Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Пон 04 юли 2016 19:44


Толкова е натоварен температурно,че зимата загрява по-бавно на газ,поради предполагам и наличието на изпарител за сгряване.Аз карам 11г. моята кочина на газ и миналата година смених гарнитура,поради изгниване.Да не казвам,че оставих старите гумички на клапаните,понеже на майстора му се видяха меки,а новите били боклуци.
Дизел не съм карал личноно знам,че на място не загрява,иска юркане.За това и се монтират печки и разни подгреви на антифриза.А се возих в един,дето като пуснеш климатика и изстиваше мотора до 30гр.Шофьора каза,че климатичния радиатор охлаждал водния и от там това.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 04 юли 2016 19:50


Iezekil написа:А се возих в един,дето като пуснеш климатика и изстиваше мотора до 30гр.Шофьора каза,че климатичния радиатор охлаждал водния и от там това.

Шофьора да си погледне термостата или да търси някоя друга причина,щото такава генерална глупост която ти е казал,чувам за пръв път. И дизела не му трябва юркане за да загрее.Ако всичко му е наред ,би трябвало да не е по-различен за шофиране от бензиновия мотор.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Пон 04 юли 2016 19:53


Даже ми демонстрира-спира климатика-колата загрява,пуска го-изстива.Звучи като глупост,ама има логика,понеже очевидно не е термостата,а друго не се сещам.Колата е Вектра,ако има значение.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот georgebonev » Пон 04 юли 2016 20:00


Ако е вързал тръбите на климатика към тези за парното - може :Mr Green Fun

Всъщност, ако климатичното радиаторче в таблото (изпарителя?) е точно пред радиаторчето за парното и имат въздушен досег едното с другото, може да стане, както го описваш...

При мен (1.9 TD AAZ) климатичния радиатор е пред този за двигателя и когато загрее климатичния, подгрява стабилно и водния.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Пон 04 юли 2016 21:04


Aми да,климатичния е пред водния и грее,затова в момента когато включиш климатика -се включват и вентилаторите на водния радиатор- за да не прегрява двигателя.
Когато падне до 30гр. при включен климатик,значи определено нещо по охлаждането не е в час.Най -вероятно останал отворен термостат.
Нито един автоконструктор не би пуснал в произвоство кола ,чието охлаждане на двигателя се влияе от екстри като климатик или климатроник. :no


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 04 юли 2016 22:16


Точно казано. Когато пусне климатика перката започва да върти, а заедно с радиатора на климатика охлажда и този с антифриза. При неизправен термостат, който не иска да затваря - резултата е този- ниска темпретатура на антифриза :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Пон 04 юли 2016 22:32


Добре де,а как неизправния термостат при спиране на климатика загрява колата и то на извънградско?


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 04 юли 2016 23:23


явно е блокирал - леко отворен


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 юли 2016 5:51


gergeto написа:Aми да,климатичния е пред водния и грее,затова в момента когато включиш климатика -се включват и вентилаторите на водния радиатор- за да не прегрява двигателя.

Много си далече от истината,ама много...


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 8:11


Iezekil написа:Добре де,а как неизправния термостат при спиране на климатика загрява колата и то на извънградско?

При отворен термостат,антифриза се върти само в един-големия кръг и температурата му е еднаква(на цялото количество в системат).Когато се включи перката охлажда съответно всичкия ,който преминава през радиатора и затова се получава рязкото охлаждане.
По принцип от познати,които карат Астра и Вектра съм чувал че много трудно достигат работна температура,дори този с Астрата ми е споменавал че досега не помни да са му се включвали вентилаторите.
Zdravko Zankov написа:Много си далече от истината,ама много...


Здравко,обясни по-подробно защо....щото хем няма да ти изтрият това мнение като спам,хем може всички да научим нещо ново.
Все пак темата е "Размисли...." затова тук си позволявам да поразсъждавам ,без някой колега да приема мнението ми за меродавно и без да убеждавам някой че съм прав.Ето и малко теоретичен материал:
http://www.google.bg/url?q=http://about ... WELF99fPQQ


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 юли 2016 9:21


Стартирането на перките, след като активираш климатика/климатроника,е за да се охлажда фреона в климатичния радиатор. Охлаждането на водния е следствие на това. За това и климатичния е винаги пред водния. Поне на колите, които съм виждал е така. Компресора като почне да "помпа" особено в жегите,вдига голямо налягане. Съответно и Т на фреона се повишава.
Обърни внимание, че в горещ летен ден, като пуснеш климатика, буквално секунди след старта на системата, перките тръгват на втората, бързата степен.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 10:41


Съгласен съм с теб ,но и ти обърни внимание че в горещ летен ден както казваш ,стартираш двигателя,след малко включваш климатика и тръгваш Въпреки че вентилаторите работят ,и то на втора степен,след 3-4 км темп. на таблото вече е 90гр. и там си остава,независимо от баир нагоре, надолу по инерция и т.н.При моята кола поне е така и смятам че това е нормално функцинораща охл. система.(да чукна на дърво, все така да е :bowdown )


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 юли 2016 10:46


Така е, но ти стартираш от 35 градуса на околната среда. Антифриза и той е горе -долу толкоз. Въртиш малкия кръг, а при тия температури, малко му трябва да удари 87 и да отвори термостата.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот gergeto » Вто 05 юли 2016 11:24


Именно Здравко,в момента говорим едно и също,а аз се опитвам да обясня на lezekil и приятеля му с дизеловата Вектра че не е нормално да се юрка дизел,за да направи раб. темп. ,и не е нормално когато се включи климатика да пада темп ,камо ли до 30 гр. :no


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот muns61 » Вто 05 юли 2016 13:02


Mного бих искал да видя тази Вектра, дето на пуснат климатик от загрял мотор пада на 30 градуса. Даже от мен да мине, нека са 50. То бива да се реже краставица, ама чак толкоз...

По темата - не се гаси мотор, на който охладителната течност не е изтекла. Изтече ли, чакай да се охлади, като няма кой да пренесе топлото от мотора в радиатора.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта