Passat B6 2008 Common Rail 4 motion BCA - мнение
Castrol EDGE 5W30 FST съм го ползвал на бившия ми МК6, закупено от официалния дистрибутор за скромната сума от 147лв тубата. Разхода се повиши видимо, но колата отдавна е на Мотул и е ок. Professional серията на Castrol може и да е друг случай обаче, там нямам наблюдения.
Гугълските дебри са категорични, че проблемите с шестостена продължават и при първите КР мотори в Б6.
ПС: в българските талони, а подозирам че и навсякъде, се вписват само първите 3 букви от кода на новите мотори. На самия стикер на колата 4тата буква е също отделена с интервал. Порше София в сертификата на колите към КАТ дават само първите 3 букви, тъй че не са съвсем 4 буквени новите мотори.
Гугълските дебри са категорични, че проблемите с шестостена продължават и при първите КР мотори в Б6.

ПС: в българските талони, а подозирам че и навсякъде, се вписват само първите 3 букви от кода на новите мотори. На самия стикер на колата 4тата буква е също отделена с интервал. Порше София в сертификата на колите към КАТ дават само първите 3 букви, тъй че не са съвсем 4 буквени новите мотори.

Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 66 госта