Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Нед 26 юни 2016 21:29


Здравейте, понеже ще сменям вериги на 5-ка та за което трябва да се свали ск. кутия. Мисля, че е задължително да прегледам и съединителя (общо казано). Преди всичко искам да кажа, че нямам никакво виене в движение и при натиснат съединител и вибрации също, колата не показва никакви признаци, че нещо не е наред ОСВЕН! 1-2 неща. По окачването имах само двата тампона на носачите, всичко друго е здраво, тампона (кокъла) също е здрав, тампоните на мотора и те изглеждат здрави.
-Първото имам едно затрудняване (сякаш иска да хърка, но все още не може :biggrin ) при смяна от 1-ва на 2-ра но единствено след 3 500rpm-4 000rpm нагоре през останалото време си включва както трябва, няма проблем с другите предавки.
-Другото нещо е когато маневрирам на полу-съединител напред или назад няма значение се усеща едно потропване сякаш много грубо зацепва нещо. Пример искам да дам назад (при маневриране ниска скорост) пускам съединителя до половината или "почти" до края след което го натискам пак за да коригирам примерно. В момента на натискане на педала на долу се усеща въпросното "потропване" аз си го обяснявах като маховик или лагер защото точно те тогава поемат силата (когато се използва съединителя). Но нека и вие да кажете.

1) Феродов диск- има ли още хляб иначе както се вижда на едната снимка феродото е 7мм. ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК.
2) Притисквател- Не можах да намеря снимка от страната на лагера, ще снимам и ще кача иначе имаше надиране/износване по ръба на диафрагмата + това едната пластинка е изкривена леко навътре (изключвам варианта да е станало при демонтаж на кутията, само едната е крива. ЦЪК
3) Лагер- Нормално ли е да има такъв луфт или се подлъгвам нещо? КЛИП
4) DMF Маховик- От някъде се сещам, че луфта го даваха до 6 зъба, при мен са 4-ри. Така правилно ли е да го пробвам, както се вижда давам достатъчно сила защото ако натисна повече въртя мотора! КЛИП

Поздрави и очаквам вашите мнения, искам като я сглобя да я карам дълго време, не след някой друг месец нещо да дава фира и пак мостове, окачване и кутии да се свалят. (не че е гаранция сега ако е здраво, че след някой месец няма да сдаде, но все пак...)
:love.vwclub




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Пон 27 юни 2016 17:34


Никой ли няма наблюдения или мнения ?

Лично аз мисля, че във всичко още има много хляб само ме притеснява този луфт от към лагера, дали е така или трябва да е по стегната самата черупка.


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Мнениеот IceHeart » Пон 27 юни 2016 18:03


Моето НЕкомпетентно мнение е такова, щом си я разглобил сменяй всичко. Все пак рано или късно, пак ще се наложи да се смени. За мен съединителя, може и да изкара 10,15к км, ама не си струва да го чакаш.
За лагера не мога да кажа нищо, но едва ли когато сложиш нов, няма да има никакъв луфт. Все пак тоя лагер е на 15г. и отгоре няма как да няма износване. Но както казах в началото, сменяй всичко за да ти е мирна главата. И да я сглобиш пак без да сменяш нищо, каква е гаранцията, че след 2 дни, няма да роди я лагера, я съединителя?! Но ти си знаеш!


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 450
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Мнениеот dalgia-73 » Пон 27 юни 2016 18:38


Ако имаш намерение да караш този автомобил сменяй всичко.Ако не, ще изкараш доста повече километри от 10-15.Измери не дебелината на диска а разстоянието до нитовете.За лагера е важен аксиалният луфт.Няма как да го измериш.Ако го монтираш същият слагай грес.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Пон 27 юни 2016 19:28


Добре а ако реша да сменя всичко (маховик-диск-притисквател-лагер) какво трябва да измеря на маховика за да разбера дали ще пасне едномасовия маховик от VR6 (AAA). От G60 и ABF гледам, че не става. Колата ми е 4Motion ако е от значение за кода на кутията не съм сигурен, но ще погледна. Иначе гледам притисквателя има някакви нитове които са търкали по диска, не знам дали е нормално. Ще помисля, над този вариант за подмяна на всичко.

А има ли твърд маховик от ВАЛЕО за моя мотор гледам че за повечето дизели има.

Поздрави.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 450
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Мнениеот dalgia-73 » Пон 27 юни 2016 20:03


Не мога да ти кажа дали има твърд маховик за твоя мотор нека по компетентните се изкажат.Мога да ти кажа следното Имам кади 2005 и Туран 2006 година.И двете са със 105 коня ПД.Кадито е със твърд маховик А Турана със демпферен .Турана потегля по плавно .Винаги само на обороти.Само на кръстовище където трябва да се изтегля бързо подавам газ.При кадито е малко по различно.Не че е лошо но трябва да ги покараш и двете да усетиш разликата.Като дойде ред да сменям съединител на Турана ще сложа пак същият.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот pe6kata » Вто 28 юни 2016 16:16


не можеш да ползваш твърд маховик от 12в по принцип.
Продават се твърди маховици за 02М кутии, но са перформънс чарколяци.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Вто 28 юни 2016 21:11


Значи малко информация: Има разлика в маховика за V5 AGZ 4Motion и FWD. За да ползвам маховика от VR6 "AAA" трябва да взема и стартера, но от там нататък има и друг проблем, захващането е малко по различно и болтовете са по големи (дебели). Та този вариант е многООО играчка, а да намериш всичко това и да го преработиш ти излиза на цената на твърд от Valeo.

Разпитах в магазина от който пазарувам и разбрахме, че има такъв "комплект" с твърд маховик за този мотор. Проблема е, че не предлагат само маховик, а цял комплект. Пък до колкото знам valeo не са много в час със съединителите. На кратко вариант с твърд маховик от valeo комбиниран с притисквател-диск-изключвател+лагер от водещите в бранша LUK и sachs е изключено!

А самите те не предлагат такива комплекти с твърд маховик...

Иначе за цени в пълен комплект: (маховик-диск-притисквател-изключвател+лагер)

Valeo: твърд маховик и останалото 660лв.
LUK: демпферен маховик САМО БЕЗ ЛАГЕР 740лв
Sachs: демпферен маховик + всичко останало 970лв
Цените са без отстъпки които смятам ще са някъде около/до 100лв за мен.

Та тези дни ще мина да взема всички останали части/консумативи (остана да си взема спирачна течност, масло кутия, хид. масло) да си прегледам касичката и да преценя. На фона на останалите valeo изглежда много изгодно, вероятно заради твърдия маховик. А след време не мога ли да ползвам този маховик със съединител от LUK/Sachs, смисъл идеята ми е да взема малко по лошо качество, но след години като ми се наложи пак смяна да не купувам отново маховик, а да си ползвам вечния твърд от valeo.

Поздрави.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот pe6kata » Чет 30 юни 2016 16:16


M3ntata написа:Значи малко информация: Има разлика в маховика за V5 AGZ 4Motion и FWD. За да ползвам маховика от VR6 "AAA" трябва да взема и стартера, но от там нататък има и друг проблем, захващането е малко по различно и болтовете са по големи (дебели). Та този вариант е многООО играчка, а да намериш всичко това и да го преработиш ти излиза на цената на твърд от Valeo.

Аз да ти дам малко информация...
когато колата е само на предно, ползва тип 02J кутия, докато на 4х4 е тип 02М.стартерите са различни. Кутиите са коренно различни - едната е с 23, другата е с 28 шлица на първичния вал. Едната е с лагер помпа, другата е с нормална помпа. Каретата и полуоските са различни. И не на последно място - единия съединител е 228мм, другия е 240мм.
Иначе е ясно, че и двете кутии пасват към блока.

Последния проблем, за да ползваш маховик от ААА са ти стартера и болтовете :exclaim

Като минеш на твърд маховик, нали се сещаш че стандартен за модела съединител няма как да сложиш. Оставаш без демпфери.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Чет 30 юни 2016 21:15


Благодаря за което, но и без това различният диаметър и стартер ми бяха достатъчни за да се откажа от този вариант. Надявах се на valeo да предлагат само маховик, след това да се измисли някой съединител от другите производители.

Но в крайна сметка се отказах и от твърдия маховик, понеже попаднах на няколко теми (не само VAG) където хората са имали проблем с кутиите. От къде да съм сигурен, че моята кутия може да понесе това ? :confused. Съединител ще ти смени всеки (дори и аз както следва), но ремонт на кутия :banghead От магазина също ми казаха за една T4-ка където са сложили от комплекта на валео и не след дълго са "счупили" кутия.

Днес звънях в MAXCAR.BG искаха ми номер на рама и ми дадоха добра цена (на фона на някои други магазини) От магазина нещо се е объркал днес минах отново да поговоря за отстъпка и като погледнахме по внимателно цената излиза малко повече от на маxcar. Все пак ще си дам номерата на старите части да ги прегледат да не ми пратят нещо друго ако се стигне до покупка.

Ето и какво предлагат maxcar.bg: Всичко на LUK!
Демпферен маховик: 876лв
Феродо, притисквател: 300лв
Лагер-помпа: 68лв
тотал: 1 244лв. :mhihi :mhihi

(А нещо за самите MAXCAR.BG)

Лека вечер.


Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот fedoracore » Чет 30 юни 2016 22:18


колега, с AGZ мотора ли си 4x4 ли.
за тва ли е цифра кеш


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Чет 30 юни 2016 22:26


Да колега 2.3 AGZ 4Motion 6ск..

Цифрата и при теб няма да е по различна да е около 900-1 000лв. (говоря за демпфер LUK/Sachs)

Така и така съм свалил всичко, заради веригата по добре да се смени всичко. Макар че "държи" още. После упражнението е дълго с моето ограничено време...


Потребителски аватар
fedoracore
Мнения: 113
Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
Автомобил: V5
Двигател: 2.3
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот fedoracore » Чет 30 юни 2016 23:03


M3ntata написа:Да колега 2.3 AGZ 4Motion 6ск..

Цифрата и при теб няма да е по различна да е около 900-1 000лв. (говоря за демпфер LUK/Sachs)

Така и така съм свалил всичко, заради веригата по добре да се смени всичко. Макар че "държи" още. После упражнението е дълго с моето ограничено време...


много са 1000 лв при мен


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот M3ntata » Чет 30 юни 2016 23:05


Проверявал ли си на какви пари ти излизат (комплект с демпфер) ?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 - Нужна ли е смяна на DMF маховик/съединител (видео+снимки)

Мнениеот hvp800 » Чет 30 юни 2016 23:16


А дизеловите демпфери не ти ли вършат работа ?
Питам защото аз съм дизел а маховика ми е от 2,8 бензин!
Преди време слагах твърд комплект на валео и го купувах за около 700-720лв цена с отстъпка, бързо го свалих но това е друга тема.
Сега се оглеждам за нов комплект и цените за демпферните маховици са м/у 780-900лв



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 88 госта