Vasseto написа:ktamen написа: ... Ама след като може само с някво елементарно трафче, да си имам 220В що да не използвам тази възможност.
От няколко дни те съветвам да пробваш монофазно да го направиш ама ти се дърпаш. Вземи един траф, примерно от 12V UPS и виж какво ще ти даде на изхода.
И да питам: Това 220V трифазно линейно или фазово ще е? И какво ще захранваш трифазно в колата?
:spam Ще си купуваме вече трифазни лаптопи.
Ако искам да използвам пълната мощност, трябва да използвам и трите фази.
Vasseto написа:ktamen написа:Алтернаторът е 65А. Щом може да дърпам 900 вата от него постоянен ток, значи ще мога да дърпам поне 1000 вата променлив.
Как го реши това от 900 към 1000 W не разбрах.
Друго много важно нещо дето ти убягва е КОСИНУС ФИ. Написах го с главни букви та да го запомниш.
Една лека сметка към твоите 1000W.
Cos фи на трансформатора е около 0,5
Cos фи на ъглошлайфа е 0,8
Cos фи на алтернатора е около 0,8 до 0,5 в зависимост от товара. А тук разглеждаме само индуктивни товари.
P= 1000 * 0,5 * 0,8 * 0,5 = 200 W върху ъглошлайфа.
Ще си спестя загубената мощност в диодите, оттам са стотината вата.
Косинусите хич няма да ги коментирам, щото става мътна и кървава.
Bucket написа:Не се заяждам,
Точно това правиш. Ако имам някакви въпроси за въздушните междини и останалите подробности, дето си ги изредил, първо теб ще питам.
И да точно такъв траф искам дето са го вържа за алтернатора и на другите жици да се появят 220В. И нищо особено няма в това. Ако знаеш какво е трансформатор и как работи алтернатора, нямаше да си толкова изненадан.
Попитах как се смята трифазен траф. Досега в темата няма никакъв намек в тази посока.
Досега само се потвърждава онази приказка за българските, руските и английските форуми.